
IC/IR2007
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Ze willen de reizigers uit de provincie Luxenburg een betere verbinding geven. Als we de trein die in Dinant terminus heeft laten verderrijden naar virton (vermis dat de athus meuselijn geëlectrificeerd is), zouden die reizigers een betere verbinding hebben naar de andere provincies. Al zou ik niet de IR n laten doorrijden.Steven schreef:zijt is iets duidelijker?Jonathan schreef:Ja, wat moet anders die L-trein doen als we dat zouden doorvoeren deat er een IC rijdt op de athus meuselijn
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Of voorzie, naast de huidige IC J, een nieuwe vaste IC-dienst Brussel -Luxemburg, die alleen namur, libramont en Arlon bedient. Dus gewoon een uurdienst in plaats van 3 treinen nu.
Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.
Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.
Ze zouden beter de IR Essen Dinant beperken tot Charleroi.Joeri schreef:Of voorzie, naast de huidige IC J, een nieuwe vaste IC-dienst Brussel -Luxemburg, die alleen namur, libramont en Arlon bedient. Dus gewoon een uurdienst in plaats van 3 treinen nu.
Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.
Het traject is veel te lang, vanaf die treinen Dinant als eindbestemming hebben ipv Jambes loopt het soms de spuigaten uit.
Hallo,Bart schreef:Ze zouden beter de IR Essen Dinant beperken tot Charleroi.Joeri schreef:Of voorzie, naast de huidige IC J, een nieuwe vaste IC-dienst Brussel -Luxemburg, die alleen namur, libramont en Arlon bedient. Dus gewoon een uurdienst in plaats van 3 treinen nu.
Een IR Brussel - Dinant - Bertrix zie ik alleen zitten als men dan de huidige stopdienst aanpast, dus meer treinen tijdens de spits en tijdens de middag, en minder treinen daarbuiten. Alleen dan lijkt een dergelijke sneltrein mij zinvol, vermits zelfs de grotere stopplaatsen met moeite 200 reizigers/dag halen.
Het traject is veel te lang, vanaf die treinen Dinant als eindbestemming hebben ipv Jambes loopt het soms de spuigaten uit.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het gedeelte Jambes - Dinant zo storingsgevoelig zou zijn. En wat die lange trajecten betreft: Duitsland, Frankrijk, Italië. daar zijn bijna uitsluitend lange trajecten. Ik denk dat Antwerpen en de NZV een veel nefastere invloed hebben dan de lijnen 25, 12, 124 en 130 samen. Maar daar zijn nu net veel reizigers, en die kun je dus moeilijk aan hun lot overlaten. Overigens is Oostende - Eupen nog langer, en dat is toch een vrij regelmatige verbinding. Kortom, ik geloof niet dat het de lengte van een traject is dat de vertragingsgevoeligheid bepaalt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
idd de treinen maken geen extra vertraging tussen dinant en namur, de uurregeling is er zelfs breed zowel in jambes als lustin is er tijdens de week een stilstan voorzien van 1 volle minuut (jambes aankomst 20 vertrek 21 en in lustin is dat 29/30 in omgekeerde richting heb je da ook lustin 30/31 en jambes 39/40) in het weekend is er minder vrijheid op die dienstregeling namen dinant
De 441-490 is tweespannigJonathan schreef:Het is maar een idee, hé. Welke nummers MS 96 zijn er wel tweespannig? Van 441 tot 490 en van 501 tot 525? Maar het probleem is dan weer, wat moet de L-trein doen? kan er zo geen klassiekse op dat 25 kV net? ze kunnen toch overzetten, dacht ik. Op de IR r doen ze dat toch ook
