Joris schreef:Was daar op de PBKA's overigens niet een plaatsgebrek? Want, die zitten dacht ik, nu al aan 8 verschillende seinsystemen...
Het leuke is nu juist dat je alle oude systemen weg kunt doen en vervangen door ETCS plus STM's voor de oude systemen die je verder nog nodig hebt. Daarmee wordt dan de informatie van die oude systemen "vertaald" om op de ETCS-apparatuur te tonen. Zie ook: ETCS in Wikipedia.
Bij mijn weten krijgen overigens alle Thalys-stellen ETCS aan boord (hebben ze ook nodig voor lijn 3 en 4).
Shrek schreef:moet er dan zoveel gemodificeerd worden voor etcs ? zelfs de 6264 heeft etcs dus zo moeilijk kan dat niet te installeren zijn he
Is die er niet terug uit?
Dat was een tijdelijke installatie (op een losse sokkel?).
Het/De scherm(en) zullen bij een definitieve installatie wel ingebouwd moeten worden in de consoles.
Shrek schreef:moet er dan zoveel gemodificeerd worden voor etcs ? zelfs de 6264 heeft etcs dus zo moeilijk kan dat niet te installeren zijn he
Is die er niet terug uit?
Dat was een tijdelijke installatie (op een losse sokkel?).
Het/De scherm(en) zullen bij een definitieve installatie wel ingebouwd moeten worden in de consoles.
idd dat was een tijdelijke installatie om de etcs signalen te kunnen controleren.
Joris schreef:Hallo,
Werkt ETCS nu eigenlijk al goed?
Deze zomer was ik in Zwitserland, en daar zei de TB dat het heel gemakkelijk was, je moet gewoon een snelheid instellen, en de trein trekt zelf op, of bolt netjes zelf uit, en houd die snelheid.
Maar hij zei: Es wirkt meistens, aber nicht immer... (Het werkt meestal, maar niet altijd). Hij zei wel dat het al veel gebeterd was in vergelijking met vroeger.
Groeten,
Joris De Mol
Tja, zelfs in Italië heeft men een lijn met ETCS, namelijk het stuk van de HSL Milaan - Bologna - Firenze - Rome - Napels van Rome tot Napels. Dat werkt normaalgezien ook fatsoenlijk, ik heb in de periode dat ik in Italië was in ieder geval geen vertragingen gezien van treinen die van die lijn kwamen .
Maar ja, natuurlijk werkt ETCS al.
Het is alleen hier en in Nederland dat men er een ongelooflijk zooitje van gemaakt heeft.
Ik las vandaag nog dat ook de verbinding Amsterdam CS - Rotterdam CS waarschijnlijk niet van start zal gaan in december 2007, men spreekt nu weeral van december 2008. Het is ongelooflijk dat geknoei.
Steven schreef:hehe niks verwarren met de cruise controle he die werkt ook met het instellen van een snelheid, echter gaat deze de ingestelde snelheid niet aanpassen aan de toegestane snelheid.
Hij zei dat dat ETCS was... Verder zei hij ook dat de trein zelf kan ingrijpen in grote wisselcomplexen, bvb Zürich HBf, dat als hij daar te snel aankomt, en hij het te riskant vindt, dat hij dan vertraagt, zonder dat de TB iets moet doen.
Groeten,
Joris De Mol
joris ik had het over sncf zijn opmerking ivm het aanwezig zijn in de thalys stellen waar er dus cruise controle zit. deze kan ook zelf remmen als de vooraf ingestelde snelheid overschreden word.
Steven schreef:joris ik had het over sncf zijn opmerking ivm het aanwezig zijn in de thalys stellen waar er dus cruise controle zit. deze kan ook zelf remmen als de vooraf ingestelde snelheid overschreden word.
Deze zomer was ik in Zwitserland, en daar zei de TB dat het heel gemakkelijk was, je moet gewoon een snelheid instellen, en de trein trekt zelf op, of bolt netjes zelf uit, en houd die snelheid.
Joris De Mol
Dat is Cruisecontrole daarmee zijn veel loks in andere landen uitgerust ook bv. 1700 in Nederland al jarren.... onze 13 ?
Maar hij zei: Es wirkt meistens, aber nicht immer... (Het werkt meestal, maar niet altijd). Hij zei wel dat het al veel gebeterd was in vergelijking met vroeger.
Groeten,
Joris De Mol
Ik meen me zoiets te herinneren dat dit ook in de Thalys PBKA's zit..?
Bepaalde franse locs hebben dit al jaren..ook NS 1700 enz. is cruise control is NIET de nieuwe beveiliging, Joris vermengt paar dingen...
Groeten,
Joris De Mol
Tja, zelfs in Italië heeft men een lijn met ETCS, namelijk het stuk van de HSL Milaan - Bologna - Firenze - Rome - Napels van Rome tot Napels. Dat werkt normaalgezien ook fatsoenlijk, ik heb in de periode dat ik in Italië was in ieder geval geen vertragingen gezien van treinen die van die lijn kwamen .
Volgens de laatste Spoorwegjournaal zou men nu toch in december beginnen met een dienst Antwerpen-Noorderkempen.
Ik weet het ook niet meer, de ene dag hoort men ja en de andere dag nee, en op de website van de NMBS moet men ook al geen informatie verwachten.
SJ catalogiseert de HSL4 ook bij de 'Grote nutteloze werken' van Belgie.
Daar begint het inderdaad op te lijken.