Bietentrein Seizoen 2007.
Bietentrein Seizoen 2007.
Hallo,
Zijn er al mensen die info hebben over de bietentreinen Poperinge-Moerbeke?
Is dat B-Cargo die deze treinen zal doen? (Vorig jaar sprak men van DLC...Maar uiteindelijk werd het toch B-Cargo.).
Groeten,
Joris De Mol
Zijn er al mensen die info hebben over de bietentreinen Poperinge-Moerbeke?
Is dat B-Cargo die deze treinen zal doen? (Vorig jaar sprak men van DLC...Maar uiteindelijk werd het toch B-Cargo.).
Groeten,
Joris De Mol
Deze was inderdaad om 14u26 te Gent-Sint-Pieters richting Moerbeke. Loc's van dienst waren de 7793 en 7808 in tweede positie. De bieten waren tot hoog boven de rand van de goederenwagens gevuld.Tim schreef:Vandaag is de bietentrein reeds gesignaleerd door ons aller Trainspotterke![]()
Wie deze trein ziet gelieve dit dan te posten met het uur zodanig we deze trein weer kunnen achternagaan

De plaatschelijke pers heeft het er ook over.
Vraag: van waar komen de bietjes?
Antwoord: Groot-Poperinge, Vleteren, Dikkebus, Elverdinge, De Klytte, Westouter en een deel Franse bietjes, plus Stavele: meer dan 2.000 hectare.
Vraag: tot wanneer rijden er bietjestreinen?
Antwoord: tot rond Kerstmis/nieuwjaar.
Vraag: hoeveeel bietjestreinen wekelijks?
Antwoord: achttal, telkens 1.000 ton, totaal meer dan 160.000.000 kg.
Vraag: van waar komen de bietjes?
Antwoord: Groot-Poperinge, Vleteren, Dikkebus, Elverdinge, De Klytte, Westouter en een deel Franse bietjes, plus Stavele: meer dan 2.000 hectare.
Vraag: tot wanneer rijden er bietjestreinen?
Antwoord: tot rond Kerstmis/nieuwjaar.
Vraag: hoeveeel bietjestreinen wekelijks?
Antwoord: achttal, telkens 1.000 ton, totaal meer dan 160.000.000 kg.
allo,
Het is inderdaad de moment voor die late trein, al heb je volgens mij in Moerbeke zelf wel ruim de kans om met statief te werken.
Enige vraag: Bolt er iets bieten achtigs op zaterdag?
Groeten,
Joris De Mol
Als ik iets zeg klopt dat (bijna) altijd nietwaar?Tim schreef:Die uren kloppen!Joris schreef:De aankomsten in Moerbeke zouden om 15.30 en 19.30u zijn.
Blij dat er dit jaar dus weer 2 treinen per dag rijden, al zal die laatste niet lang meer op foto vast te leggen zijn in Moerbeke.

Het is inderdaad de moment voor die late trein, al heb je volgens mij in Moerbeke zelf wel ruim de kans om met statief te werken.
Enige vraag: Bolt er iets bieten achtigs op zaterdag?
Groeten,
Joris De Mol