Gebruik van L19 / L20 in de toekomst?
Gebruik van L19 / L20 in de toekomst?
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een onderwerp voor een paper voor volgend academiejaar.
Na het nieuws dat de IJzeren Rijn weer beperkt gaat gebruikt worden in België (of voor passagierstreinen) en het opkalfateren van enkele gedeelten dacht ik daarvover iets te schrijven.
Heeft iemand een idee of het een goed idee is om dit de onderzoeken of lijkt het beter om iets anders te zoeken omdat er toch nog te veel tegenkanting is van België/Nederland ?
Na het nieuws dat de IJzeren Rijn weer beperkt gaat gebruikt worden in België (of voor passagierstreinen) en het opkalfateren van enkele gedeelten dacht ik daarvover iets te schrijven.
Heeft iemand een idee of het een goed idee is om dit de onderzoeken of lijkt het beter om iets anders te zoeken omdat er toch nog te veel tegenkanting is van België/Nederland ?
Laatst gewijzigd door kimba op 11 sep 2007, 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
Het lijkt me een machtig interessant onderwerp, juist OMDAT het zo'n omstreden iets iskimba schreef:Heeft iemand een idee of het een goed idee is om dit de onderzoeken of lijkt het beter om iets anders te zoeken omdat er toch nog te veel tegenkanting is van België/Nederland ?


Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
De ijzeren Rijn is in Belgie nooit buiten gebruik geweest .. waar heb je dan het bericht vandaan dat die weer gebruikt gaat worden ?kimba schreef:Ik ben momenteel aan het zoeken naar een onderwerp voor een paper voor volgend academiejaar.
Na het nieuws dat de IJzeren Rijn weer beperkt gaat gebruikt worden in België (of voor passagierstreinen)
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
Gesloten misschien niet, maar toch wel veel minder gebruikt ten voordele van de Montzenroute.dentheo schreef:De ijzeren Rijn is in Belgie nooit buiten gebruik geweest .. waar heb je dan het bericht vandaan dat die weer gebruikt gaat worden ?kimba schreef:Ik ben momenteel aan het zoeken naar een onderwerp voor een paper voor volgend academiejaar.
Na het nieuws dat de IJzeren Rijn weer beperkt gaat gebruikt worden in België (of voor passagierstreinen)
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
De ijzeren Rijn is achter station Neerpelt... één km lang ?kimba schreef:Gesloten misschien niet, maar toch wel veel minder gebruikt ten voordele van de Montzenroute.dentheo schreef:De ijzeren Rijn is in Belgie nooit buiten gebruik geweest .. waar heb je dan het bericht vandaan dat die weer gebruikt gaat worden ?kimba schreef:Ik ben momenteel aan het zoeken naar een onderwerp voor een paper voor volgend academiejaar.
Na het nieuws dat de IJzeren Rijn weer beperkt gaat gebruikt worden in België (of voor passagierstreinen)
Daar hebben steeds één of twee ertstreinen op werkdagen over gereden.
Heel de discussie gaat over het stuk Roermond naar Duitsland, dat stuk wordt al een tiental jaar niet meer gebruikt.
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
Met de IJzeren Rijn bedoelt men wel de spoorlijn van Antwerpen tot Mönchengladbach.dentheo schreef:De ijzeren Rijn is achter station Neerpelt... één km lang ?kimba schreef:Gesloten misschien niet, maar toch wel veel minder gebruikt ten voordele van de Montzenroute.dentheo schreef: De ijzeren Rijn is in Belgie nooit buiten gebruik geweest .. waar heb je dan het bericht vandaan dat die weer gebruikt gaat worden ?
Daar hebben steeds één of twee ertstreinen op werkdagen over gereden.
Heel de discussie gaat over het stuk Roermond naar Duitsland, dat stuk wordt al een tiental jaar niet meer gebruikt.
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
... en daarvan is de lijn Neerpelt-Budel slechts een deel. Het nieuwe stuk is Budel-Weert. En daarachter ligt dan nog eens het stuk Roermond-Dalheim. En daarover gaat inderdaad de discussie.Bibke schreef:Met de IJzeren Rijn bedoelt men wel de spoorlijn van Antwerpen tot Mönchengladbach.dentheo schreef:De ijzeren Rijn is achter station Neerpelt... één km lang ?kimba schreef: Gesloten misschien niet, maar toch wel veel minder gebruikt ten voordele van de Montzenroute.
Daar hebben steeds één of twee ertstreinen op werkdagen over gereden.
Heel de discussie gaat over het stuk Roermond naar Duitsland, dat stuk wordt al een tiental jaar niet meer gebruikt.
BDJ
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
En lijn 20 (Hasselt-Lanaken-Maastricht)? Enig kanshebber op succes ?dentheo schreef:
De ijzeren Rijn is in Belgie nooit buiten gebruik geweest .. waar heb je dan het bericht vandaan dat die weer gebruikt gaat worden ?
Re: Gebruik van L19 in de toekomst?
Lanaken - Maastricht wordt binnenkort heropend voor het goederenvervoer. Hasselt - Lanaken zou een Lightrail krijgen.kimba schreef:En lijn 20 (Hasselt-Lanaken-Maastricht)? Enig kanshebber op succes ?dentheo schreef:
De ijzeren Rijn is in Belgie nooit buiten gebruik geweest .. waar heb je dan het bericht vandaan dat die weer gebruikt gaat worden ?