Leve de Trein 15 en 16 september
Leve de Trein : Zondag 16 sept.
Ik ga de Zondag naar ginder:
Voorlopig verloop:
Brussel : expo museumtreinen
Schaarbeek (ev) : infrabel toestanden enzo
Charlerloi: expo infrabel materiaal:
Antwerpen Noord: mss ferme diesels te fotograferen
Grtz
Voorlopig verloop:
Brussel : expo museumtreinen
Schaarbeek (ev) : infrabel toestanden enzo
Charlerloi: expo infrabel materiaal:
Antwerpen Noord: mss ferme diesels te fotograferen
Grtz
vandaag geweest:
Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28. 13 en 27 schitterden door afwezigheid.
Antwerpen- centraal: leuke wandeling op het dak gedaan
Brussel-zuid als je het seinhuis wilt zijn schrijf je je volgens mij best 's morgens in, ik ben er niet binnengerakt.
Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.
expo treinen in Brussel-Zuid: koninklijke treinen zijn echte pareltjes. De snelle stoomlocomotief ziet er fantastisch uit. Ook hier een M6 (nergenes een stuurstandrijtuig gezien behalve de trein waarmee ik naar Antwerpen -centraal reed), EEn 13 stond hier wel maar was niet te bezoeken wegens een TB die te gedetaileerde uitleg gaf met als gevolg een lange wachtrij. verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.
Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28. 13 en 27 schitterden door afwezigheid.
Antwerpen- centraal: leuke wandeling op het dak gedaan
Brussel-zuid als je het seinhuis wilt zijn schrijf je je volgens mij best 's morgens in, ik ben er niet binnengerakt.
Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.
expo treinen in Brussel-Zuid: koninklijke treinen zijn echte pareltjes. De snelle stoomlocomotief ziet er fantastisch uit. Ook hier een M6 (nergenes een stuurstandrijtuig gezien behalve de trein waarmee ik naar Antwerpen -centraal reed), EEn 13 stond hier wel maar was niet te bezoeken wegens een TB die te gedetaileerde uitleg gaf met als gevolg een lange wachtrij. verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
héél gedetaileerde uitleg in de 13. ik heb er zeker 1 uur ingestaan -- die klappers waren wel interessant om zien.Stijn014 schreef:vandaag geweest:
Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28. 13 en 27 schitterden door afwezigheid.
Antwerpen- centraal: leuke wandeling op het dak gedaan
Brussel-zuid als je het seinhuis wilt zijn schrijf je je volgens mij best 's morgens in, ik ben er niet binnengerakt.
Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.
expo treinen in Brussel-Zuid: koninklijke treinen zijn echte pareltjes. De snelle stoomlocomotief ziet er fantastisch uit. Ook hier een M6 (nergenes een stuurstandrijtuig gezien behalve de trein waarmee ik naar Antwerpen -centraal reed), EEn 13 stond hier wel maar was niet te bezoeken wegens een TB die te gedetaileerde uitleg gaf met als gevolg een lange wachtrij. verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.
in de thalys in eerste klas kunnen reizen. -- en de tweede klas zat voller dan de eerste :p

Hallo,
Wat stond er in Vorst:
Een I6 Bc ligrijtuig (de 601 dacht ik), met koersbord van Treski, over reclame gesproken
Verder: Bar/Disco SR3, Een I10 Resto (nummer weet ik niet meer), een K1 Eerste klas, een M6 en een I11. en watverder ook nog een I10 B.
De Eloc was de 2912 (in z'n oude nummering natuurlijk, maar die ontgaat me even), de 204.004 (nu dus terug de 5404, een dieselloc, en geen stel!), de 6041, en de 5404 hong voor de recentste koningklijke trein.
De oudste koninklijke trein was er ook, samen met de 12.004 en een CGI C rijtuig.
Groeten,
Joris De Mol
Een toekomstige 28??? Er zijn bij mijn weten geen enkelspannige E-Locs besteld, en dat zit er ook niet bepaald in...Stijn014 schreef:vandaag geweest:
Antwerpen-noord de tractiewerkplaats gedaan, super uitleg en er staat een toekomstige 28.
...
Werkplaats vorst: veel HSTs: waaronder de rugby TGV. Weinig uitleg. Je kon er ook door enkele standaarswagons I6 resto, disco en slaaprijtuig. M1, M6 en I11.
...
verder stond er ook nog een oude electrische locomotief en een bolle neus dieselstel.
Wat stond er in Vorst:
Een I6 Bc ligrijtuig (de 601 dacht ik), met koersbord van Treski, over reclame gesproken

Verder: Bar/Disco SR3, Een I10 Resto (nummer weet ik niet meer), een K1 Eerste klas, een M6 en een I11. en watverder ook nog een I10 B.
De Eloc was de 2912 (in z'n oude nummering natuurlijk, maar die ontgaat me even), de 204.004 (nu dus terug de 5404, een dieselloc, en geen stel!), de 6041, en de 5404 hong voor de recentste koningklijke trein.
De oudste koninklijke trein was er ook, samen met de 12.004 en een CGI C rijtuig.
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Het schooljaar is weer begonnen, en ik heb een enorme achterstand met de verwerking van actuafoto's...
Groeten,
Joris De Mol
Op de mijne zal je nog enkele weken moeten wachten...Hagelander schreef:Zijn er al foto's? Ik ben eigenlijk vooral benieuwd ook naar de koninklijke treinen. Kon helaas zelf niet gaan kijken
Het schooljaar is weer begonnen, en ik heb een enorme achterstand met de verwerking van actuafoto's...
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Heeft er btw iemand geled op die M2 rijtuigen?
De meeste heeft men deftig herschilderd. De BDR (die in 2004 zeer slecht geschilderd was, de oude nummering was nog zichtbaar(in reliëf)/voelbaar is nu ook herdaan), en op 2 na alle andere ook. Bij deze rijtuigen zijn de sporen van de oude nummering (als ze rood waren) en het b monogram verdwenen. Ze hadden wel nog geen nieuw nummer (in dit tijdperk horen die op een bordje onder het rijtuig aan een zijkant), er hingen enkel briefjes voor het venster met de nummer).
Bij 2 rijtuigen, een AB en een B, dacht ik, kon je de oude nummers en het B-monogram wel voelen en zien, en daar was ook klasse aanduiding en nog een UIC nummer aanwezig. Deze rijtuigen moeten nog geschilderd worden denk ik, maar voor die andere: Knap werk!
Volgens mij waren alle 8 rijtuigen in dienst.
Correctie: De BDR heeft wel nog z'n gewone nummer en klasse aanduiding, maar precies geen UIC nummer meer.
Groeten,
Joris De Mol
Heeft er btw iemand geled op die M2 rijtuigen?
De meeste heeft men deftig herschilderd. De BDR (die in 2004 zeer slecht geschilderd was, de oude nummering was nog zichtbaar(in reliëf)/voelbaar is nu ook herdaan), en op 2 na alle andere ook. Bij deze rijtuigen zijn de sporen van de oude nummering (als ze rood waren) en het b monogram verdwenen. Ze hadden wel nog geen nieuw nummer (in dit tijdperk horen die op een bordje onder het rijtuig aan een zijkant), er hingen enkel briefjes voor het venster met de nummer).
Bij 2 rijtuigen, een AB en een B, dacht ik, kon je de oude nummers en het B-monogram wel voelen en zien, en daar was ook klasse aanduiding en nog een UIC nummer aanwezig. Deze rijtuigen moeten nog geschilderd worden denk ik, maar voor die andere: Knap werk!
Volgens mij waren alle 8 rijtuigen in dienst.
Correctie: De BDR heeft wel nog z'n gewone nummer en klasse aanduiding, maar precies geen UIC nummer meer.
Groeten,
Joris De Mol
inderaad bij sommige van de M2kes zijn er sporen te merken van vroegere stikkers wel jammerJoris schreef:Hallo,
Heeft er btw iemand geled op die M2 rijtuigen?
De meeste heeft men deftig herschilderd. De BDR (die in 2004 zeer slecht geschilderd was, de oude nummering was nog zichtbaar(in reliëf)/voelbaar is nu ook herdaan), en op 2 na alle andere ook. Bij deze rijtuigen zijn de sporen van de oude nummering (als ze rood waren) en het b monogram verdwenen. Ze hadden wel nog geen nieuw nummer (in dit tijdperk horen die op een bordje onder het rijtuig aan een zijkant), er hingen enkel briefjes voor het venster met de nummer).
Bij 2 rijtuigen, een AB en een B, dacht ik, kon je de oude nummers en het B-monogram wel voelen en zien, en daar was ook klasse aanduiding en nog een UIC nummer aanwezig. Deze rijtuigen moeten nog geschilderd worden denk ik, maar voor die andere: Knap werk!
Volgens mij waren alle 8 rijtuigen in dienst.
Correctie: De BDR heeft wel nog z'n gewone nummer en klasse aanduiding, maar precies geen UIC nummer meer.
Groeten,
Joris De Mol
- trainfreak
- Berichten: 2659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
De foto's die ik vandaag vergaard heb:
Sorry, het zijn er 53.
http://s184.photobucket.com/albums/x212 ... e%20trein/
Sorry, het zijn er 53.
http://s184.photobucket.com/albums/x212 ... e%20trein/