DB zoekt 1000 treinbestuurders

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Beroep van treinbestuurder

Dit is mijn droom
15
65%
Ik ben dit al
5
22%
Dat zegt me niks
3
13%

Totaal aantal stemmen: 23

Adler

DB zoekt 1000 treinbestuurders

Bericht door Adler »

De DB wil 1000 nieuwe treinbestuurders aanwerven.
Laatst gewijzigd door Adler op 17 sep 2007, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles

Bericht door Fles »

Super topic. Klasse.

Alleen jammer van het ontbreken van een bronvermelding, *IETS* meer informatie, of ook maar een mening van de topicstarter.
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:Super topic. Klasse.

Alleen jammer van het ontbreken van een bronvermelding, *IETS* meer informatie, of ook maar een mening van de topicstarter.
Dit was o.a. op het ARD nieuws zaterdag.

http://www.ad-hoc-news.de/StocksToWatch ... okf%FChrer
http://www.capital.de/unternehmen/meldungen/780967.html
http://www.moz.de/index.php/Moz/Article ... /id/200872
http://www.lr-online.de/wirtschaft/LR-W ... 67,1755619

Ik dacht dat dit misschien interessant nieuws was, maar als je de mensen wil belachelijk maken, hoeft het voor mij ook niet meer.
Fles

Bericht door Fles »

Welnee, ik wil niemand belachelijk maken :) Maar een Openingspost met alleen "db zoekt 1000 man", mja, dat schiet niet echt op natuurlijk. Maar goed, bedankt voor de aanvullende info :)
Bibke

Bericht door Bibke »

Fles,

Uw antwoorden/opmerkingen storen mij soms ook.
Wij, Belgen, zijn genuanceerder en discreter en kunnen de recht toe recht aan mentaliteit van de Nederlanders niet zo zeer appreciëren.

Trouwens ik ken menig Nederlander die hier wonen en daar ook niet mee om kunnen.
groentje

Bericht door groentje »

Ik woon niet in Nederland, ben geen Nederlander, en vind eigenlijk nergens een belediging in de post van Fles. Ikzelf zou wellicht niets hebben gepost, maar ik zou me ook wel hebben geërgerd aan de weinige informatie in de beginpost. Maar goed, Adler heeft zich goed herpakt.
Kunnen we nu terug naar het onderwerp ipv op iemands stijl te vitten? Daarvoor heb je nog altijd PB, als je het echt niet laten kunt.
Fles

Bericht door Fles »

Mwoa goed, mijn stijl is soms/vaak wat direct inderdaad, dat realiseer ik me ook wel. Dat is dan geenszins bedoeld om ruzie te zoeken of mensen belachelijk te maken, maar gewoon, om het vlotte verloop van een discussie te bespoedigen. Maar ik ben het zeker met groentje eens dat Adler zich prima herpakt heeft, en stel dan ook voor om ontopic verder te gaan.

1000 treinbestuurders extra? Mooi man. Zoveel extra materieel besteld? Tof :) Ik denk dat velen van ons best weleens treinbestuurder zouden willen zijn. Ik zou het ook leuk vinden hoor, voor een weekje of zo, om dat ook eens gedaan te hebben :) Maar niet voor 20 jaar of zo....
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Fles schreef:Ik zou het ook leuk vinden hoor, voor een weekje of zo, om dat ook eens gedaan te hebben :) Maar niet voor 20 jaar of zo....
Ik zou na een week al gek geworden zijn van dat pratend beveiligingssysteem, heel de tijd *sifa!sifa!sifa!* en er word geloof ik nog meer gezegd door dat ding. :lol:
Fles

Bericht door Fles »

Sifa? :?

Ik weet niet beter dan dat dat systeem bij ons werkt met een tringelende bel. Zou ik ook stapelgestoord van worden hoor, binnen een dag :lol:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Fles schreef:Sifa? :?

Ik weet niet beter dan dat dat systeem bij ons werkt met een tringelende bel. Zou ik ook stapelgestoord van worden hoor, binnen een dag :lol:
Stap eens in de ICE achter de bestuurder, je hoort het zelfs als dat ding in Nederland rijd! Ja, dat systeem zit in iedere duitse trein.
Adler

Bericht door Adler »

Sifa of geen Sifa, ik zou er alles voor geven om elke dag met zo een ICE of andere trein te rijden.
Ben helaas afgekeurd wegens onvoldoende dieptezicht.
Ik heb bovenaan dit topic een poll toegevoegd om eens te zien hoeveel interesse hiervoor is.
Steven

Bericht door Steven »

tja het antwoord op de topic dat ik geef zullen de meeste hier wel weten zeker :wink:
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Mijn keuze staat er niet tussen :cry:
Ik doe voor mijn werk regelmatig ritten, maar ben geen TBer.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Oui, c'est mon rêve! :P
1607

Bericht door 1607 »

Mark7758 schreef:Mijn keuze staat er niet tussen :cry:
Ik doe voor mijn werk regelmatig ritten, maar ben geen TBer.
nen part-timer dus :wink:
Plaats reactie