Zwitserland 2007

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Joris
Contacteer:

Zwitserland 2007

Bericht door Joris »

Hallo,
Ook ik ben dit jaar naar Zwitserland afgezakt.
Hieronder volgen enkele beelden.
De nummers van de locs staan op een andere PC, en komen dus later.
Groeten,
Joris De Mol
Ps: Het punt in Wassen was makkelijk te vinden, gewoon aan het station richting Gösschenen gaan, en dna eerste afslag links, tunnel door, en voila. Op Google Maps is die weg onvindbaar, maar hij ligt er wel.
Bijlagen
Een Re 4/4" is opweg naar Zürich met een IR-trein. Wassen, 15/07/07.
Een Re 4/4" is opweg naar Zürich met een IR-trein. Wassen, 15/07/07.
Deze trein MOEST op foto. De autotrein Zürich-Villa San Giovanni, die aan z'n laatste seizoen bezig is. Helaas is om 18.40 u de zon al achter de bergen verdwenen op het fotopunt... Wassen, 15/07/2007.
Deze trein MOEST op foto. De autotrein Zürich-Villa San Giovanni, die aan z'n laatste seizoen bezig is. Helaas is om 18.40 u de zon al achter de bergen verdwenen op het fotopunt... Wassen, 15/07/2007.
Een Re 460 is opweg met een CIS Alpino naar Milaan, en heeft zonet de Gotthard Süd-Rampe achter zich. Giornico, 16/07/2007.
Een Re 460 is opweg met een CIS Alpino naar Milaan, en heeft zonet de Gotthard Süd-Rampe achter zich. Giornico, 16/07/2007.
Op 21/07/2007 stond de FO4 van de DFB klaar te Gletsch om te vertrekken naar Realp. Men is overigens bezig om de lijn van Gletsch richting Brig (ben de naam even kwijt, het eerste station van de MGB na de Furka Basistunnel). De bomen zijn reeds gerooid, e
Op 21/07/2007 stond de FO4 van de DFB klaar te Gletsch om te vertrekken naar Realp. Men is overigens bezig om de lijn van Gletsch richting Brig (ben de naam even kwijt, het eerste station van de MGB na de Furka Basistunnel). De bomen zijn reeds gerooid, e
De 23 van de LBM is enkele goederen aan het laden in het goederenstationnetje van Mürren. Het kleine goederewagentje bevindt zich achter het stel. 25/07/2007.<br />Mürren kan niet met de wagen bereikt worden, vandaar dat alle personen/goederenverkeer hier over
De 23 van de LBM is enkele goederen aan het laden in het goederenstationnetje van Mürren. Het kleine goederewagentje bevindt zich achter het stel. 25/07/2007.
Mürren kan niet met de wagen bereikt worden, vandaar dat alle personen/goederenverkeer hier over
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Nog een leuke plaat: 4 BR 185'ers op 1 foto, voor 1 trein:
Afbeelding
De 185 126-0, de 185 115-3 en de 136-9 rijden met hun goederentrein, en de 185 143-5 op sleep door het station van Göschenen op 15/07/2007.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

€€

Bericht door treinbruno »

ik heb eens gehoord dat zwitserland een duur land is.

is dat ook zo voor de treinen?
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Zwitserland is inderdaad een duur land, voor alles. Ik heb eerlijk gezegd de trein nog niet genomen in Zwitserland (of het was gratis). Prijzen vind je dacht ik wel op bahn.de .
Bergtreintjes en kabelbanen nemen we wel geregeld, en die zijn inderdaad zeer duur...
Bijna alle verplaatsingen zijn met de auto gedaan. Die echte waw-fotopunten zijn niet echt te bereiken met het openbaar vervoer vrees ik...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Tja, het openbaar vervoer is er iets duurder voor wie geen abonnement neemt. Toch moet je toegeven dat je er heel wat voor in ruil krijgt, ik zou zelfs bijna zeggen dat je meer waar voor je geld krijgt dan in België.
Fles

Bericht door Fles »

groentje schreef:ik zou zelfs bijna zeggen dat je meer waar voor je geld krijgt dan in België.
Heel veel meer zelfs :lol:

In Zwitserland hebben ze namelijk allerlei regionale aanbiedingen, waardoor je voor bijvoorbeeld 20 euro een hele dag kris kras door een deel van zwitserland kunt reizen. En op trein/spoorgebied is er in zwitserland nog VEEL meer te zien dan in Belgie :)
Steven

Bericht door Steven »

voor heel de bevolking zowel -26 als +26 zijn er mogelijkheden zat om zwitserland per openbaar vervoer te leren kennen.

meest voor de hand liggende formule is heden ten dagen de interrail die u voor een zachte prijs 5 of 10 dagen door het land laten rijden, ook kan je de formule voor een maand nemen. Als je kiest voor 5 of 10 dagen moeten deze niet op elkaar volgen. (beetje zoals een go pass). als je alles met losse tickets wil betalen zal je natuurlijk wel veel meer kwijt zijn. De spoorlijnen die in zwitserland aanwezig zijn doen echter niet allemaal mee aan het interrail project, vooraf dus effe nazien. bepaalde lijnen kan je dus gewoon opstappen, op andere kan je vooraf een ticket kopen aan 50% (soms enkel als je -26 bent)
Patrick

Bericht door Patrick »

En dan is er nog de Swiss Pass en de Swiss Card zeker?
Zoek maar eens op MySwitzerland.com.
Plaats reactie