Icoontje op nieuwe Cityrail

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
kimba

Icoontje op nieuwe Cityrail

Bericht door kimba »

(zie ook reportages)

Dit zag ik bovanaan op het eerste rijtuig van de CR Afbeelding Is hier ergens iets speciaals ingewerkt (zoals bij De Lijn), of is de TBG van dienst hier de helpende hand?
Steven

Bericht door Steven »

dit is de plaats in de trein die moet vrijgehouden worden voor mindervaliden, zolang die er niet zijn kan je vrijuit plaats nemen. Er moet voor een mindervalide in princiepe altijd iemand uit het stations beschikbaar zijn om deze persoon te helpen in en uitstappen, zekers als hiervoor de mindervalidebrug dient te worden gebruikt. de treinbegeleider staat altijd ten dienste van iedereen, dus ook de mindervalide persoon.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:dit is de plaats in de trein die moet vrijgehouden worden voor mindervaliden, zolang die er niet zijn kan je vrijuit plaats nemen. Er moet voor een mindervalide in princiepe altijd iemand uit het stations beschikbaar zijn om deze persoon te helpen in en uitstappen, zekers als hiervoor de mindervalidebrug dient te worden gebruikt. de treinbegeleider staat altijd ten dienste van iedereen, dus ook de mindervalide persoon.
Ik denk dat bij die deur ook de middenpaal ontbreekt.....
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Is de binnendeur niet breder op die plaats, net als bij Break, Sprinter, enz?
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:dit is de plaats in de trein die moet vrijgehouden worden voor mindervaliden, zolang die er niet zijn kan je vrijuit plaats nemen. Er moet voor een mindervalide in princiepe altijd iemand uit het stations beschikbaar zijn om deze persoon te helpen in en uitstappen, zekers als hiervoor de mindervalidebrug dient te worden gebruikt. de treinbegeleider staat altijd ten dienste van iedereen, dus ook de mindervalide persoon.
Ik denk dat bij die deur ook de middenpaal ontbreekt.....
bij de modernisering worden al die palen weggelaten.
1607

Bericht door 1607 »

Tania Dexters heeft nu al een proces tegen de NMBS aangespannen. 8) :lol:
Nils

Bericht door Nils »

1607 schreef:Tania Dexters heeft nu al een proces tegen de NMBS aangespannen. 8) :lol:
Die hoeft echt niet te klagen, ze hebben aan haar gedacht in de kliene compartimenten...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Bij de I11 en MS96 zijn de zetels op deze plaats inklapbaar.
Bij I11 zitten deze plaatsen in het stuurrijtuig, helemaal vanachter.

BDJ
Patrick

Bericht door Patrick »

Mindermobiele reiziger moet wel 24 u. op voorhand verwittigen.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

de zetels in de cr zijn op sommige plaatsen opklapbaar
Bijlagen
DSCN4528.jpg
DSCN4528.jpg (24.81 KiB) 4189 keer bekeken
Laatst gewijzigd door treinbruno op 18 sep 2007, 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Op M6 zijn er opklapbare stoelen in het fietsrijtuig, under deck.

BDJ
thomaslj

:-)

Bericht door thomaslj »

Dat icoon/pictogram staat aan de buitendeuren op de plaatsen waar een toilet is. Waarschijnlijk is de reden daarvoor dat de rolstoelreiziger dan dicht bij een toilet is want de meeste rolstoelen zijn te breed om van het ene naar het andere rijtuig te gaan. Maar ik ondervind dat door de treinbegeleiders en de stationsmedewerkers hiermee weinig rekening wordt gehouden..
thomaslj

:-)

Bericht door thomaslj »

Met dat ik zei dat 'treinbegeleiders en stationsmedewerkers daar weinig rekening mee houden' bedoelde ik niet negatief. Belangrijk is dat een rolstoelreiziger op zo snel en zo veilig mogelijk op de trein kan gezet worden, of dat nu een plaats is met of zonder icoontje, dat vind ik niet erg..
Plaats reactie