DB zoekt 1000 treinbestuurders

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Beroep van treinbestuurder

Dit is mijn droom
15
65%
Ik ben dit al
5
22%
Dat zegt me niks
3
13%

Totaal aantal stemmen: 23

Fles

Bericht door Fles »

sncf-sncb schreef:
Fles schreef:Sifa? :?

Ik weet niet beter dan dat dat systeem bij ons werkt met een tringelende bel. Zou ik ook stapelgestoord van worden hoor, binnen een dag :lol:
Stap eens in de ICE achter de bestuurder, je hoort het zelfs als dat ding in Nederland rijd! Ja, dat systeem zit in iedere duitse trein.
Oh? Nou heb ik toevallig vorige week nog vlak achter een ICE-bestuurder gezeten, en een poging tot cabineritfilmpje gemaakt, maar geen sifa gehoord hoor :shock: Was de trein misschien stuk? :P
enrico

Bericht door enrico »

het mijn droom maarja heb die opleiding niet gehad
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:
Oh? Nou heb ik toevallig vorige week nog vlak achter een ICE-bestuurder gezeten, en een poging tot cabineritfilmpje gemaakt, maar geen sifa gehoord hoor :shock: Was de trein misschien stuk? :P
Als je geen SIFA hoort betekent dit juist dat de bestuurder elke keer op tijd (elke 30 seconden) de pedaal heeft losgelaten.
Sifa, sifa ! is een waarschuwing dat de bestuurder te laat heeft losgelaten en binnen de 2,5 seconden dit alsnog moet doen.
Gebeurt dit niet, dan hoor je: SIFA ZWANGSBREMSUNG en wordt een noodremming ingezet.
Fles

Bericht door Fles »

Waar staat dat SIFA dan precies voor eigenlijk? Nou word ik wel nieuwsgierig :idea:
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:Waar staat dat SIFA dan precies voor eigenlijk? Nou word ik wel nieuwsgierig :idea:
Sicherheitsfahrschaltung
Plaats reactie