Vorige week donderdag ben ik eens wezen kijken of er langs de Betuweroute / Havenspoorlijn in Rotterdam nog iets op de foto te zetten is, of dat alles tussen de geluidsschermen staat.
De keuze was gevallen op Barendrecht, vanwege de mix tussen personen en rezigersvervoer.
T begon met een overstap in Rotterdam, waar ik meteen even van de gelegenheid gebruik maakte om wat plaatjes te schieten vanaf de nieuwe loopbrug aan de westkant van het station:
Olympisch treinstel als intercity ri. Amsterdam

De Railion 189 023-5 kwam poseren voor mijn lens:

En door naar Barendrecht. Voor degene die niet bekend is in Nederland, hier even een kaartje:

locatie 1 heeft goed zicht op de reizigerssporen, locatie 2 voor de goederensporen.
Tussen 2 viaducten in is er nog net wat ruimte over om wat plaatjes te schieten:
V-IRM dubbeldekker richting Rotterdam

Niet de beste foto, dr kwam net een wolk voor de zon, maar wel een met veel geluk: 1850 + ICK-rijtuigen naar Den Haag haalt de stoptrein naar Rotterdam, Den Haag en Leiden in

Ook nog even de andere kant geprobeerd. De verdiepte sporen op de achtergrond zijn van de HSL, die hier onder de goederensporen door duikt

Op naar de 2e stek, een stuk braakliggend terrein in de boog, een van de weinige plekken daar in de buurt zonder geluidsschermen en/of hoge hekken. Het talud van de fly-over uit de haven richting het noorden gaf goed zicht op een lege kolentrein. Op de achtergrond de reizigerssporen

Zo dramatisch is het dus in Nederland

overal hekwerken. Maar het geeft dan wel weer een leuk effect. Class 66 van Rail4Chem, losse loc.

ERS-class 66 kwam ook nog langs, helaas niet toen ik op een beter plek stond :S

De Taurus van het snelheidsrecord werd overgebracht van IJsselmonde naar de Waalhaven. Helaas stond ik er te ver vanaf. (ik had net de trein rechts o de foto gezet) Hoewel, vanaf de vorige plek waar ik stond (op het talud van de fly-over) had hij me op een paar meter afstand gepasseerd

En als laatste nog een loc van mn lijstje die ik graag wou zien: de G2000 van SNCF Fret