Steven schreef:en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk
Ze moeten er nog een 60 tal moderniseren, waarom diet alleen in die stellen
Steven schreef:en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk
Ze moeten er nog een 60 tal moderniseren, waarom diet alleen in die stellen
Nieuwe stellen zullen veel langer meegaan, dan die oude aan te passen.
Steven schreef:en klassiekjes hebben geen mogelijkheid om aangepast te worden tot 25 kv, ze zouden zowat heel da stel moeten opnieuw inrichten om die transfo een plaatske te geven, das te kostelijk
Ze moeten er nog een 60 tal moderniseren, waarom diet alleen in die stellen
Nieuwe stellen zullen veel langer meegaan, dan die oude aan te passen.
Als ze er maar een bijvoorbeeld een vijftal zouden doen, zouden ze al iets hebben om daar de L-trein van Dinant naar Virton mee te doen. In Betrix laat ge een MW 41 Betrix-Libramont doen. Ge kunt er dan zelf een 25 minutendienst van kunnen maken, van Betrix-Libramont
yep die oude stellen zijn echt ni voorzien om zomaar om te bouwen naar 25 kv hoor, trouwens die kostprijs voor het bescheiden aantal passagiers da je op die lijn hebt doen is wat zot
En wat meer is: de keuze om het niet te doen is al een hele tijd geleden genomen. Op een ogenblik dat een materieeltekort dreigt, kun je moeilijk stellen laten rijden van zo'n 250 zitplaatsen voor treinen van - schat ik - gemiddeld 20 reizigers.
De treinwachters zouden wel een stuk ruimer zitten in eerste, want nu nemen ze algauw 1/3 van de hele eersteklasafdeling in en ze durven zuchten als je vraagt of zij op de strafbankjes tegen de wand willen gaan zitten aankijken.