Trein trekt bovenleiding in Brugge stuk

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Trein trekt bovenleiding in Brugge stuk

Bericht door Bartjedj »

Vanuit IC-A 511 (FR om 12u02) zag ik een trein staan op perron 7 (ongeveer) met een enkele pantograaf, of wat er van overschoot. Het enige dat restte was een vormloos stuk metaal. Tussen mij en de trein stond een sleep M4, dus ik kon niet zien welke trein het juist was.
Toen we verder reden ri. Gent-Brussel zag ik dat de bovenleiding over een afstand van 200 meter stukgetrokken was. De rijdraad hing nog half omhoog of lag op de grond. De schade was dus aanzienlijk.

Iemand meer info?

Greetz
BDJ
Frank

Bericht door Frank »

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=4A1HKL64 schreef:Kapotte bovenleiding verstoort treinverkeer

De spoorwegen hebben gisterenvoormiddag problemen gehad met de bovenleidingen op lijn 66 tussen Brugge en Zedelgem. Hierdoor werd het treinverkeer tussen 10.30uur en 11.30uur stilgelegd. Er werden vervangende bussen ingelegd. Tussen 11.30uur en 13.45uur konden de treinen over één spoor, wat al snel vertragingen tot twintig minuten veroorzaakte. Even voor 14 uur waren de problemen achter de rug. In de vroege namiddag waren er nog kleine vertragingen die tegen de avondspits opgelost waren. (rso)
Jochen

Bericht door Jochen »

Da was stel MS485. Tegen de middag was den boel al opgelost. Was vlak voor mij gebeurd, ik kwam toe met't stopperke vanuit Gent...
Plaats reactie