Cargotrams in Amsterdam
Cargotrams in Amsterdam
In de beste gazet ter wereld (DE METRO) stond een artikel dat ze de zware vrachtwagens uit de stad willen bannen en er trams met cargo in de plaats zetten
Al ze daarmee reizigers kunnen vervoeren, waarom dan geen goederen, zeiden ze.

Hallo,
Lijkt mij een goed idee om inderdaad trams in te zetten om goederen te vervoeren.
In Dresden zijn er zo'n aantal trams die rijden voor de fabriek van Volkswagen. De grootste toeleveranciers gebruiken die trams om een pak vrachtwagens te sparen. De trams kunnen overigens binnenrijden tot in de fabriek.
Groetjes,
Wouter
Lijkt mij een goed idee om inderdaad trams in te zetten om goederen te vervoeren.
In Dresden zijn er zo'n aantal trams die rijden voor de fabriek van Volkswagen. De grootste toeleveranciers gebruiken die trams om een pak vrachtwagens te sparen. De trams kunnen overigens binnenrijden tot in de fabriek.

Groetjes,
Wouter
Op deze website staan foto's van zo'n trams in DresdenWouter DH schreef:Hallo,
In Dresden zijn er zo'n aantal trams die rijden voor de fabriek van Volkswagen. De grootste toeleveranciers gebruiken die trams om een pak vrachtwagens te sparen. De trams kunnen overigens binnenrijden tot in de fabriek.![]()
Groetjes,
Wouter
http://www.strassenbahn-dresden.de/Weit ... ml?lang=de
Ik vindt het mooie trams. Dat blauw past er goed bij. Het zal Amsterdam mooier maken, vindt ik. Misschien ook een ideetje om cargo via de kusttram te transporteren. Maar misschien nog een ideetje: wat dachten jullie van cargometro'sNonkelronnie schreef:voor de mensen die te lui zijn om op die site te gaan zoeken, hier al een voorsmaakje
![]()
![]()

Ik zie ze al sleuren met al die pakjes op die roltrappen. Mijn Opa en die zijn broer hebben het nog gedaan om daar benenden zonnewering te gaan hangen waar ze het geld telden. Gelukkig moesten ze de metro niet pakken
Maar hoeveel wagons mogen er eigenlijk aan zo'n cargotram? En zou er niet vooral 's nachts gereden worden