Ari schreef:Ze zouden,ze zouden,ze zouden,

. Er wordt gezegd dat er controle wordt gedaan indien er geen andere verplichtingen zijn. En moet jij eens proberen 3x dmt helemaal te controleren tussen FN en FGSP,zonder enige vorm van extra controlebediendes,of 8x M6 helemaal alleen...... Er zijn natuurlijk altijd mensen die er ook geen moeite voor doen,maar voor zo'n uitspraken te lanceren,geleive eerst eens te kijken en te ondervinden,ipv als reiziger meteen conclusies te trekken....Je moet maar eens proberen elk rijtuig, elk WC, de reizgers er vanaf plukken,laat staan de eeuwige discussies die gevoerd worden.....
Prachtig vermeld collega. Nu,
Ik heb vorige zomer de ICT trein FBK - FTR genomen. Geen controle, aangezien de treinchef (was alleen) in zijn pakwagen bleef en er niet uitkwam. Hier kan ik mee akkoord gaan dat zoiets niet kan.
Maar ofwel laat het materieel niet altijd controle toe (vb. MW41/Break/..)
De discussie 1e/2e klasse, vertraging.
Ik heb eens een benelux trein moeten overnemen met 20 minuten vertraging. De trein was nog niet gezien tussen RSD-FCV. Ik besloot te beginnen met controle in 1e klasse, maar veel controle werd er niet gedaan. Ik had mijn handen vol met het bellen voor aansluitingen op thalys/eurostar. Dan moet je weten dat het niet gemakkelijk is om alle diensten (seinhuis FBMZ, NDN) te bellen. Regelmatig valt de verbinding weg. Ik heb welgeteld 1,5 rijtuig kunnen doen tussen FCV en FBN. Dus het ligt niet altijd aan 'geen zin' hebben. Eens achter de schermen komen kijken

. Maar ik kan je wel gelijk geven dat er bij zijn die geen controle doen, maar iedereen beslist zelf wat hij daar mee doet. Persoonlijk vindt ik er gewoon door gaan, om reizigers te woord te staan, soms belangrijker dan knippe knippe knippe.