Gezocht voor Wiki: een foto van een "zwarte-vlag"-
Gezocht voor Wiki: een foto van een "zwarte-vlag"-
Hello
Deze avond heb ik op Wikipedia een artikel geschreven over handseinen. Hiervoor ben ik echter nog op zoek naar een foto van een bord met daarop een zwarte vlag. Op internet staan er genoeg, maar de copyright-regels zijn zeer strikt op Wikipedia.
Als je er een hebt, laat maar iets weten via msn, reply,...
Greetz
BDJ
Deze avond heb ik op Wikipedia een artikel geschreven over handseinen. Hiervoor ben ik echter nog op zoek naar een foto van een bord met daarop een zwarte vlag. Op internet staan er genoeg, maar de copyright-regels zijn zeer strikt op Wikipedia.
Als je er een hebt, laat maar iets weten via msn, reply,...
Greetz
BDJ
neen hoor, bij werken met mogelijke indringing in het vrije ruimte profiel spreken wij van een 'tijdelijk bericht van tijdelijke snelheid door middel van zwarte vlag'Nekvin schreef:das geen zwarte vlag, das de aankondiging van een schildwacht, dacht ik als ik het goed onthouden heb uit men opleiding
hierbij maakt men gebruik van driehoeken waarop een extra bord met zwarte vlag te vinden is, alsook op het oorsprongsbord van de snelheid zal een extra bordje met zwarte vlag te vinden zijn. Hierbij maakt men verder gebruikt van twee mensen, de eerste sta opgesteld tussen aankondingsdriehoek en oorsprongsbords met een groene of gele vlag, de tweede bediende staat tussen het oorsprongsbord en het begin van de werf met een groene of rode vlag.
Nekvin een beetje op uw taal letten aub, ik ben treinbestuurder van beroep en weet best wel wat mijn reglementenboek inhoud. het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is hoe het toegepast moet worden en dit in vrij verstaanbare taal voor iedereen, ook voor mensen die niet vertrouwd zijn met spoorwegtermen. ik ga dus niet klakeloos een kopie maken van het internet als ik hier de bron naast mij heb liggen. ten tweede kom je vrij arogant over want de sfeer op dit forum enkel benadeeld.Nekvin schreef:en die twee mensen, hoe noemen die???
schildwachten
achteloos kopiëren van internet heeft geen zin als je het zelf ni weet he
Trouwens wat die schildwachten bertreft ben je verkeerd, iemand die schildwacht is dient om zijn werkmakkers te waarschuwen als er een trein aankomt terwijl de mensen die de handseinen bedienen (er bestaat ook al een variant met lichtseinen trouwens) niet noodzakelijk tegelijk schildwacht zijn aangezien dit alles afhankelijk is van de onderlinge afstanden tov werkzone en de werkende mensen.
Ik ga eens kijken in de reglementering (niet de HLT), maar ik meen toch ook dat men dezelfde term gebruikt voor de man met de vlag.
Nog een vraagje, staat er echt 'BTS met zwarte vlag'? Het komt me wat vreemd voor, omdat er geen enkele zwarte vlag wordt getoond, maar goed, ik ken de HLT absoluut niet.
Nog een vraagje, staat er echt 'BTS met zwarte vlag'? Het komt me wat vreemd voor, omdat er geen enkele zwarte vlag wordt getoond, maar goed, ik ken de HLT absoluut niet.
de BTS met zwarte vlag slaagt op het feit dat op de borden die men gebruikt bij deze toepassing een extra bord toevoegt en deze vertoont het pictogram met een vlag (in zwarte inkt) de eigenlijke vlakken die men vertoont om de bestuurder duidelijk te maken wat hij moet doen zijn dus groen geel en rood. deze manier van seingeven heeft te maken met het feit dat er een mogelijke indring is in het vrije ruimteprofiel van het spoor van de trein(graafmachine bijvoorbeeld).
eerste mogelijkheid = er is indringing in het vrij ruimte profiel
zo zal de bestuurder eerst een gele driehoek zien aangevuld met wit rechthoekig bordje met zwarte vlag, voor hij het oorsprongsbord ziet zal hij de bediende van de beweging zien die een gele vlag vast heeft. dan ziet hij het oorsprongsbord en dan zal hij de rode vlag te zien krijgen (waar hij moet kunnen voor stoppen. als de trein terug doormag zal de bediende deze rode vlag vervangen door een groene vlag. de bestuurder blijft de tijdelijke snelheid respecteren.
Tweede mogelijkheid = er is geen indringing in het vrij ruimte profiel
idem aan het voorgaande, maar de bestuurder zal twee keer een groene vlag te zien krijgen, hij moet dus enkel de beperkte snelheid respecteren.
het is ten alle tijden mogelijk dat de bestuurder tijdens het rijden van vlag 1 naar vlag 2 van een gele naar een groene vlag komt te rijden omdat de tijd die hij nodig heeft om deze afstand af te leggen voldoende is om het spoor veilig te krijgen.
eerste mogelijkheid = er is indringing in het vrij ruimte profiel
zo zal de bestuurder eerst een gele driehoek zien aangevuld met wit rechthoekig bordje met zwarte vlag, voor hij het oorsprongsbord ziet zal hij de bediende van de beweging zien die een gele vlag vast heeft. dan ziet hij het oorsprongsbord en dan zal hij de rode vlag te zien krijgen (waar hij moet kunnen voor stoppen. als de trein terug doormag zal de bediende deze rode vlag vervangen door een groene vlag. de bestuurder blijft de tijdelijke snelheid respecteren.
Tweede mogelijkheid = er is geen indringing in het vrij ruimte profiel
idem aan het voorgaande, maar de bestuurder zal twee keer een groene vlag te zien krijgen, hij moet dus enkel de beperkte snelheid respecteren.
het is ten alle tijden mogelijk dat de bestuurder tijdens het rijden van vlag 1 naar vlag 2 van een gele naar een groene vlag komt te rijden omdat de tijd die hij nodig heeft om deze afstand af te leggen voldoende is om het spoor veilig te krijgen.
Bedankt voor de uitleg, Steven, dat komt ook overeen met wat ik weet. Toch komt het me vreemd over dat de HLT het zou hebben over een zwarte vlag. Op het bijhorende documentje gaat het toch dacht ik toch ook niet over kleuren?
Overigens lijkt het me ook, dat die schildwacht ook de werf beschermd, niet alleen de trein. Maar goed, dat zijn semantische discussies.
Overigens lijkt het me ook, dat die schildwacht ook de werf beschermd, niet alleen de trein. Maar goed, dat zijn semantische discussies.
de term zwarte vlag is er gewoon gekomen doordat de aanvullende borden die er staan effectief een zwarte vlag afbeelden, de eventuele documenten die een bestuurder kan krijgen bij het laattijdig uitbrengen van de berichten ook een zwarte vlag als pictogram meekrijgen vandaar die term dus. verder dan dat moet je dus niet zoekengroentje schreef:Bedankt voor de uitleg, Steven, dat komt ook overeen met wat ik weet. Toch komt het me vreemd over dat de HLT het zou hebben over een zwarte vlag. Op het bijhorende documentje gaat het toch dacht ik toch ook niet over kleuren?

Zwarte vlag
Kwam deze vandaag tegen tijdens stoomfestival.
Dit zal wel het bordje met de bewuste zwarte vlag zijn waar sprake van in deze topic.
Dit zal wel het bordje met de bewuste zwarte vlag zijn waar sprake van in deze topic.
het bordje is idd juist, maar de plaatsing niet. hier gaat het om de toelating van lichte spoorvoertuigen om het sein te paseren.
het bewuste bord dat met een bericht 'BTS met zwarte vlag' gepubliceerd word ziet er anders uit, het is te zeggen dat het bordje met zwarte vlag dan boven een gele driehoek gezet word.
het bewuste bord dat met een bericht 'BTS met zwarte vlag' gepubliceerd word ziet er anders uit, het is te zeggen dat het bordje met zwarte vlag dan boven een gele driehoek gezet word.