Problemen geduwde treinen in Nederland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
sweek

Bericht door sweek »

NSNMBS schreef:
sweek schreef: Zwolle - Roosendaal.

Ze rijden allang niet meer op de Zwolle-Roosendaal..
Ik heb hem al een tijdje niet meer genomen... maar rijdt daar helemaal geen trek-duwmaterieel meer dan? Wel gewoon getrokken mat?
Steven schreef:tja somsen trekken mensen besluiten zonder eerst een degelijke oorzaak van iets te zoeken, ze zien enkel naar de gevolgen en denken alles te weten zeker?
Rover zegt toch net dat ze de geduwde treinen er uit moeten nemen totdat ze de oorzaak hebben gevonden? Dat vind ik niet zo vreemd hoor.
Steven

Bericht door Steven »

door de treinen er zonder meer uit te nemen waarom omdat er ongevallen of incidenten zijn? ze bewijzen niet rechtstreeks dat het aan dit soort van treinen te danken is dat die ongevallen gebeuren he, in andere landen zoals belgie en zo meer rijden dergelijke treinen ook al jaren rond zowel enkel al dubbeldeks op zich zonder problemen, dus ik zie niet in waarom daar de oorzaak zou liggen en bijgevolg ook geen reden om die treinen zomaar te gaan schrappen
Greg

Bericht door Greg »

Sander schreef:@ Greg: wij kennen geen 15 meer in de normale dienst :wink: .
Maar af en toe sleept deze toch nog een passagiers trein ?
sweek

Bericht door sweek »

Steven schreef:door de treinen er zonder meer uit te nemen waarom omdat er ongevallen of incidenten zijn? ze bewijzen niet rechtstreeks dat het aan dit soort van treinen te danken is dat die ongevallen gebeuren he, in andere landen zoals belgie en zo meer rijden dergelijke treinen ook al jaren rond zowel enkel al dubbeldeks op zich zonder problemen, dus ik zie niet in waarom daar de oorzaak zou liggen en bijgevolg ook geen reden om die treinen zomaar te gaan schrappen
Het gaat om drie keer hetzelfde soort incident met drie keer een geduwde trein. Het lijkt me logisch dat je dan ook daar gaat zoeken?
Steven

Bericht door Steven »

tja ma om dan op slag te eisen dat een trein buiten dienst moet gaan is iets of wat drastisch als je dergelijke ongevallen in het verkeerde perspectief zet, zeker in vergelijk met het aantal ritten da ze dagelijks en wekelijks afleggen
sweek

Bericht door sweek »

Steven schreef:tja ma om dan op slag te eisen dat een trein buiten dienst moet gaan is iets of wat drastisch als je dergelijke ongevallen in het verkeerde perspectief zet, zeker in vergelijk met het aantal ritten da ze dagelijks en wekelijks afleggen
Ja, daar heb je natuurlijk ergens wel gelijk in. Anderzijds is het een ingreep die vrij makkelijk is: de 800/900 heeft heel lang gereden zonder trek/duwstammen maar met het omlopen van locs. Daar zijn er ook genoeg voor. Dus reizigers zullen er geen last van hebben, denk ik.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

sweek schreef:
NSNMBS schreef:
sweek schreef: Zwolle - Roosendaal.
Ze rijden allang niet meer op de Zwolle-Roosendaal..
Ik heb hem al een tijdje niet meer genomen... maar rijdt daar helemaal geen trek-duwmaterieel meer dan? Wel gewoon getrokken mat?
Nu rijden de nieuwe Intercitydubbeldekkers er, type VIRM.
Bert

Bericht door Bert »

NSNMBS schreef:het was gewoon een fout wat 1 op de ikweetniehoeeel voorkwam, daarbij is het helemaal niet nieuw om in trek/duw-formatie te rijden..
Wat wel zo is is dat die trein altijd wel schokt bij het verlaten van het station :roll:

T is eigenlijk een groot drama om niets..
Als een trein over een wissel rijdt schokt die altijd wel een beetje. :wink:

De IC A heb ik hier ook al veel voelen schokken hoor. :wink:
Dat zal ook wel aan het rijgedrag liggen.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dus, m.a.w., bij onze Noorderburen kunnen ze niet deftig met een trein rijden! :P
Sander

Bericht door Sander »

Greg schreef:
Sander schreef:@ Greg: wij kennen geen 15 meer in de normale dienst :wink: .
Maar af en toe sleept deze toch nog een passagiers trein ?
Vroeger reed het ding wel is een conditieritje met reizigersmaterieel, maar dat is de laatste tijd ook beperkt tot 1 of 2 in een jaar (en dan meestal ook nog is extra treinen :roll: ). Zie ook http://www.werkgroep1501.nl.
msts.be

Bericht door msts.be »

Steven schreef:tja ma om dan op slag te eisen dat een trein buiten dienst moet gaan is iets of wat drastisch als je dergelijke ongevallen in het verkeerde perspectief zet, zeker in vergelijk met het aantal ritten da ze dagelijks en wekelijks afleggen
Jamaar , dan moeten we dit incident gaan vergelijken met de ICE-ramp van Eschede ... daar ontspoorde ook die ICE met die duoblok-wielen hé ... daar kun je nu moeilijk zeggen dat je de treinen gaat in dienst houden en dan nog wel tegen hoge snelheid ??????!!!!!!

Wel hier moeten we ook hetzelfde scenario toepassen : er zijn nu telkens geen slachtoffers of gewonden gevallen met de spontane ontkoppelingen , maar wat als dat er binnen 2 of 3 dagen dat wel het geval zal zijn ? Kunnen we dan nog trek-duwtreinen als betrouwbar beschouwen ??

Een ideale oplossing zou zijn dat er voorlopig trek-duwtreinen die laat 's avonds rijden en waar er minieme bezetting is , deze voorlopig af te schaffen zodat het probleem 's nachts eens grondig onderzocht kan worden ..

Het is nu te hopen dat men dan ook daadwerkelijk de juiste maatregelen en beslissingen zal nemen om dit probleem op te lossen en daar ook de nodige conclusies uit te trekken ..
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

De eerste treinbreuk was te wijden aan een slechte koppeling.
De tweede aan een koppeling die los hing en de andere er uit sloeg.
En ja de Nederlanders kunnen niet strak koppelen.
En netjes rijden is soms erg moeilijk. (Ja ik werk ook voor hun. :oops: )
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

@Sweek: Nu rijd er dus alleen maar VIRM en mat'64 op de Zwolle - Roosendaal.

@ Bert: Over dat schokken-gebeuren had ik het over bi het optrekken. Bij de IC Haarlem-Maastricht/Heerlen schokt da altijd zo een beetje tijdens het optrekken, bij de BNL dus nooit last van, mss heeft het te maken met het aantal rijtuigen?
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:De eerste treinbreuk was te wijden aan een slechte koppeling.
De tweede aan een koppeling die los hing en de andere er uit sloeg.
En ja de Nederlanders kunnen niet strak koppelen.
En netjes rijden is soms erg moeilijk. (Ja ik werk ook voor hun. :oops: )
voila dit is al iets meer in detail en voor mij vollediger van antwoord dan wat ik hier al las, de meeste schrijven hier direct over afschaffen zonder echt na te denken wat de oorzaak kan zijn, ik heb ook al met een benelux gereden waarvan de loc onvoldoende was aangespannen tussen loc en eerste rijtuig, dat heeft dan niets met de soort trein te maken maar wel met de manier van werken van bepaalde mensen en het opnemen van hun verantwoordelijkheid
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

JA. En dan is het gewoon bellen dat je een rangeerder wilt en dat je niet verder rijdt.
Ze balen als een stekker tot dat ze de koppeling ongeveer op de grond zien hangen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Plaats reactie