Steven schreef:tja ma om dan op slag te eisen dat een trein buiten dienst moet gaan is iets of wat drastisch als je dergelijke ongevallen in het verkeerde perspectief zet, zeker in vergelijk met het aantal ritten da ze dagelijks en wekelijks afleggen
Jamaar , dan moeten we dit incident gaan vergelijken met de ICE-ramp van Eschede ... daar ontspoorde ook die ICE met die duoblok-wielen hé ... daar kun je nu moeilijk zeggen dat je de treinen gaat in dienst houden en dan nog wel tegen hoge snelheid ??????!!!!!!
Wel hier moeten we ook hetzelfde scenario toepassen : er zijn nu telkens geen slachtoffers of gewonden gevallen met de spontane ontkoppelingen , maar wat als dat er binnen 2 of 3 dagen dat wel het geval zal zijn ? Kunnen we dan nog trek-duwtreinen als betrouwbar beschouwen ??
Een ideale oplossing zou zijn dat er voorlopig trek-duwtreinen die laat 's avonds rijden en waar er minieme bezetting is , deze voorlopig af te schaffen zodat het probleem 's nachts eens grondig onderzocht kan worden ..
Het is nu te hopen dat men dan ook daadwerkelijk de juiste maatregelen en beslissingen zal nemen om dit probleem op te lossen en daar ook de nodige conclusies uit te trekken ..