Stijn D.C. schreef:vroeger was dat op L2 geval, kwas eens mee in cabine en toen kende depot welkenraedt de stuurstanden nog niet, en hing de 13 ervoor.
dat heeft niets met L2 te maken maar met de materieelkennis op zich, die twee staan los van elkaar
De IC 4512 had er vandaag alvast eentje op kop, namelijk de 65041 (of was het de 65043 of 65048 ? Weet het niet meer exact) en HLE2727 duwde..(zonder stormram/GF-koppeling)
De 2754 is dan een uitzondering, want die rijd al wel met MUX rond maar niet met een GF-koppeling.Die reed namelijk terstraks voorbij Etterbeek rond 14u45 op L161 (overbrenging naar Schaarbeek misschien voor P-trein of toch voor M6 BDx ?)
5941 schreef:den 2741 staat nu juist op rust samen met M6bdx 65038 in turnhout
gisteren stond den 2727 hier
Ik heb de 2741 daarstraks ook gezien bij vertrek in Herentals. De stuurstand hing achter de loc, dus hopelijk hebben ze genoeg plaats om te rangeren in Turnhout, want anders gaan ze morgen met een probleem zitten .
Ik heb vandaag mijn eerste ritje gemaakt in een in dienst zijnde M6-stuurrijtuig, van Gent-Sint-Pieters (V. 16u39) naar Brugge!
Het rijtuig rook nog gloednieuw en ook langs de buitenkant glansde het rijtuig in vergelijking met de andere rijtuigen. De rit was perfect verlopen. Duwer van dienst was de 2733, niet voorzien van stormram!
260689 schreef:even verduidelijken de 2741 tot 2760 krijgen gf koppeling
de 2721 tot 2740 krijgen enkel mux
en de 2701 tot 2720 blijven zoals ze zijn
het is een beetje anders
40 met mux en ongeveer een 20 met GF
aangezien een loc met enkel een gf koppeling weinig zin heeft om in combinatie te rijden met een stuurrijtuig dan bevelen wil krijgen via het mux systeem.
Hallo,
Nogtans heeft de 2704 ook al MUX, dus dat klopt niet helemaal...
Vandaag op de ICg:
De 004 en 'James Bond' 007. geduwd door de 2729 en de 2733.
Groeten,
Joris De Mol