Frage zu den Skizügen für 07/08

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno

Bericht door treinbruno »

wat is het verschil tussen de treski en de bergland express?

deze foto heb ik vorig jaar genomen in antwerpen berchem
Bijlagen
een beetje vertraging
een beetje vertraging
DSCN406101.jpg (41.07 KiB) 5723 keer bekeken
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

treinbruno schreef:wat is het verschil tussen de treski en de bergland express?

deze foto heb ik vorig jaar genomen in antwerpen berchem
De treski is een trein van de nmbs terwel de berglandexpress een privetrein is van TTC
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
De Bergland Expres is een trein met Slaaprijtuigen, ligrijtuigen en een Bar/Disco. Hij wordt ingeled door TTC, The Train Company, een Nederlands Privébedrijf dat al jaren ook autotreinen wil inleggen. Deze trein, en TTC, ontstond na het verdwijnen van de roemrijke INT Ski-Express van de NMBS. (De naam is overgenomen van een afgeschate ski-trein van de NS).
Nadat de skitreinen werden afgeschaft, stapte karel vinck op en kwam Marc Descheemaeker in de plaats. Hij zag wél weer heil in skitreinen, en zo ontstond 2 jaar na de INT Ski-Express Treski.Treski is dus een trein van de NMBS. Treski was in de eerste plaats bedoelt om rijtuigen van P-treinen die in het weekend toch maar stilstonden naar Oostenrijk te zenden. Helaas waren 2 skitreinen wat veel, zodat Treski buiten het seizoen niet veel succes had. Vorig jaar had Treski ook een resturantwagen mee, en vertrok hij in Brussel (het eerste jaar waren het enkel zitrijtuigen, vooral I10, met vertrek in Oostende). Dit jaar komen dara dus ook ligrijtuigen bij. Treski rijdt enkel in de top periodes.
Treski: Brussel - Zell-Am-See
Bergland Expres:
Rotterdam - Antwerpen - Brussel -
- Zell-Am-See - Bisschofshofen
- Innsbruck - San-Candido/Innichen
- Innsbruck
- Genève (- Chambéry) (deze laatste rijdt misschien dit jaar niet meer)
De foto die jij nam is dus van de Bergland Expres. Was dat de eerste van het siezoen, op 22/12/2006?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven was me dus voor...
Btw: Bergland Expres is maar met 1 S.
Want als je http://www.berglandexpres.nl intikt kom je bij TTC uit, tik je http://www.berglandexpress.nl in, dan kom je uit bij de AlpenExpress van EETC.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Joris schreef:Hallo,
De Bergland Expres is een trein met Slaaprijtuigen, ligrijtuigen en een Bar/Disco. Hij wordt ingeled door TTC, The Train Company, een Nederlands Privébedrijf dat al jaren ook autotreinen wil inleggen. Deze trein, en TTC, ontstond na het verdwijnen van de roemrijke INT Ski-Express van de NMBS. (De naam is overgenomen van een afgeschate ski-trein van de NS).
Nadat de skitreinen werden afgeschaft, stapte karel vinck op en kwam Marc Descheemaeker in de plaats. Hij zag wél weer heil in skitreinen, en zo ontstond 2 jaar na de INT Ski-Express Treski.Treski is dus een trein van de NMBS. Treski was in de eerste plaats bedoelt om rijtuigen van P-treinen die in het weekend toch maar stilstonden naar Oostenrijk te zenden. Helaas waren 2 skitreinen wat veel, zodat Treski buiten het seizoen niet veel succes had. Vorig jaar had Treski ook een resturantwagen mee, en vertrok hij in Brussel (het eerste jaar waren het enkel zitrijtuigen, vooral I10, met vertrek in Oostende). Dit jaar komen dara dus ook ligrijtuigen bij. Treski rijdt enkel in de top periodes.
Treski: Brussel - Zell-Am-See
Bergland Expres:
Rotterdam - Antwerpen - Brussel -
- Zell-Am-See - Bisschofshofen
- Innsbruck - San-Candido/Innichen
- Innsbruck
- Genève (- Chambéry) (deze laatste rijdt misschien dit jaar niet meer)
De foto die jij nam is dus van de Bergland Expres. Was dat de eerste van het siezoen, op 22/12/2006?
Groeten,
Joris De Mol
foto genomen op 23/02/2007 -- 19:42
heb hem niet gezien. (moest trein naar lokeren nemen)
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wisten ze dan in februari nog niet dat die trein niet Innsbruck, maar San Candido/Innichen als eindbestemming had???
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
260689

Bericht door 260689 »

Joris schreef:Hallo,
Wisten ze dan in februari nog niet dat die trein niet Innsbruck, maar San Candido/Innichen als eindbestemming had???
Groeten,
Joris De Mol
mss wel maar dat kan onmogelijk op da brod staan dus hebben ze er innsbruck van gemaakt
Terminus

Bericht door Terminus »

Ik blijf iets raars vinden wat eerder al werd aangehaald: In de winterbrochures voor sneeuwvakanties hebben de touroperators het over de Bergland Expres naar Oostenrijk en Italië (klopt als een bus ;), maar ook over een Bergland richting Frankrijk. En daar is op de site van TTC niets over te vinden...

Verder kijk ik met spanning uit naar de eerste Bergland Expres en vooral het materieel dat zal worden gebruikt. Zal de NMBS nog een paar I6bc's verhuren aan de concurrent...?

Verder vertelde een NMBS-medewerker vorig weekend, tijdens de opendeurdag, dat er misschien een barrijtuig meereist met de Treski van de krokusvakantie!

Groetjes!
260689

Bericht door 260689 »

de I5 rijtuigen zijn er nogaltijd dus mss zullen ze daar nog mee rijden sr3 zal TCC zeker weer afgehuurd hebben omdat ze daar heel content van zijn ik heb ook tevens mijn CV gestuurd naar daar voor servicemedewerker en ze houde me op de hoogte
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Terminus schreef:Ik blijf iets raars vinden wat eerder al werd aangehaald: In de winterbrochures voor sneeuwvakanties hebben de touroperators het over de Bergland Expres naar Oostenrijk en Italië (klopt als een bus ;), maar ook over een Bergland richting Frankrijk. En daar is op de site van TTC niets over te vinden...
Die info heeft op de site gestaan, dus dat wil volgens mij zeggen dat die trein er toch niet komt... Want, het staat inderdaad in de reisbrochures, en het stond op de site, dus was men het van plan, maar heeft men dat plan moeten opbergen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
260689 schreef:de I5 rijtuigen zijn er nogaltijd dus mss zullen ze daar nog mee rijden sr3 zal TTC zeker weer afgehuurd hebben omdat ze daar heel content van zijn ik heb ook tevens mijn CV gestuurd naar daar voor servicemedewerker en ze houde me op de hoogte
Ik was op TTB even in Vorst, en vroeg het aan iemand van de dienst materieel in de SR3: Kort samengevat:
-Met welk materiaal zal de Bergland Expres rijden?
* Met I10, I6 en I6 Bc.
-Ah, I10 en I6, dat is nieuw in de Bergland Expres...
* Neenee, Treski. Je kent die trein van De Boer?
-Ja.
* Ik weet niet of die zal rijden... Net zoals met hun autotreinen...
Verder zei hij dat ALLE I5 rijtuigen uit dienst zijn, en dus NIET verhuurd zullen worden. Ze zouden naar Oekraine gaan.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
msts.be

Bericht door msts.be »

Terminus schreef:..maar ook over een Bergland richting Frankrijk. En daar is op de site van TTC niets over te vinden...
Vorig jaar reden er idd. 1 of 2 wagens naar Chambéry.Die reden tot Frankfurt-Süd mee met de rest van de trein, er werd daar 5 minuten dienststilstand gehouden om die wagens af te haken en vandaar ging ieder deel naar zijn bestemming.

Voor dit jaar was het dan blijkbaar niet zeker, want op de site van TTC staat daar idd niets over..
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
msts.be schreef:
Terminus schreef:..maar ook over een Bergland richting Frankrijk. En daar is op de site van TTC niets over te vinden...
Vorig jaar reden er idd. 1 of 2 wagens naar Chambéry.Die reden tot Frankfurt-Süd mee met de rest van de trein, er werd daar 5 minuten dienststilstand gehouden om die wagens af te haken en vandaar ging ieder deel naar zijn bestemming.

Voor dit jaar was het dan blijkbaar niet zeker, want op de site van TTC staat daar idd MEER niets over..
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Terminus

Bericht door Terminus »

Heeft de NMBS eigenlijk nog slaapwagens die ze verhuren? Ik ben vandaag langs Vorst gepasseerd en daar stonden toch tamelijk veel slaapwagens vol graffiti (vergezeld door I5'jes)
Bert

Bericht door Bert »

Terminus schreef:Heeft de NMBS eigenlijk nog slaapwagens die ze verhuren? Ik ben vandaag langs Vorst gepasseerd en daar stonden toch tamelijk veel slaapwagens vol graffiti (vergezeld door I5'jes)
Enkel de ligrijtuigen I6bc. Slaaprijtuigen zoals een Mu AB30 of T2 worden niet meer verhuurd dacht ik.
Plaats reactie