Verbouwing B-Signal

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Bartjedj

Verbouwing B-Signal

Bericht door Bartjedj »

Ik zou de voorpagina van B-Signal willen vernieuwen. Momenteel is die geschreven met Frontpage in doodgewone HTML. Zo ongeveer de ambetantste manier om een site te onderhouden. Heeft iemand meer kennis hierover? Ik heb al de tips gekregen met PHP te werken en om Stylesheets te gebruiken, maar ik weet juist wat beiden inhouden. Ze gebruiken is voor mij een raadsel. :oops:
Kan iemand mij helpen?

Thanx
Een hopeloze webmaster :lol:
BDJ
Nils

Bericht door Nils »

Je kan ook eens zoeken naar zaken zoals Joomla,
handige tool om je website te onderhouden !
willem

Re: Verbouwing B-Signal

Bericht door willem »

Indien jij de enige bent die de site aanpast (nieuwe tekst / foto's plaatsen) is het in principe niet nodig op PHP/SQL te gebruiken. Wanneer echter meerdere mensen nieuws/foto's/... op de site plaatsen, is het handiger PHP + database(SQL) te gebruiken.
PHP is niet moeilijk en gemakkelijk aan te leren, maar je moet natuurlijk wel tijd hebben om het aan te leren en de website te maken. Een paar handige gidsen: PHP / SQL.

Wanneer je beslist hebt om met HTML te werken, kan je het best rechtstreeks in HTML schrijven. Het enige programma dat je daarvoor nodig hebt is kladblok (eventueel een handige editor zoals notepad2, die werkt met kleurtjes en is een pak makkelijker om fouten op te sporen/te voorkomen). Ook HTML is gemakkelijk te leren, zie hier.

CSS is bij een moderne website niet meer weg te denken. De bedoeling daarvan is dat je de opmaak en de inhoud scheidt. In uw css file zal je de opmaak definiëren, en in uw HTML/PHP file zeg je gewoon van elk element (een titel, een stukje tekst, een tabel,...) welk opmaakprofiel die moet krijgen. Wanneer je later bevoorbeeld de kleuren wil veranderen, kan dat simpel door de CSS file aan te passen. Ook hier heb ik een linkje voor.

Wanneer dat allemaal teveel werk is, kijk eens uit naar bijvoorbeeld Drupal
Plaats reactie