Reeks 77

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik heb het niet over een standaard ontwerp maar over de details die bij de locs van MaK, Vossloh, enz allemaal hetzelfde zijn. Ik kan alleen maar uitnodigen van eens een foto te posten van een hedendaagse rangeerloc die niet van dit merk afkomstig is (kon er zelf geen vinden). Denk dat je dan wel effectief veel verschillende details zal zien. Denk ook niet dat de keuze tussen (bvb) cabinedeuren aan de buitenkant of niet iets met de tijden heeft te maken, eerder met de fabrikant en ontwerp dat men gebruikt.

Net als alle vrachtwagens met frontcabine vandaag hetzelfde basisontwerp hebben, maar dat wil niet zeggen dat een nieuwe MAN en een Volvo dezelfde details hebben.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:Vergelijk bovenstaande foto's eens met dit:
Afbeelding Zijn toch wel veel duidelijk zichtbare verschillen met bovenstaande MaK/Vossloh/... Deuren in de cabine zitten aan buitenkant, kast heeft geen vlak dak, draaistellen met zandreservoirs zien er volledig verschillend uit, enz. En nochtans is het hetzelfde basisontwerp.
Is dit geen door Alstom gerenoveerde gewezen Duitse v100 ???
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

dentheo schreef:Is dit geen door Alstom gerenoveerde gewezen Duitse v100 ???
Inderdaad, zelfs een ex-DR V100, want in West-Duitsland hadden/hebben ze ook een V100 die eveneens door Alstom gemoderniseerd wordt (dan hebben we het vooral over een grote revisie, een nieuwe Caterpillar motor erinsteken en eventueel looprekjes aanbouwen)..

Sommige V100 van de DB zijn zodanig zwaar herbouwd dat je er nog maar moeilijk een V100 kan in herkennen, zoals deze voor de NBE Nordbayerische Eisenbahn:
http://www.privatbahnforum.de/read.php?1,95754
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef:officieel (fabrieksplaat) is het een lok van siemens.
Ik was vandaag op Euromodelbouw in Genk. Daar was ook een stand van de NMBS met veel modellen van de HLR 77. Er lagen ook enkele fabrieksplaten maar daar stond toch overal Vossloh op hoor.
Wover

Bericht door Wover »

Op volgende foto zie je het redelijk goed:

http://www.belrail.be/media/images/shunter/hld7754.jpg

Links boven het trapje ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zolang ik de 77 ken staat de fabrieksplaat net onderaan het chasis ter hoogte van de opstaptredes en zien altijd siemens staan of hebben ze al die plaatjes ineens vervangen? op het schaalmodel zelf is hier niets van terug te vinden op de bijsluiter van mijn 7791 staat wel bouw = siemens vossloh
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven,

De platen die daar lagen waar wel echte platen, niet van modellen.
Ik weet ook niet waar die vandaan kwamen, maar het was een officiele stand van de NMBS ( ze waren dus niet gepikt :) )
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Adler schreef:Steven,

De platen die daar lagen waar wel echte platen, niet van modellen.
Ik weet ook niet waar die vandaan kwamen, maar het was een officiele stand van de NMBS ( ze waren dus niet gepikt :) )
misschien dat de nmbs deze is gaan lenen in de fabriek? normaal demonteren ze geen fabrieksplaten van loks, overschilderen doen ze daarentegen wel :( (kijk naar 21/27/11)
Plaats reactie