DLC fusioneert met Crossrail!
Hallo,
Zie ook:
http://www.railcargo.nl/documenten/Cros ... %20(2).pdf
en
http://www.lok-report.de/news/news_europa_schweiz.html
Groeten,
Joris De Mol
Zie ook:
http://www.railcargo.nl/documenten/Cros ... %20(2).pdf
en
http://www.lok-report.de/news/news_europa_schweiz.html
Groeten,
Joris De Mol
tja CrossRail, en indirect Ewals Cargo Care, hebben zo in 1 klap toegang tot Nederland en Belgie, en vrije doorgang van Rotterdam naar Italie. Waarom moeilijk doen (toelatingen zelf gaan aanvragen ed) als het makkelijk kan (een concurrent opkopen) een beetje. Babcock&Brown, de moedermaatschappij van CrossRail hebben zo een slimme strategische zet gedaan.
Ik heb ergens horen vallen dat er al een licentie uitgereikt is.RIDCO schreef:Dat rangeermaatschappijtje blijkt de wens te zijn van mensen van het Antwerps havenbedrijf. Daarover zijn al enkele artikels verschenen in De Lloyd.
Het gaat over een fusie geen overname, de bazen vonden het interessanter om verder te werken onder de naam crossrail. We zullen wel binnen enkele jaren zien hoe alles verloopt.RIDCO schreef:Wat DLC betreft, zijn de werknemers van ex-DLC nu werknemer bij de nieuwe Zwitserse groep, of is er een Belgisch filiaal ??
Wel lijkt het dat de hoofdzetel in Zwitserland zal liggen, met Le Jeune (Head of Business development en CEO) en Alemanni (Head of Finance). En het operationele deel in Belgie onder Dillen (Head of Operations).
Ik weet dat er vergaderd wordt over het idee van het havenbedrijf. Van een licentie heb ik nog niets vernomen.
Ik denk dat dit systeem reeds bestaat in Nederland (vanuit Kijfhoek naar de haven).
Wat betreft DLC, ik maakte de vergelijking met de financiële wereld (banken en verzekeringen) waar er ook altijd sprake is van een fusie, maar waarin na de fusie de werknemers in de nieuwe entiteit werden ondergebracht (vb. Fortis, en anderen).
Zoals GemZ schrijft, de komende dagen (maanden) wordt het wellicht duidelijker.
Ik denk dat dit systeem reeds bestaat in Nederland (vanuit Kijfhoek naar de haven).
Wat betreft DLC, ik maakte de vergelijking met de financiële wereld (banken en verzekeringen) waar er ook altijd sprake is van een fusie, maar waarin na de fusie de werknemers in de nieuwe entiteit werden ondergebracht (vb. Fortis, en anderen).
Zoals GemZ schrijft, de komende dagen (maanden) wordt het wellicht duidelijker.
Het systeem bestaat ook in Duitsland, de VS, en tot op zekere hoogte ook in Zwitserland. Ik ken in Zwitserland een spoorwegbedrijfje dat zich bezighoud met het bedienen van de industrie langs een 5 km lang lijntje...RIDCO schreef:Ik weet dat er vergaderd wordt over het idee van het havenbedrijf. Van een licentie heb ik nog niets vernomen.
Mogelijks krijgt het goederenverkeer in Europa een marktstructuur vergelijkbaar met de VS. In de VS bestaat er een duidelijke splitsing tussen lange afstands en lokaal goederen verkeer. Lokaal heb je "Terminal Railways" en "Shortlines", die ergens in een haven of industriegebied voor het rangeren in staan. De grote maatschappijen houden zich hoofdzakelijk bezig met het slepen van lange treinen van de ene kant van het land naar de andere kant.
Lejeune kan zich dus in Zwitserland gaan domiciliëren. Is fiscaal wel interessant. Wiler is echter wel een boerengat.GemZ schreef: Wel lijkt het dat de hoofdzetel in Zwitserland zal liggen, met Le Jeune (Head of Business development en CEO) en Alemanni (Head of Finance). En het operationele deel in Belgie onder Dillen (Head of Operations).
Het rangeermaatschappijtje is met grote zekerheid RRF dat reeds in Nederland actief is en idd. met ex-DR V100 rijdt die gemoderniseerd zijn door Alstom (met nieuwe Caterpillar motor, looprekjes en ATBL beveiliging)..
RRF heeft namelijk een licentie aangevraagd bij de FOD Mobiliteit/Infrabel een 2-tal maand geleden, en het kan idd. wel eens zijn dat die reeds uitgereikt is.. rest enkel nog het homologeren van de V100 locs..
Naast rangeringen zou RRF ook andere diensten verlenen, meer bepaald het totaalpakket als sommige gebruikers dat willen (en dat inhoud een volledige trein van punt A naar punt B te slepen en dan de nodige rangeringen uitvoeren op de begin/eindbestemming met eigen locs)..
RRF heeft namelijk een licentie aangevraagd bij de FOD Mobiliteit/Infrabel een 2-tal maand geleden, en het kan idd. wel eens zijn dat die reeds uitgereikt is.. rest enkel nog het homologeren van de V100 locs..
Naast rangeringen zou RRF ook andere diensten verlenen, meer bepaald het totaalpakket als sommige gebruikers dat willen (en dat inhoud een volledige trein van punt A naar punt B te slepen en dan de nodige rangeringen uitvoeren op de begin/eindbestemming met eigen locs)..
zoals bij alle multi nationals een belgisch filiaal, zo wordt de moedermaatschappij afgeschermd van de lokale wetgeving.RIDCO schreef:Dat rangeermaatschappijtje blijkt de wens te zijn van mensen van het Antwerps havenbedrijf. Daarover zijn al enkele artikels verschenen in De Lloyd.
Wat DLC betreft, zijn de werknemers van ex-DLC nu werknemer bij de nieuwe Zwitserse groep, of is er een Belgisch filiaal ??
bij een echte fusie (dus het verdwijnen van de Belgische entiteit) is het niet vanzelfsprekend dat de licenties mee overgaan omdat de moedermaatschappij mogelijk niet voldoet aan de licentievoorwaarden/verplichtingen