IC-A 5/10/2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dit weekend reed de IC-G per uitzondering niet, maar de C toch wel? :P
Henk
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:41
Locatie: Oostende

Bericht door Henk »

Steven schreef:euh verwarrend bericht, hoe kom jij aan het volk van drie treinen? na de ic a zijn er nog twee ic treinen naar brugge, dus al een deel van het volk (dat niet in brussel of verder moet zijn) was daar toch al lang mee mee?
Door de werken langs lijn 50a zijn er 6 weekends lang maar 2 treinen per uur vanuit Oostende: de IC-A om .10 (37 minuten eerder dan normaal) en een pendeltrein naar Brugge om .47 (zie werfinfo op website NMBS). Vermits de trein van 9u.10 afgeschaft werd, moest de pendeltrein van 9u.47 naar Brugge het volk meenemen van (in vergelijking met een normale zondag):
- de IC-trein van 9u.10
- de IC-trein van 9u.40
- de IC-trein van 9u.47
Dat zijn er dus 3!
De overvolle pendeltrein is met ongeveer 5 minuten vertraging vertrokken, wat betekent dat wie kwam voor de trein van 9u.10 met bijna 45 minuten vertraging vertrokken is.
Wie dan nog verder moest dan Brugge kreeg nog extra reistijd door de omleiding via Lichtervelde.
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:dit weekend reed de IC-G per uitzondering niet, maar de C toch wel? :P
de eerste en laatste IC-C is van/naar oostende
al derest reed uitzonderlijk naar blankenberge M4m met loc 21/27 in blankenberge de komende weekends nog tezien
ronny
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

Steven schreef:euh verwarrend bericht, hoe kom jij aan het volk van drie treinen? na de ic a zijn er nog twee ic treinen naar brugge, dus al een deel van het volk (dat niet in brussel of verder moet zijn) was daar toch al lang mee mee?
Steven, je vergeet dat door de werkzaamheden tussen Brugge en Gent de dienstregeling is aangepast in het weekend.
Als reden voor de uitval werd "tractieproblemen aan de locomotief" omgeroepen toen ik om 11 uur te Brussel Zuid was (IC 509).
Tevens viel ook een rit naar De Panne om 13 uur (IR 3635) uit wegens tractieproblemen (break 412 ?, stond stil te Schaarbeek)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ja idd sorry, was die werken effe uit het oog verloren.
Bert

Bericht door Bert »

Vandaag was er nog een 13 defect, de 2109 heeft het de trein naar fsd moeten slepen en had terhoogte van Torhout al 20 minuten vertraging op de teller.
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Bert schreef:Vandaag was er nog een 13 defect, de 2109 heeft het de trein naar fsd moeten slepen en had terhoogte van Torhout al 20 minuten vertraging op de teller.
vandaag het zelfde ook met de 2109 met ongeveer een 40 tal min vertraging binne gekomen te oostende hebben ze die ram weg gesleept van spoor 4naar de bundel vandaar naar spoor 3 en dan ne 13 tegen geplakt trein is met een goeie 25min vertrokken uit oostende
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ook 's avonds was het weer hetzelfde. De IC-A die om 18.10 moest aankomen in FSD is aangekomen met +20' en een 21 ipv een 13. Een 13 stond al te draaien in de bundel, en van zodra de trein stilstond langsheen het perron is deze tegen het stuurrijtuig gezet. Het normale vertrekuur 18.47 werd 18.52. Dat viel dus nog best mee.
Ter hoogte van de bruggen over de R4 zijn we terug stilgevallen, met een niet afgewerkte noodremming en wegvallen van de hoogspanning.

BDJ
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Bartjedj schreef:Ook 's avonds was het weer hetzelfde. De IC-A die om 18.10 moest aankomen in FSD is aangekomen met +20' en een 21 ipv een 13. Een 13 stond al te draaien in de bundel, en van zodra de trein stilstond langsheen het perron is deze tegen het stuurrijtuig gezet. Het normale vertrekuur 18.47 werd 18.52. Dat viel dus nog best mee.
Ter hoogte van de bruggen over de R4 zijn we terug stilgevallen, met een niet afgewerkte noodremming en wegvallen van de hoogspanning.

BDJ
Eenmaal noodremming is ingezet kan je die als bestuurder op een HLE13/HVR I11 niet annuleren. Pas bij stilstand kan je 't nodige doen om opnieuw te vertrekken.
HST's kunnen wel noodremming annuleren.
Dat wegvallen HS is gewoon de voeding van 3OOOV naar de rijtuigen die wegvalt als de DJ (hoofdschakelaar hoogspanning op lok) uitschakelt.
Ruben
Berichten: 358
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

260689 schreef:
Bert schreef:Vandaag was er nog een 13 defect, de 2109 heeft het de trein naar fsd moeten slepen en had terhoogte van Torhout al 20 minuten vertraging op de teller.
vandaag het zelfde ook met de 2109 met ongeveer een 40 tal min vertraging binne gekomen te oostende hebben ze die ram weg gesleept van spoor 4naar de bundel vandaar naar spoor 3 en dan ne 13 tegen geplakt trein is met een goeie 25min vertrokken uit oostende
Gisteren de IC A genomen van 17.35u in Leuven richting Oostende. Locomotief van dienst was de 1601. De trein had 20 min. vertraging bij vertrek in Leuven en 30 min. bij aankomst in Brugge.
Plaats reactie