Neen, je begrijpt het verkeerd: er staat 1500V~ (wisselstroom) 50Hz.Dat betekent dat de rijtuigen ook op de zuiderse 25kV-lijnen (L42, Athus-Meuse) mogen rijden.Men gebruikt wel geen 25kV om de rijtuigen te voeden (de omvormers zouden daarbij ontploffen !), maar men reduceert dit tot 1500V~..treinbruno schreef:maar er staat wel op dat hij aan 1500V aan 50% mag rijden.
M6 BDx
Volgens denetverklaring zijn de M6 verboden op alle lijnen met 25 kV wisselstroom.msts.be schreef:Neen, je begrijpt het verkeerd: er staat 1500V~ (wisselstroom) 50Hz.Dat betekent dat de rijtuigen ook op de zuiderse 25kV-lijnen (L42, Athus-Meuse) mogen rijden.Men gebruikt wel geen 25kV om de rijtuigen te voeden (de omvormers zouden daarbij ontploffen !), maar men reduceert dit tot 1500V~..treinbruno schreef:maar er staat wel op dat hij aan 1500V aan 50% mag rijden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Zo staat er in ODB van nu een AM96 reeks 400 tussen luik en gouvy.msts.be schreef:Er heeft wel echter in ODB een foto gestaan waarbij men M6'en getest heeft op L42 met een HLE15.. dus ze kunnen er wel op rijden (gezien de tweespanningsvoeding), maar zoals je zegt betekent het dan natuurlijk niet dat ze er ook daadwerkelijk op gaan rijden..
Hoi,
snel enkele korte vraagjes, ik hoop dat ze niet behandeld zijn in de vorige 53 pagina's, zoja, worstel ik me daar dit weekend snel even door, ik stel ze snel
edit: Vraag 1 verplaatst naar topic algemeen\binnenland\HLE27 Mux
2.Had de NMBS er niet beter aan gedaan bij Bombardier wat motoren in die stuurrijtuigen te stoppen? Dan konden die locs 21/27 nu vrij functioneren en zaten we nu niet zo krap bij de locs. Het enige motief om dit te doen denk ik zijn wellicht de hoge kosten van zo'n dubbeldekmotorrijtuig in aankoop..
3. En ik weet zeker dat onze Noorderburen hier antwoord op weten, In nederland zie je soms al dergelijke samenstellingen met een loc temidden een treinsamenstelling. Ik herinner me foto's hier op het forum, ik dacht met een loc van het type 1800. Heeft deze loc ook slechts aan 1 zijde zo'n koppeling? Gaat het hierbij ook om een SPECIALE koppeling? Hiermee bedoel ik dat Belgische locs standaard geen koppeling hebben, en in dat opzicht definieer ik de GF-koppeling als een "speciale" koppeling.
Alvast bedankt
snel enkele korte vraagjes, ik hoop dat ze niet behandeld zijn in de vorige 53 pagina's, zoja, worstel ik me daar dit weekend snel even door, ik stel ze snel

edit: Vraag 1 verplaatst naar topic algemeen\binnenland\HLE27 Mux
2.Had de NMBS er niet beter aan gedaan bij Bombardier wat motoren in die stuurrijtuigen te stoppen? Dan konden die locs 21/27 nu vrij functioneren en zaten we nu niet zo krap bij de locs. Het enige motief om dit te doen denk ik zijn wellicht de hoge kosten van zo'n dubbeldekmotorrijtuig in aankoop..
3. En ik weet zeker dat onze Noorderburen hier antwoord op weten, In nederland zie je soms al dergelijke samenstellingen met een loc temidden een treinsamenstelling. Ik herinner me foto's hier op het forum, ik dacht met een loc van het type 1800. Heeft deze loc ook slechts aan 1 zijde zo'n koppeling? Gaat het hierbij ook om een SPECIALE koppeling? Hiermee bedoel ik dat Belgische locs standaard geen koppeling hebben, en in dat opzicht definieer ik de GF-koppeling als een "speciale" koppeling.
Alvast bedankt

die Hollandse MDDM, heeft wel een aantal beperkingen:jumper schreef:Hoi,
snel enkele korte vraagjes, ik hoop dat ze niet behandeld zijn in de vorige 53 pagina's, zoja, worstel ik me daar dit weekend snel even door, ik stel ze snel
edit: Vraag 1 verplaatst naar topic algemeen\binnenland\HLE27 Mux
2.Had de NMBS er niet beter aan gedaan bij Bombardier wat motoren in die stuurrijtuigen te stoppen? Dan konden die locs 21/27 nu vrij functioneren en zaten we nu niet zo krap bij de locs. Het enige motief om dit te doen denk ik zijn wellicht de hoge kosten van zo'n dubbeldekmotorrijtuig in aankoop..
3. En ik weet zeker dat onze Noorderburen hier antwoord op weten, In nederland zie je soms al dergelijke samenstellingen met een loc temidden een treinsamenstelling. Ik herinner me foto's hier op het forum, ik dacht met een loc van het type 1800. Heeft deze loc ook slechts aan 1 zijde zo'n koppeling? Gaat het hierbij ook om een SPECIALE koppeling? Hiermee bedoel ik dat Belgische locs standaard geen koppeling hebben, en in dat opzicht definieer ik de GF-koppeling als een "speciale" koppeling.
Alvast bedankt
vermogen is slechts 2400 kW (tov 4700 kW voor HLE27 en zo'n 6000 kW voor HLE18)
MDDM is oncomfortabel (lawaai),
het middenste wielstel vraagt zeer veel onderhoud (middenste wielstel kan zijdelings bewegen tov de 'bak').
de NS-1800 (identiek aan railion 1600) heeft geen snelkoppeling, de NS-1700 wel (koppelbaar met MDDM). Het is de 1700 die met dubbeldecksrijtuigen gebruikt wordt.
Vandaag reden 2 tot 3 rammen van de IC N al met M6 BDx.Ik zat op trein 4515 met M6 BDx vooraan, weet niet dewelke het was en weet ook niet welke HLE27 duwde.We hadden wel 5 minuten vertraging bij aankomst in Mechelen, dat lag niet zozeer aan de M6 BDx maar wel omdat men het zo nodig moest vinden de L-trein Brussel-Antwerpen voor ons te zetten..
Eerst haalde de Benelux ons in op L27, maar uiteindelijk haalden wij hem nog in net voor aankomst in Mechelen..
Effe een wedstrijd dus.. 
Verder stond ook al een nieuwe M6 BDx (met gewone koppeling) te Schaarbeek afgesteld samen met HLE2735.
Eerst haalde de Benelux ons in op L27, maar uiteindelijk haalden wij hem nog in net voor aankomst in Mechelen..


Verder stond ook al een nieuwe M6 BDx (met gewone koppeling) te Schaarbeek afgesteld samen met HLE2735.
en tussen Mechelen en Antwerpen rijdt die stoptrein in de weg voor IC-i. vaak moet de IC-i al tussen St kat Waver en Duffel vertragen...Steven schreef:msts de stoptrein brussel antwerpen zit altijd voor de ic N reeks 45xx, vermoedelijk had deze gewoon te veel vertraging waardoor jullie ook vertraging kregen.
waarom zetten ze die stoptrein niet gewoon op L27?