NMBS lanceert hoffelijkheidscampagne

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Bericht door Steven »

in engeland ook hoor
Frank

Bericht door Frank »

Fles schreef:Instappers: Wacht tot de uitstappers klaar zijn!
Die bestaat: ik zag hem vrijdag in Antwerpen-Centraal aan de trappen naar de benedenverdiepingen.
Asterix

Re: Roltrappen

Bericht door Asterix »

Wover schreef:
Kalimero schreef:Ik probeer roltrappen zoveel mogelijk te vermijden, tenzij het echt niet anders kan. En dan nog heb ik de onhebbelijke gewoonte om te blijven doorstappen, alleen kan dit vaak niet door al die flierfluiters die her en der op de trappen blijven stilstaan.
Suggestie: wie blijft stilstaan houdt zich aan de rechterkant, linkerkant blijft vrij voor wie wil doorstappen.
In Italië staan er bordjes bij elke roltrap die aangeven dat mensen die blijven staan rechts moeten houden.
Wat heel aangenaam is voor mensen die een aansluiting moeten halen ;).
Op Pier B van Brussels Airport heb je dat ook.
Asterix

Bericht door Asterix »

Agressie draait meestal om treinticket

'Het afgelopen jaar hebben we tussen de 700 en 800 gevallen van agressie opgetekend', zegt NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts. 'Dat is hetzelfde als vorig jaar. Toen hadden we 762 gevallen.'

Volgens Goovaerts gaat negentig procent van de discussies of ruzies over vervoersbewijzen. Andere probleempjes zijn vooral te luid telefoneren, met de handtas of bagage een zitplaats bezet houden en de trein opstappen vóór de passagiers zijn uitgestapt. De NMBS wil dat daar nu verandering in komt. 'Tijdens de hoffelijkheidscampagne zal je zowel in de treinen als in de stations uithangborden, stickers en affiches aantreffen met telkens een andere boodschap en het logo van de actie: een hartje dat met sporen is gevormd. Treinbegeleiders spelden ook een pin met dit symbool op hun uniform.'

De echte probleemlijnen bevinden zich in een straal van twintig kilometer rond Brussel. Goovaerts: 'Denk maar aan de lijn Antwerpen-Brussel-Charleroi. Het is een stedelijk fenomeen. Jongerenbendes stoken er ruzie en weigeren te betalen. We doen er alles aan om dit in te perken. We blijven heel nauw samenwerken met de politiediensten en de treinbegeleiders kunnen bij zulke gevallen onmiddellijk om bijstand vragen.' (ldb)
BRON: HNB
Kalimero

Bagage & SMS

Bericht door Kalimero »

Een campagne om reizigers erop te wijzen geen zitplaats te blokkeren met bagage of jassen vind ik veel te zacht. Gewoon onmiddellijk een ticket aanrekenen voor elke geblokkeerde plaats. Daluren tot daar aan toe, maar zelfs in volle spits, wanneer elk plaatsje broodnodig is, zijn er nog die het klaarspelen om nonchalant hun spullen naast zich deponeren. Pas wanneer iemand de plaats opeist, maken ze die vrij. En dan nog: in treinen met zitbanken (tweezits) maak ik het soms mee dat de persoon in kwestie gewoon zijn tas wat dichter naar zich toeschuift, het hoekje dat dan vrijkomt, daar moet je het dan mee doen.

Een andere opmerking ivm de campagne heeft te maken met storend gedrag. Er wordt veel gesproken over GSM'men en MP3-spelers, maar dat ook SMS'sen storend kan zijn, hebik onlangs nog meegemaakt. Zo zat er eens een techno-analfabeet naast mij ijverig te SMS'sen, en blijkbaar was het bij dat mens nog niet opgekomen om het geluid bij het indrukken van de toetsen uit te schakelen. Of het nu te maken had met de lengte van het bericht, dan wel de onkunde van de auteur in kwestie, dat laat ik in het midden. Feit is dat de hele operatie toch wel een kwartiertje in beslag genomen heeft, en dat ik al die tijd heb mogen "genieten" van de vele biepgeluidjes. Mijn dagelijks slaapje kon ik wel vergeten.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Volgens de reglementering van de NMBS mag je maar 1 zitplaats per persoon innemen. Maar hoe een overtreding (al dan niet) wordt bestraft zou ik eens moeten opzoeken.

Qua GSM's heb ik al genoeg meegemaakt, zoals een groep schoolgaanden (met begeleider) waarin enkele zaten muziek af te spelen van de GSM. Alsof dat niet genoeg is, met geluid op maximum (toch naar mijn gevoel :)) en 15 minuten lang hetzelfde liedje in herhaling. Soms zitten de begeleiders er gewoon bij voor de show, denk ik. En de TBG had er ook niets op te zeggen.
Gregske

Bericht door Gregske »

Dietrich schreef:Volgens de reglementering van de NMBS mag je maar 1 zitplaats per persoon innemen. Maar hoe een overtreding (al dan niet) wordt bestraft zou ik eens moeten opzoeken.

Qua GSM's heb ik al genoeg meegemaakt, zoals een groep schoolgaanden (met begeleider) waarin enkele zaten muziek af te spelen van de GSM. Alsof dat niet genoeg is, met geluid op maximum (toch naar mijn gevoel :)) en 15 minuten lang hetzelfde liedje in herhaling. Soms zitten de begeleiders er gewoon bij voor de show, denk ik. En de TBG had er ook niets op te zeggen.
Gewoon de gsm afpakken. 8)

Niet voor watjes :lol:
Plaats reactie