HLE 27 MUX
-
- Contacteer:
Om de topic Antwerpen-Oostende niet verder te laten ontsporen gaan we hier weer verder..
Gisteren zat HLE2744 (met stormram natuurlijk) in een ram op de IC I, vandaag de 2745 (natuurlijk ook met stormram) als ik het goed heb.. of staat die nog steeds te Schaarbeek ? Dan zal het vandaag ook de 2744 geweest zijn..
Gisteren zat HLE2744 (met stormram natuurlijk) in een ram op de IC I, vandaag de 2745 (natuurlijk ook met stormram) als ik het goed heb.. of staat die nog steeds te Schaarbeek ? Dan zal het vandaag ook de 2744 geweest zijn..
er gaan ongeveer een 20 locs reeks 27 (de reeeks 21 komt hier niet aan te pas) voorzien zijn van een gf koppeling. er komen geen motorwagens van de M6jumper schreef:Hoi,
Vraagje,
Hoeveel locomotieven zijn er eigenlijk juist omgevormd met de speciale GF-koppeling, weet dat iemand? en gaat het hierbij zowel over type 21 als 27? Is dat eigenlijk bedoeld voor de lange termijn?
of is dit een voorlopige oplossing in afwachting van motorrijtuigen M6?
Alvast bedankt!
Vraagjes
,
1.De HLE 21/27 die uitgerust zijn met GF-koppeling, is de MUX dan geïntegreerd in de GF-koppeling?
2.Heb ik het goed voor als ik zeg dat MUX eigenlijk niet meer is dan een speciaal soort kabel met mss nog wat interface in de stuurpost om te kunnen communiceren met het M6 BX stuurrijtuig, of zoals in de periode vóór de stuurrijtuigen, met een andere HLE 21/27 MUX te kunnen communiceren langsheen de m6 rijtuigen?
3.Heeft de GF-koppeling nog een ander voordeel buiten het snel koppelen en ontkoppelen met een HLE21/27+GF of M6BX?
4. Worden de GF-koppelingen gemonteerd door BN Bombardier Brugge of ALSTOM te Charleroi of in de CW van Salzinnes?

1.De HLE 21/27 die uitgerust zijn met GF-koppeling, is de MUX dan geïntegreerd in de GF-koppeling?
2.Heb ik het goed voor als ik zeg dat MUX eigenlijk niet meer is dan een speciaal soort kabel met mss nog wat interface in de stuurpost om te kunnen communiceren met het M6 BX stuurrijtuig, of zoals in de periode vóór de stuurrijtuigen, met een andere HLE 21/27 MUX te kunnen communiceren langsheen de m6 rijtuigen?
3.Heeft de GF-koppeling nog een ander voordeel buiten het snel koppelen en ontkoppelen met een HLE21/27+GF of M6BX?
4. Worden de GF-koppelingen gemonteerd door BN Bombardier Brugge of ALSTOM te Charleroi of in de CW van Salzinnes?
1 mux is opgesteld in de machinekamer, is puur elektronica.jumper schreef:Vraagjes,
2 mux is idd een communicatie systeem dat toelaat verschillende delen met elkaar te laten communiceren. maakt niet uit of er nu een 13 of een 27 met die M6bxwil rijden, aangezien de stuurtafel van het stuurrijtuig voorzien is om zowel bevelen voor een 13 als een 27 te geven. de stuurtafel mag dan wel gelijken op die van de reeks 13 toch zijn er een aantal verschillen. er is onder meer een knopke voor de 2de panto omhoog te doen (voor reeks 27). de datagegevens voor de rit gaan niet meer via de console aan de rechter kant maar worden via het scherm van de etcs ingevoerd. de rijtuigen zijn enkel voorzien van etcs en memor, dus geen tbl 1 of 2 functies aanwezig.
3 nee das dus het enige voordeel het snel kopplen en ontkoppelen zonder normaal extra personeel nodig te hebben.
4. de gf monteerd men normaal in salzinnes