Gisteren heb ik vernomen dat ik 2 nov mag (moet gaan werken. Ik heb in dit forum hierover een topic gezocht maar niet gevonden
Is het geen 'traditie' dat er op een brugdag weekend dienstregeling want op de B-website vond ik daarover geen informatie en om daarvoor te gaan bellen vind ik ook zo stom..
op een brugdag is het de gewoonte dat er een aantal P treinen minder zijn, da hangt men normaal een +- een week voordien uit over welke treinen dat zijn, meestal gaat het om die treinen die met de jaarlijkse vakantie niet rijden. als ik me niet vergis zijn deze treinen aangeduid met een driehoekje op de dienstregeling.
Ik heb het nagekeken, en mijn P-trein rijdt.
Eerder dit jaar was dat ook al het geval, de dag na Hemelvaart in mei.
Op vrijdag is het zo al rustiger op de trein, vele deeltijders kiezen dit als vrije dag. Trouwens, het is opvallend hoeveel mensen elkaar een prettig weekend wensen bij het afstappen van de trein op donderdagavond. Gek toch, zelfs in zijn vrijetijdsgedrag is en blijft de mens een kuddedier.
En op de brugdag van 2 november zal er eens zoveel volk wegblijven.
Ik heb het geluk te mogen kiezen om te gaan werken of niet, en mijn keuze is snel gemaakt. Ik zal mijn vrije dag wel pakken als het mij uitkomt, bijvoorbeeld de maandag erop. Zalig, ik kijk er al naar uit.
Minder interessant: de laatste dag van het jaar, maandag 31 december, is ons kantoor wel gesloten. Een troost: we krijgen deze dag erbovenop, ik moet er dus geen verlof aan versmossen.