Persoon betrokken in ongeval met trein
Jawadde zeg.... van wa voor een land komt gij wel????260689 schreef:
ah maar stellekes uitwijken den antwerp die toekomt op het spoor waar ze overliepen de 77 die daar effe uitwijkt gemoest is weten hoeveel keer per dag ze stellekes 96 tot aan het perron doen om te veranderen van spoorinde bundel
En ook al eens van leestekens gehoord?
Ik weet dak der op moe lette ja ma agge rap wil type enzo nja srry he.paljas schreef:Jawadde zeg.... van wa voor een land komt gij wel????260689 schreef:
ah maar stellekes uitwijken den antwerp die toekomt op het spoor waar ze overliepen de 77 die daar effe uitwijkt gemoest is weten hoeveel keer per dag ze stellekes 96 tot aan het perron doen om te veranderen van spoorinde bundel
En ook al eens van leestekens gehoord?
trager typen hé260689 schreef:Ik weet dak der op moe lette ja ma agge rap wil type enzo nja srry he.paljas schreef:Jawadde zeg.... van wa voor een land komt gij wel????260689 schreef:
ah maar stellekes uitwijken den antwerp die toekomt op het spoor waar ze overliepen de 77 die daar effe uitwijkt gemoest is weten hoeveel keer per dag ze stellekes 96 tot aan het perron doen om te veranderen van spoorinde bundel
En ook al eens van leestekens gehoord?

BRON & Foto: HNB'Spoorlopers' leren niet uit dodelijk ongeval
Jongeren lopen nog steeds over de sporen
NIEUWKERKEN-WAAS - Jonge treinreizigers hebben niets geleerd uit het dodelijke ongeval van twee weken geleden in het station van Nieuwkerken-Waas, stelde deze krant met eigen ogen vast. Nog elke dag lopen ze over de sporen om sneller de fietsenstalling aan de overkant te bereiken.
Een doordeweekse dag in het station van Nieuwkerken-Waas. Het is 16.50uur, wanneer de stoptrein vanuit Antwerpen richting Gent halt houdt op het spoor 2. Voor een twintigtal pendelaars eindigt hier hun school- of werkdag.
Terwijl de meute het perron afwandelt, richting de slagbomen aan de overweg, twintig meter verderop, stoppen een jongen en een meisje aan de achterkant van de trein. Pal daartegenover, weliswaar gescheiden door de dubbele spoorlijn, bevinden zich de pendelparking en de fietsstelplaats. De scholieren talmen en kijken schichtig om zich heen.
Zodra de trein zich in beweging heeft gezet, springen de twee jongeren op de sporen. Halverwege stoppen ze, om te kijken of er vanachter de vertrokken trein geen tegenligger aankomt. Dat is niet het geval en dus vervolgen ze hun weg naar spoor 1. Intussen staan de andere pendelaars stil aan een gesloten bareel: zij moeten nog oversteken en dan een stuk van spoor 1 afleggen.
Zo moet het ook op dinsdag 2 oktober gegaan zijn bij het tragische ongeval met de achttienjarige T.P. Over de sporen heen volgde de tiener de kortste, maar gevaarlijkste weg naar de fietshalte. Mogelijk deed ze dat vaker, en wist ze uit gewoonte dat er nooit een trein uit de andere richting voorbijraasde op dat tijdstip.
Die dag had de IR-trein richting Antwerpen echter acht minuten vertraging. Het meisje werd verrast door de supersnelle trein, die haar driehonderd meter meesleurde. De kleine overtreding had grote gevolgen: ze overleed in het ziekenhuis.
Wie verwachtte dat het tragische ongeval een mentaliteitswijziging zou teweegbrengen, heeft het mis, zo blijkt uit de steekproef van deze krant. De twee scholieren uit het begin van het verhaal liepen de sporen over onder het oog van onze fotograaf, die nochtans opvallend opgesteld stond.
Een medereiziger, die de fotograaf had opgemerkt, voorspelde het vlak daarvoor: 'Wacht maar, zodra de trein weg is, zult u onmiddellijk prijs hebben. Als je pendelaars aan het einde van de trein ziet wachten - vanuit die positie staan ze tegenover de ingang naar de fietshalte -, weet je het wel.'
Dimitri De Kimpe - zo heet de man - zag het ongeval twee weken geleden met eigen ogen gebeuren. 'Het beeld van dat meisje zal ik nooit vergeten. Al wie dat heeft gezien, zal het nooit meer in zijn hoofd halen tijdwinst boven gevaar te verkiezen.'
Tijdens ons gesprek raasde een IC-trein voorbij, richting Antwerpen. Met een snelheid van 120 tot 140 kilometer per uur, aldus De Kimpe. 'Tegen zo'n trein had dat meisje geen schijn van een kans.'
De Kimpe is elektricien bij spoorwegmaatschappij NMBS. Op zijn werk is het ongeval uitvoerig besproken. 'De NMBS treft geen schuld. Het zijn ten slotte de reizigers die het gevaar opzoeken.'
Wim Dehandschutter

En dan nog de meest intelligente reactie van allemaal:
"Iedereen doet het!!"
"Iedereen doet het!!"
BRON: HNB'Iedereen doet het'
Nele Tiels
NIEUWKERKEN-WAAS - 'Ik loop over de sporen, omdat iedereen dat doet. Als ik het hele eind moet rondgaan via de overweg, verlies ik zeker twee minuten tijd', vergoelijkt Nele Tiels haar overtreding. 'Ik steek wel op een veilige manier over: ik wacht altijd tot de trein goed vertrokken is en de slagbomen zijn opengegaan.' Als we haar vragen of ze niet geleerd heeft uit het dodelijke ongeval, blijkt dat Nele niet weet hoe het meisje om het leven is gekomen. 'Oh, in het vervolg ga ik wel twee keer nadenken.'
Meestal te laat. Ik heb in Mechelen vorig jaar spoorlopers bezig gezien. Ze sprongen zonder moeite van de hoge perrons, maar eens aan de andere kant geraakten ze er niet meer op. Tegen dat ze aan het trapje waren, stond de onderstationschef en 2 man van Securail hen op te wachten. Voor dit maneuver moest een trein worden tegengehouden aan het inritsein
BDJ

BDJ
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore