Maximum aantal rijtuigen M5-trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
super1500

Maximum aantal rijtuigen M5-trein

Bericht door super1500 »

ik kan mij niet herinneren ooit al een trein gezien te hebben met meer dan 9 rijtuigen M5. Wat is het maximum aantal rijtuigen M5 dat men kan koppelen?

is het aantal beperkt tot 8 + stuurstand rijtuig, omwille van de beperkte capaciteit van de stroomomvormer?
Shrek

Bericht door Shrek »

als ze langere treinen maken hebben ze stuurrijtuigen op overschot :P
e49memling

Re: Maximum aantal rijtuigen M5-trein

Bericht door e49memling »

super1500 schreef:ik kan mij niet herinneren ooit al een trein gezien te hebben met meer dan 9 rijtuigen M5. Wat is het maximum aantal rijtuigen M5 dat men kan koppelen?

is het aantal beperkt tot 8 + stuurstand rijtuig, omwille van de beperkte capaciteit van de stroomomvormer?
Juist
Steven

Bericht door Steven »

de langste die ik al gezien heb is met 10 stuks M5 voorzien, maar de omvormer is maar voorzien om max 8rijtuigen.
dus bij meer dan 8 rijtuigen ben je die omvormer zwaar aan het overbelasten met alle mogelijke gevolgen vandien.
e49memling

Bericht door e49memling »

Steven schreef:de langste die ik al gezien heb is met 10 stuks M5 voorzien, maar de omvormer is maar voorzien om max 8rijtuigen.
dus bij meer dan 8 rijtuigen ben je die omvormer zwaar aan het overbelasten met alle mogelijke gevolgen vandien.
Juist! :D Kuche Kuche Kuche !!!
Plaats reactie