Vandaag stond ik in Brugge te wachten op de IC-E trein 1517 (vertrek Brugge 17u35) tot het 2de deel juist 3min voor vertrek aankwam. Oke op het eerste zicht geen probleem, maar blijkbaar zat er een feit in de materiaal omloop. Want normaal gezien rijd deze trein met 4 stellen 96 (2 uit Blankenbergen en 2 uit Knokke). Blijkt dat de trein uit Knokke met 3 stellen werd gereden. Trein word gekoppeld met het eerste deel, maar dan kwam het personeel op gang. 5 Stellen??? Dat kan niet. zo werd zowel het treinpersoneel als het stationspersoneel over heel het perron 5 gezien. na een 15 tal min kwam er en bestuurder om het laatste stel (de 564) af te koppelen. Zo zijn we met ongeveer 25 minuten vertraging vertrokken.
heb ook al zoiets meegemaakt. de IR brussel - quevy werd met 4 MS96 gereden! in braine le compte stond er 1 volledig stel nie op het perron ( volledig leeg). in het MS daarnaast zat ook niemand waardoor ik dus 6 rijtuigen helemaal voor mij alleen had (ik zag die trein ook in brux. kapellekerk -- de helft stond in de tunnel. als je daar uitstapt...
treinbruno schreef:heb ook al zoiets meegemaakt. de IR brussel - quevy werd met 4 MS96 gereden! in braine le compte stond er 1 volledig stel nie op het perron ( volledig leeg). in het MS daarnaast zat ook niemand waardoor ik dus 6 rijtuigen helemaal voor mij alleen had (ik zag die trein ook in brux. kapellekerk -- de helft stond in de tunnel. als je daar uitstapt...
Is voor enkele treinen van de IR naar Quévy de gewone toestand. In de trein wordt dan omgeroepen dat bepaalde rijtuigen verboden zijn voor een aantal bestemmingen. Als ik me niet vergis worden dan wel motorstellen afgekoppeld (omgekeerd: aangekoppeld) in Mons. Als je dan net voor aankomst in Kapellekerk hoort dat de laatste 3 rijtuigen verboden zijn, is het natuurlijk wel te laat.
ik heb ook al eens meegemaakt dat ik in de trein zat van blankenberge en in Brussel Centraal dat de laatste 3 rijtuigen niet op perron geraakte. Maar dit is al 3 jaar geleden.
denk da er een aantal de topic niet goed begrepen hebben, het ging hem vooral over het feit dat er 5 (vijf) motorstellen 96 gekoppeld waren waardoor hij niet volledig aan perron stond.
het was dus vooral de uitzonderlijke lengte van de trein