Staking TB's in Charleroi
Staking TB's in Charleroi
Is wel al van gisteren dinsdag. Ze legden het werk neer omwille van een conflict rond een TB die tijdelijk geschorst is op verdenking van het negeren van een rood sein.
(Gazet.)
(Gazet.)
Re: Staking TB's in Charleroi
Ha daarom waarschijnlijk dat de IR Jambes-Essen een half uur vertraging had.Patrick schreef:Is wel al van gisteren dinsdag. Ze legden het werk neer omwille van een conflict rond een TB die tijdelijk geschorst is op verdenking van het negeren van een rood sein.
(Gazet.)
Re: Staking TB's in Charleroi
Hoezo verdenking ?Ze legden het werk neer omwille van een conflict rond een TB die tijdelijk geschorst is op verdenking van het negeren van een rood sein.
Is er dan twijfel mogelijk of een trein al dan niet door het rood gereden is ?
Goedenavond.
Nee, hij bedoeld dat een seingever een fout kan gemaakt hebben door plots het sein toe te zetten, terwijl er geen aankondigend sein voorafging.
In dit geval zou de TB eerst een geel-groen sein gekregen hebben, wat er op wijst dat hetvolgende dubbel geel zou moeten zijn, maar hier was dat volgende sein rood.
Het sein was dan ook nog eens achter een bocht geplaatst, waardoor de TB te weinig tijd had om tot stilstand te komen en dus 20m voorbij het sein stond.
De TBG van dienst zat in de stuurpost en bevestigde het verhaal van de TB volledig.
In dit geval zou de TB eerst een geel-groen sein gekregen hebben, wat er op wijst dat hetvolgende dubbel geel zou moeten zijn, maar hier was dat volgende sein rood.
Het sein was dan ook nog eens achter een bocht geplaatst, waardoor de TB te weinig tijd had om tot stilstand te komen en dus 20m voorbij het sein stond.
De TBG van dienst zat in de stuurpost en bevestigde het verhaal van de TB volledig.
Treinverkeer in Charleroi verloopt opnieuw normaal
Het treinverkeer in Charleroi verloopt vanochtend opnieuw zonder problemen. De treinbestuurders hadden gisterennamiddag nog het werk neergelegd uit onvrede over de tijdelijke schorsing van een collega.
De treinbestuurders in Charleroi begonnen gisteren rond 14 uur een staking omdat één van hun collega's was geschorst. De machinist zou een rood sein hebben genegeerd. De staking was vooral voelbaar op de lijn 124 Charleroi-Brussel-Antwerpen. Ook op de lijnen Charleroi-Bergen en Charleroi-La Louvière ontstond vertraging. De directie en vakbonden bereikten gisterenavond een akkoord. (belga/tdb)
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
En groen geel vertikaal?Steven schreef:groen geel heeft niets te maken met dubbel geel,
dubbel geel gaat vooraf aan rood
groen geel horizontaal gaat vooraf aan een sein dat een snelheidsbeperking geeft
Ik denk dat wover dit bedoelde.
In de veronderstelling dat het sein gesloten wordt(door operator of kortsluitkabel) ,na het voorbij rijden van het aankondegingssein "groen geel vertikaal", en je ziet de twee gele kan(zal) het gebeuren dat de remafstand te klein is om het rode stopsein te respecteren.
Vraagje : worden de kortsluitkabels nog gebruikt , of heet men al kortsluit stokken?
achter groen geel vertikaal zijn er altijd twee mogelijkheden
Eerste
het volgende sein staat twee geel (omdat de sectie die er op volgt te kort is om te stoppen). dit seinbeeld wordt gevolgd door een rood sein
Tweede
het volgende sein staat groen geel horizontaal (omdat de sectie die volgt te kort is om een snelheidsvermindering te respecteren). dit seinbeeld wordt gevolgd door een open sein (twee geel of groen) met een lichtcijfer of een gele driehoek met cijfer of een zwart vierkant met wit cijfer
tussen haakjes de reden van de korte sectie.
Eerste
het volgende sein staat twee geel (omdat de sectie die er op volgt te kort is om te stoppen). dit seinbeeld wordt gevolgd door een rood sein
Tweede
het volgende sein staat groen geel horizontaal (omdat de sectie die volgt te kort is om een snelheidsvermindering te respecteren). dit seinbeeld wordt gevolgd door een open sein (twee geel of groen) met een lichtcijfer of een gele driehoek met cijfer of een zwart vierkant met wit cijfer
tussen haakjes de reden van de korte sectie.