Modernisering M5'en

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

normaal zouden de stoelen a la M6 gebruikt worden op de vernieuwde M5 rijtuigen
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Meer zelfs: de M5 wordt 100% gelijk aan de M6 als we de maquette mogen geloven.. zelfde liedje met de Breaks: die worden ook in M6-stijl gerenoveerd..

De AM75 krijgen echter een renovatie met de stoelen die in de I10 en het middenrijtuig van de Breaks gebruikt worden.. wie weet zijn het zelfs de "tweedehands" stoelen van dat middenrijtuig die men (wel met nieuwe stof natuurlijk) gaat gebruiken in de AM75..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

bijna 100% gelijk aan de M6, aangezien ze nog steeds niet voorzien zullen zijn van airco
tom007

Bericht door tom007 »

zullen de M5 dezelfde kleuren blijven behouden? of zal er naar de grijse kant gespoten worden? :D
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

grijs natuurlijk, rood is de nmbs van de jaren 80 :wink:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

M5 = max. 140km/h

mss dat de gerenoveerde versie wel 160 mag.
Wover

Bericht door Wover »

Hoogst onwaarschijnlijk denk ik, want moeten ze dan niet opnieuw uitvoerig getest worden? En dat neemt toch alweer snel een half jaar in beslag, dus tegen dat alle M5'en gemoderniseerd zijn zitten we dan alweer 3 jaar verder :P.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Wover schreef:Hoogst onwaarschijnlijk denk ik, want moeten ze dan niet opnieuw uitvoerig getest worden? En dat neemt toch alweer snel een half jaar in beslag, dus tegen dat alle M5'en gemoderniseerd zijn zitten we dan alweer 3 jaar verder :P.
het is maar een kleine reeks in vergelijking met de M4'en of de 600-700en he :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23035
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Wover schreef:Hoogst onwaarschijnlijk denk ik, want moeten ze dan niet opnieuw uitvoerig getest worden? En dat neemt toch alweer snel een half jaar in beslag, dus tegen dat alle M5'en gemoderniseerd zijn zitten we dan alweer 3 jaar verder :P.
het is maar een kleine reeks in vergelijking met de M4'en of de 600-700en he :P
de grote van de reeks bepaalt daar niks in of een reeks materieel nu groot of klein is de testen die het moet ondergaan om bepaalde snelheden te mogen rijden blijven idem hoor
pietmol

Bericht door pietmol »

msts.be schreef:
De AM75 krijgen echter een renovatie met de stoelen die in de I10 en het middenrijtuig van de Breaks gebruikt worden.. wie weet zijn het zelfs de "tweedehands" stoelen van dat middenrijtuig die men (wel met nieuwe stof natuurlijk) gaat gebruiken in de AM75..

betekent dit dat er in 1ste klasse een 2+1 zetelopstelling komt?
pietmol

Re: Modernisering M5'en

Bericht door pietmol »

Jonathan schreef:Na de M4 gaan ze waarschijnlijk onze West-Vlaanderen schuwe dubbeldekkers beginnen moderniseren! Wat gaat er allemaal aan gebeuren? Zetels of banken? Rode lichten vanachter? 160 km/h?
wat bedoel je met na M4?

betekent dit dat men aan de renovatie van M5 pas begint als deze van M4 volledig is afgelopen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Modernisering M5'en

Bericht door Shrek »

pietmol schreef: wat bedoel je met na M4?

betekent dit dat men aan de renovatie van M5 pas begint als deze van M4 volledig is afgelopen?
Zijn de M4'en dan nog altijd niet af? :P
Plaats reactie