historische vraag: watervoorrad transsiberië

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
peterbot

historische vraag: watervoorrad transsiberië

Bericht door peterbot »

Een vraag van een oude stoomlocomotief-freak: hoe hebben zij in der tijd de watervoorraden voor de transsiberische spoor ijsvrij kunnen houden? In de watervoorraad van de loc kun je stoom blazen om het weer op te warmen. maar in de watertorens? waren die verwarmd? Of hadden zij ondergrondse watervoorraden?
Plaats reactie