709 camera's bewaken stations

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Asterix

Bericht door Asterix »

Tussen november 2006 en eind juli 2007 heeft de NMBS 400 nieuwe veiligheidscamera's geïnstalleerd. In totaal tellen de spoorwegen 709 camera's. Van de 400 extra camera's staat het grootste deel in Antwerpen-Centraal (124), Brussel-Noord (71) en Gent-Sint-Pieters (50).

Op naar 1.500

De bijkomende veiligheidscamera's passen in de plannen van de spoorwegen om tegen 2010 een cameranetwerk van in totaal 1.500 camera's verspreid over een vijftigtal grote stations te realiseren.

Criminaliteit daalt

Volgens staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens is het aantal criminele feiten in de stations door de combinatie van camera's en extra patrouilles sterk gedaald. Uit het pilootproject in het station Ottignies is gebleken dat het aantal gevallen van beschadigingen en vandalisme met 22 procent is gedaald.

Nog geen camera's in treinen

Camerabewaking op de treinen zelf is voorlopig niet aan de orde. Al wordt er volgens Tuybens wel uitgekeken naar de resultaten van pilootprojecten die door de Nederlandse spoorwegen worden uitgevoerd op het traject Amsterdam-Brussel. (belga/svm/eb)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Heel station Mechelen is volgehangen. Incl. de parking en de fietsenstalling.
Ik heb daar geen problemen mee. Camera's zijn pas een probleem als je iets te verbergen hebt.

BDJ
adminn

Bericht door adminn »

leuk vermaak voor de permanentie :D
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik wuif altijd eens in mechelen. Dan hebben die mensen ook nog iets te zien ;)

Maar ik voel me wel 'veiliger' in het station. Dat is wel positief!

GreetZ
Pieter
KB

Bericht door KB »

Bartjedj schreef:Heel station Mechelen is volgehangen. Incl. de parking en de fietsenstalling.
Ik heb daar geen problemen mee. Camera's zijn pas een probleem als je iets te verbergen hebt.

BDJ
Hmm, ik heb in een station niks te verbergen, maar ik hou toch niet van het gevoel dat men me overal kan zien.
Plaats reactie