rvdborgt schreef:De Jean Monet in de richting Brussel -> Luxemburg is de enige EC in België met een dergelijke beperking. De andere EC's mogen gewoon gebruikt worden binnen Brussel.
Deze beperking is opgeheven sinds 06/07 omdat er nu 6 rijtuigen ipv 3 rijtuigen meerijden
Dat zou inderdaad logisch zijn, maar in het "bijvoegsel" van 10 juni staat die beperking nog steeds. Of staat er op de vertrekstaten niets meer? Want dat is volgens de NMBS de officiële dienstregeling.
Groetjes,
Rian
Op de vertrekstaten staat geen beperking meer.
Ook op de televisieschermpjes in het station worden de haltes tot en met Aarlen weergegeven hetgeen dat voor 10 juni niet zo was om te vermijden dat mensen de Jean Monnet toch gingen nemen tot Namen.
Steven schreef:tja die vertrekstaten zijn officieel voor de uren en zo maar ni wat bertreft toegelaten biljetten want dan ga je op vele affiches extra plaats moeten voorzien he
De meeste zaken wat betreft toegelaten tickets zijn geregeld in "Bundel I", maar de gebruiksbeperking van de Jean Monet niet. De NMBS heeft daarnaast niet veel andere mogelijkheden om die beperking te publiceren. Het spoorboekje valt af, want dat heeft volgens de NMBS geen officiële status (ik denk daar anders over, maar afijn). Op de tickets zou ook kunnen, maar dat gebeurt niet. Blijft over: de vertrekstaten. En ik lees net dat de beperking daarop weer verdwenen is, *dus* mag je er ook gewoon weer mee naar Namen reizen.
Hallo,
Ik heb zelfs de EC Vauban (en zelfs een ICE!) genomen tussen Interlaken Ost en West met de gastenkaart van het hotel waarmee ik in de nabije omgeving van Interlaken gratis mocht pendelen.De meeste TBG's kenden die kaart, 1 TBG van een ICE twijfelde even, maar liet me dan toch toe. Om maar te zeggen dat een EC/ICE niet enkel internationaal moet gebruikt worden.
Gewoon gebruik met GoPass mag normaalgezien (heb dit al gedaan op Namen-Brussel). Zeker als men de EC Vauban gaat inpassen in het IC schema zal die volgens mij toegankelijk worden tussen alle haltes.
Groeten,
Joris De Mol
Joris schreef:Gewoon gebruik met GoPass mag normaalgezien (heb dit al gedaan op Namen-Brussel). Zeker als men de EC Vauban gaat inpassen in het IC schema zal die volgens mij toegankelijk worden tussen alle haltes.
Als ik naar Zwitserland met de EC Vauban ga, dan moet ik eerst met de gopass naar Arlon, dan een ticket Arlon-Sterpenich grens en dan pas de interrail. Ik heb die nog nooit samen getoond en niemand zei er iets van, dus het kan.
Joris schreef:Ik heb zelfs de EC Vauban (en zelfs een ICE!) genomen tussen Interlaken Ost en West met de gastenkaart van het hotel waarmee ik in de nabije omgeving van Interlaken gratis mocht pendelen.De meeste TBG's kenden die kaart, 1 TBG van een ICE twijfelde even, maar liet me dan toch toe. Om maar te zeggen dat een EC/ICE niet enkel internationaal moet gebruikt worden.
In Zwitserland is dat allemaal minder gecompliceerd. Alle tickets gelden in alle treinen. En gewone treinen hebben geen toeslag.
Joris schreef:Gewoon gebruik met GoPass mag normaalgezien (heb dit al gedaan op Namen-Brussel). Zeker als men de EC Vauban gaat inpassen in het IC schema zal die volgens mij toegankelijk worden tussen alle haltes.