Spoorwegpolitie betrapt 4 koperdieven op heterdaad

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Asterix

Bericht door Asterix »

SCHAARBEEK - De metrobrigade van de Federale Politie heeft in de nacht van zondag op maandag vier koperdieven geklist die koper hadden gestolen van de NMBS in Schaarbeek.

Toen de vier de politie zagen komen, zijn ze op de fiets weggevlucht. Ze zijn opgepakt en voorgeleid voor het parket van Brussel.

Een politie-inspecteur van de metrobrigade op weg naar huis zag zondagavond rond middernacht vier koperdieven aan het werk op een domein van de NMBS langs de Vilvoordselaan in Schaarbeek.

De koperdieven zijn op de fiets op de vlucht geslagen. Samen met andere collega's heeft de politie-inspecteur de vier dieven kunnen vatten. Ze hadden gesneden koper in hun fietstassen geladen.

De dieven, alle vier van Bulgaarse nationaliteit, beweerden dat ze het koper tussen het afval van burgers hadden gevonden.

svh
BRON: HNB
dentheo

Re: Spoorwegpolitie betrapt 4 koperdieven op heterdaad

Bericht door dentheo »

Jeroen schreef:

SCHAARBEEK - De metrobrigade van de Federale Politie heeft in de nacht van zondag op maandag vier koperdieven geklist die koper hadden gestolen van de NMBS in Schaarbeek.

Toen de vier de politie zagen komen, zijn ze op de fiets weggevlucht. Ze zijn opgepakt en voorgeleid voor het parket van Brussel.
Lijkt mij moeilijk om een grote rol bovenleidingdraad op een stoeltje van een fiets te vervoeren ??????

Dit lijken mij geen profs....
Wover

Bericht door Wover »

Speelt geen rol of het profs zijn. Ergens een verkeerd draadje doorknippen en heel België ligt plat (bij wijze van spreken).
Gregske

Re: Spoorwegpolitie betrapt 4 koperdieven op heterdaad

Bericht door Gregske »

Jeroen schreef:

Een politie-inspecteur van de metrobrigade op weg naar huis zag zondagavond rond middernacht vier koperdieven aan het werk op een domein van de NMBS langs de Vilvoordselaan in Schaarbeek.

De koperdieven zijn op de fiets op de vlucht geslagen. Samen met andere collega's heeft de politie-inspecteur de vier dieven kunnen vatten. Ze hadden gesneden koper in hun fietstassen geladen.

De dieven, alle vier van Bulgaarse nationaliteit, beweerden dat ze het koper tussen het afval van burgers hadden gevonden.

svh
Buiten met dit soort criminelen. Eerst een goede celstraf en daarna terugsturen.
Overigens hadden we NOOIT de EU mogen uitbreiden tot dit soort apenlanden waar bureaucratie en corruptie dagelijkse kost zijn, nog vele malen erger dan in België. Gewoon een ijzeren gordijn plaatsen aan de buitengrenzen van de oude EU, dat hadden we moeten doen.
Wover

Bericht door Wover »

En wat is de oude EU volgens u dan? Ik weet niet of je het beseft, maar toen Europa uitbreidde met landen als Spanje en Italië waren dat ook enorm achtergestelde landen. Maar door de EU zijn die landen rijk en welvarend geworden. Hetzelfde zal gebeuren met de Oostbloklanden, het zal enkel een tijdje duren ;).
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Wover heeft een deel gelijk, maar we moeten ook ergens de grens trekken.
Turkije heeft bijvoorbeeld NIETS bij de EU te zoeken.

Verder: goede zaak dat ze er af en toe wat pakken. Maar dit zullen inderdaad kleine muizen zijn. Het grote goed zal zo gemakkelijk niet te pakken zijn.

BDJ
Gregske

Bericht door Gregske »

Wover schreef:En wat is de oude EU volgens u dan? Ik weet niet of je het beseft, maar toen Europa uitbreidde met landen als Spanje en Italië waren dat ook enorm achtergestelde landen. Maar door de EU zijn die landen rijk en welvarend geworden. Hetzelfde zal gebeuren met de Oostbloklanden, het zal enkel een tijdje duren ;).
Daar heb ik het niet over. Armoede moeten we bestrijden.

Ik heb het over de criminaliteit die komt vanuit de oostblok. Er is meer dan vroeger een toename van criminaliteit door oost-Europeanen die hun hand er niet voor omdraaien om iemand neer te knallen.

We hebben de binnengrenzen wel opengesteld maar we vergaten de buitengrenzen af te sluiten.

Ik heb niets tegen Europa en zeker niet tegen een verenigd Europa maar al die dwarsliggers die niet mee werken aan de uitbouw hiervan maar juist asociaal blijven handelen mogen wat mij betreft buiten geschopt worden. Als ik keetschopper wordt binnen de wandelvereniging, moet ik ook niet afkomen met tochtleidingen enz.

Landen die terug buiten mogen: Verenigd Koninkrijk, Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Roemenië.
Landen die gewaarschuwd mogen worden: België, Italië, Frankrijk en Duitsland wegens het niet toepassen van de regels (België op vlak van werknemersverenigingen, Italië i.v.m. de corruptie, Frankrijk en Duitsland i.v.m. hun boekhouding)
Landen die gefeliciteerd moeten worden: Slovenië, Nederland, Finland, Zweden, Oostenrijk, Ierland want deze landen zijn als geen ander bereid om nationale voordelen op te geven in ruil voor een beter Europa.
Asterix

Bericht door Asterix »

Grotendeels juist maar er speelt natuurlijk nog een factor mee: de investment/return van een land tov Europa.

Ierland is één van de meest ontvangende landen per hoofd dat middelen krijgt van Europa met een minimum aan investering terwijl Duitsland het meeste investeert maar weinig terugkrijgt. Logisch dat Ierland dan volop op de Europese kar springt.
Plaats reactie