Ja, maar in Leuven is er toch al meer gevaar dan in Maria-Aalter.Trainspotterke schreef:Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?Steven schreef:tssen gent en beernem is het ook 160, in vilvoorde mogen we ook 140 richting brussel, een trein is al dodelijk genoeg bij 50km/u moeten we dan alle peroons verboden maken zolang de voorziene trein er niet stopt?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.
ic a met I6 en I10 rijtuigen
Ja, maar op het moment dat de ICE en Thalys doortocht hebben te Leuven, worden er niet onmiddellijk andere treinen verwacht die aan die perrons moeten stoppen. Dus op dat moment heeft er eigenlijk niemand iets te zoeken op dat perron, dus zie ik ook niet in waarom de ICE en Thalys daar zouden moeten vertragen!Jonathan schreef:Ja, maar in Leuven is er toch al meer gevaar dan in Maria-Aalter.Trainspotterke schreef:Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?Steven schreef:tssen gent en beernem is het ook 160, in vilvoorde mogen we ook 140 richting brussel, een trein is al dodelijk genoeg bij 50km/u moeten we dan alle peroons verboden maken zolang de voorziene trein er niet stopt?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.

De vorige keer dat ik daar de ICE heb zien voorbijvliegen op perron 2 denk ik, stonden er nochtans heel veel mensen op het perron, en er waren er maar weinig die achteruit gingen toen het 2x afgeroepen werd...Trainspotterke schreef:Ja, maar op het moment dat de ICE en Thalys doortocht hebben te Leuven, worden er niet onmiddellijk andere treinen verwacht die aan die perrons moeten stoppen. Dus op dat moment heeft er eigenlijk niemand iets te zoeken op dat perron, dus zie ik ook niet in waarom de ICE en Thalys daar zouden moeten vertragen!Jonathan schreef:Ja, maar in Leuven is er toch al meer gevaar dan in Maria-Aalter.Trainspotterke schreef: Er zijn zo veel stations in België waar ze aan 140 of 160 doorrijden, dus waarom in Leuven niet?
Een trein zal inderdaad niet minder dodelijk zijn als die aan 40 km/u door rijdt dan aan 160 km/u.
Ik denk niet dat de meeste zich bewust zijn van de snelheid van zo'n doorrijdende trein...
Ik weet exact wat je bedoelt, heb een paar maand geleden een ongeluk gehad met een vriend van mij die aan het stuur zat. Hij reed roekeloos en "stoer" en heeft zo de auto van zijn ouders ondersteboven in de gracht gelegd met mij erbij. Niemand had iets, en de eerste weken erna was hij heel aangedaan, maar ondertussen rijdt hij al even roekeloos als toen.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
-->Steven schreef:enkel I11 zijn er toegelaten omdat ze van een speciale sluiting voorzien zijn. dit om de luchtverplaatsing te kunnen weerstaan die op deze lijn kan voorkomen bij het kruisen van een andere treinTrainspotterke schreef:En is die trein dan ook over L2 gereden, of zijn de I6- en I10-rijtuigen niet toegelaten op L2?


dat van die gesloten wc's is maar een detailvoorwaarde
de meest hoofdzakelijke redenen zijn dus de juiste ophanging, het juiste sluitingsysteem voor de deuren die bepalen of rijtuigen toegelaten zijn of niet en natuurlijk dat ze gehomologeerd geweest zijn.
De rijtuigen van de NZ 242/243 kunnen ook 200 maar gaan nooit over de L2. omdat de loc niet geschikt is en omdat ze nooit een homologatie ondergaan hebben voor onze L2

De rijtuigen van de NZ 242/243 kunnen ook 200 maar gaan nooit over de L2. omdat de loc niet geschikt is en omdat ze nooit een homologatie ondergaan hebben voor onze L2
Inderdaad Steven, op de meeste dingen ben je 100% juist.Eén ding ben je vergeten (maar dat is waarschijnlijk omdat het niet op alle HSL verplicht is..) en dat is de NBÜ/SAFI of een gelijkaardige benaming voor de noodremoverbrugging.De meeste rijtuigen hebben het wel, maar diegenen zonder worden niet toegelaten op Duitse en Zwitserse HSL..
Maar van die homologering, normaal voldoen de meeste rijtuigen toch aan de RIC-normen ? Is dat dan geen homologering op zich ? Ik weet wel, het overgrote deel van zowel Zwitserse als Oostenrijkse IC-rijtuigen mag 200 maar rijd die bijna nooit in het buitenland.. neem nu de SBB EC-rijtuigen en het panorama-rijtuig, die zijn nu ondertussen al 10 jaar aangepast voor 200 en hebben in Duitsland al op HSL of ABS (Mannheim-Stuttgart; Köln-Duisburg; Münster-Bremen enz) gereden toen ze nog op Amsterdam-Zürich of Hamburg-Zürich zaten, maar blijkbaar maar telkens tegen 160 ? Zonde dan dat de Zwitsers en Oostenrijkers er geld in steken als het dan in het buitenland niet mag.Want dat is bijna het enige potentieel van 200 km/u-rijtuigen in die landen, zelf hebben ze maar 1 of 2 HSL elk (Oostenrijk: Wenen-Linz-Salzburg; Zwitserland: Bern-Olten , Lötschbergbasistunnel) met een redelijk kort traject..
Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze met de ombouw van de I6 Bc naar I6 B rijtuigen gaan doen: wel of niet voor 200.. bij de Resto's en de Bar-Disco's was dat ook niet voorzien hé maar hebben ze het toch uiteindelijk gedaan.En omdat het een kleine reeks om te bouwen rijtuigen betreft (15 rijtuigen) is de kans groot dat men het toch gaat doen..

Maar van die homologering, normaal voldoen de meeste rijtuigen toch aan de RIC-normen ? Is dat dan geen homologering op zich ? Ik weet wel, het overgrote deel van zowel Zwitserse als Oostenrijkse IC-rijtuigen mag 200 maar rijd die bijna nooit in het buitenland.. neem nu de SBB EC-rijtuigen en het panorama-rijtuig, die zijn nu ondertussen al 10 jaar aangepast voor 200 en hebben in Duitsland al op HSL of ABS (Mannheim-Stuttgart; Köln-Duisburg; Münster-Bremen enz) gereden toen ze nog op Amsterdam-Zürich of Hamburg-Zürich zaten, maar blijkbaar maar telkens tegen 160 ? Zonde dan dat de Zwitsers en Oostenrijkers er geld in steken als het dan in het buitenland niet mag.Want dat is bijna het enige potentieel van 200 km/u-rijtuigen in die landen, zelf hebben ze maar 1 of 2 HSL elk (Oostenrijk: Wenen-Linz-Salzburg; Zwitserland: Bern-Olten , Lötschbergbasistunnel) met een redelijk kort traject..
Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze met de ombouw van de I6 Bc naar I6 B rijtuigen gaan doen: wel of niet voor 200.. bij de Resto's en de Bar-Disco's was dat ook niet voorzien hé maar hebben ze het toch uiteindelijk gedaan.En omdat het een kleine reeks om te bouwen rijtuigen betreft (15 rijtuigen) is de kans groot dat men het toch gaat doen..
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
het is idd niet zeker dat deze deuren nog in normale sleutingstand zullen zijn, tevens is het niet zo ideaal dat rijtuigen waarvan de ramen open kunnen gekruisd worden door een trein aan 300km/u => luchtverplaatsing in alle richtingen, dus ook in de trein door een eventueel open raampjetreinbruno schreef:misschien een dom vraagje, maar wat zou er gebeuren als er bv. I10 via L2 gaat en er rijdt een thalys aan 300KM/H voorbij.het juiste sluitingsysteem voor de deuren
vliegen de deuren er dan uit ?