Nieuw materieel Veolia (Nederland)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
pewiam

Nieuw materieel Veolia (Nederland)

Bericht door pewiam »

Nieuw materieel voor Veolia in Nederland

Sinds 10 december 2006 rijdt Veolia Transport in Nederland, provincie Limburg, over de lijnen van Roermond, via Venlo naar Nijmegen (diesellijn) en Maastricht Randwijk, via Valkenburg naar Heerlen (elektrisch).
Voor beide lijnen is nieuw materieel besteld, wat voor de lijn Roermond < > Venlo nu wordt geleverd door het Zwitserse Stadler. Het zijn 3 en 4 delige dieselstellen, waarbij de zeer korte motorwagen op twee assen in het midden van het treinstel loopt.
Op dit moment wordt er proefgereden met oa de 201 (zie foto) en 351.
De stellen zullen zo spoedig mogenlijk de verouderde en van NS gehuurde ex "wadlopers" gaan vervangen.

Op de foto (met toestemming overgenomen van http://www.spoorforum.nl ) de 201 tijdens instructie te Venlo kort na overdracht aan Veolia.
Groeten: PEWIAM
Afbeelding
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Motor in het midden: betekent dit dat je niet van het ene rijtuig naar het andere kan? Of is er een zijgang in het motorgedeelte?
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2066
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Patrick schreef:Motor in het midden: betekent dit dat je niet van het ene rijtuig naar het andere kan? Of is er een zijgang in het motorgedeelte?
Motorgedeelte is met middengang, je kunt dus van het ene naar het andere rijtuig.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

2 deuren maar aan elke zijde :o

dan doen onze playmobillekes het toch beter
Afbeelding
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

treinbruno schreef:2 deuren maar aan elke zijde :o

dan doen onze playmobillekes het toch beter
Om nog maar te zwijgen over de 2+3 opstelling, door het gangpad kan een gemiddeld mens met bourgondische etensstijl (niets mis mee hoor! :) ) toch echt niet lopen...
Fles

Bericht door Fles »

sncf-sncb schreef:Om nog maar te zwijgen over de 2+3 opstelling, door het gangpad kan een gemiddeld mens met bourgondische etensstijl (niets mis mee hoor! :) ) toch echt niet lopen...
Welnee, niks mis mee :lol:

Nu ja, in België misschien niet, maar in Nederland begint men langzaamaan in te zien dat het misschien wel niet helemaal okee is dat die paar procent "mensen met een bourgondische etensstijl" veel meer kosten aan medische zorg, die ook ende vooral opgehoest moet worden door die 95+ % "mensen zonder bourgondische etensstijl" :idea:

Maar goed, zo ver is België nog niet, dat ligt cultureel-historisch erg gevoelig, dat weet ik :)

Anyway, hoe noemen jullie dan die asymmetrische opstelling in de Klassiekjes (en vroeger in de M2)? 2½ - 1½ of zo? En hoeveel mensen ga je daarop kwijt kunnen dan? :idea:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Klassiekjes en M2 is normaal gezien 2+3. En als de mensen geen tassen e.d. op de zetels naast hen zetten dan kunnen er ook perfect 2 of 3 mensen naast elkaar.
Fles

Bericht door Fles »

nou dan :) Dan is 2+3 toch niet zo schokkend? :)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:2 deuren maar aan elke zijde :o

dan doen onze playmobillekes het toch beter
Vergeet niet dat onze playmobils een langere kast hebben (lijkt me toch) en per helft ook maar 2 deuren hebben (een dubbele (dus 1 extra per kast)in het midden en een enkele aan het uiteinde).
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
pietje

Bericht door pietje »

Fles schreef:nou dan :) Dan is 2+3 toch niet zo schokkend? :)
hier is al het nieuwe materiaal 2+2, zelfs voor stoptreinen (MW41)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

2+3 is heel krap, maar als het moet gaat het wel. Alleen staan veel mensen liever recht dan met 5 naast elkaar te gaan zitten :roll:
Sander

Bericht door Sander »

sncf-sncb schreef:Om nog maar te zwijgen over de 2+3 opstelling, door het gangpad kan een gemiddeld mens met bourgondische etensstijl (niets mis mee hoor! :) ) toch echt niet lopen...
Hoe kun je dat zeggen als je nog nooit binnen bent geweest? Kan makkelijk, ik althans wel en ik ben ook niet bijzonder smal uitgevoerd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de stellen van BLS die voor S bahn gebruikt worden hebben ook 2+3 opstelling met individuele zetels, er was nog een schone plaats vrij voor een gang dus het kan.
Accelerat
Berichten: 2778
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Sander schreef:
sncf-sncb schreef:Om nog maar te zwijgen over de 2+3 opstelling, door het gangpad kan een gemiddeld mens met bourgondische etensstijl (niets mis mee hoor! :) ) toch echt niet lopen...
Hoe kun je dat zeggen als je nog nooit binnen bent geweest? Kan makkelijk, ik althans wel en ik ben ook niet bijzonder smal uitgevoerd.
Ik heb enkel foto's van het interieur gezien, het leek mij wel behoorlijk krap.
Aan jou reactie te merken ben je volgens mij al in het stel geweest, kun je ons wat meer vertellen? :wink:
Sander

Bericht door Sander »

Dat wil ik best :wink: . Dat 2+3 is eigenlijk voornamelijk in de spits. Buiten de spits kun je wat breder zitten, omdat je gewoon met 2+2 kunt rekenen :) . Ik vind ze trouwens best comfortabel zitten, maar ik ben zowieso nogal pro-GTW :wink: . Foto van een GTW in aanbouw: klik!
Plaats reactie