Nee, je bent niet de enige. Ik denk er net zo over. Ik zou zelfs zeggen: hoe meer, hoe liever. Maar eerst even vragen, is toch wel het minste, dacht ik. Ik heb nog nooit geweigerd, en een kleine verwijzing naar de maker kan toch geen kwaad. In dit geval lijkt het op kwaad opzet: namen wegknippen doe je toch met voorbedachte rade.Tim schreef: Wellicht ben ik hier de enige van dit principe, maar sorry, als ik mijn foto's op het internet plaats deel ik die met iedereen en ga ik er zeker niet over zagen als iemand die gebruikt, tenslotte zijn het slechts enkele onnozele fototjes :P
Foto's van veel fotografen zonder toestemming en naam gewist
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Op mijn site staan nu geen foto's, maar de info is hier des te gevoeliger aan.
Dat ze op andere sites ook gebruikt wordt vind ik niet erg (staat in het seinreglement waar iedereen aan kan), maar soms vind ik hele pagina's terug waar enkel de naam gewijzigd is.
Ik stuur dan enkel een mail naar de webmaster met de vraag om mijn naam terug te plaatsen en een link te zetten. Sommigen doen daar moeilijker over dan anderen. Als ze niet willen is het ook zo. Ik maak me er niet dik om.
BDJ
Dat ze op andere sites ook gebruikt wordt vind ik niet erg (staat in het seinreglement waar iedereen aan kan), maar soms vind ik hele pagina's terug waar enkel de naam gewijzigd is.
Ik stuur dan enkel een mail naar de webmaster met de vraag om mijn naam terug te plaatsen en een link te zetten. Sommigen doen daar moeilijker over dan anderen. Als ze niet willen is het ook zo. Ik maak me er niet dik om.
BDJ
Tim je hebt gelijk hé, ... moest mijn naam nu op doe foto staan of een link naar mijn site... geen probleem.
Maar ik zag daar verdorie geen één naam staan en herkende foto's van Tommy..;
Nu, de persoon in kwestie heeft me een verontschuldiging gemailt.
Ik lees hier woorden als 'rechtzaak'... maar dat vind ik ook wat overdreven. Die persoon is nog minderjarig hé
Nu heeft die eens goed verschoten en zal dat nooit meer doen
Allez, voor mijn part... zand erover.
Maar ik zag daar verdorie geen één naam staan en herkende foto's van Tommy..;
Nu, de persoon in kwestie heeft me een verontschuldiging gemailt.
Ik lees hier woorden als 'rechtzaak'... maar dat vind ik ook wat overdreven. Die persoon is nog minderjarig hé

Nu heeft die eens goed verschoten en zal dat nooit meer doen

Allez, voor mijn part... zand erover.
Ah, voila, ik denk er net zo over!Tim schreef:Wat een discussie, en dat voor "maar" enkele foto's![]()
Persoonlijk heb ik er niets op tegen dat men foto's van mij gebruikt voor op een andere site te plaatsen. Ik zet er zelfs mijn naam niet op (zie foto's TSP rit vorige week). Ik weet het, 't is het principe van het eerst te vragen, maar doet iemand dat niet --> het zij zo![]()
Wellicht ben ik hier de enige van dit principe, maar sorry, als ik mijn foto's op het internet plaats deel ik die met iedereen en ga ik er zeker niet over zagen als iemand die gebruikt, tenslotte zijn het slechts enkele onnozele fototjes

een kleine correctie,
zoals ik al dacht heeft Pieter er niets mee te maken,
maar het is een zeker HLE1360@hotmail.com die zij "ik heb foto's maar zie het niet zitten om een webstie te maken, als je wil geef ik je ze, ie heeft natruurlijk toegestemd en het waren niet de foto's van de 1360 maar die van Tommy en Eldee, dus is de onbekende 1360 in fout,
en ie besefte het wel, hij wou zeker een ander er laten voor opdraaien, schaldalig vind ik,
nu ja efin,
zand erover en voor mij toch "zaak gesloten
"
groetjes 2302
zoals ik al dacht heeft Pieter er niets mee te maken,
maar het is een zeker HLE1360@hotmail.com die zij "ik heb foto's maar zie het niet zitten om een webstie te maken, als je wil geef ik je ze, ie heeft natruurlijk toegestemd en het waren niet de foto's van de 1360 maar die van Tommy en Eldee, dus is de onbekende 1360 in fout,
en ie besefte het wel, hij wou zeker een ander er laten voor opdraaien, schaldalig vind ik,
nu ja efin,
zand erover en voor mij toch "zaak gesloten

groetjes 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Zo denk ik er ook over, voor zover ik al foto's op het internet plaats...overweg13 schreef: Nee, je bent niet de enige. Ik denk er net zo over. Ik zou zelfs zeggen: hoe meer, hoe liever. Maar eerst even vragen, is toch wel het minste, dacht ik. Ik heb nog nooit geweigerd, en een kleine verwijzing naar de maker kan toch geen kwaad. In dit geval lijkt het op kwaad opzet: namen wegknippen doe je toch met voorbedachte rade.
Zolang ik er plezier aan beleeft om het land (of nog verder) rond te reizen en wat foto's te nemen ben ik tevreden.

heeft niets met sympathiek zijn te maken. foto's van iemand gebruiken zonder vragen (of er nu een naam op staat of niet) doe je door het te vragen, al is het maar uit respect. de meeste zullen met plezier te foto geven omdat je dat respect toont, een basis voor alles zeg ik. respect voor een ander is dus als een start voor die basis.
Re:
Nou, je bent niet de enige hoor, ik denk er zelf ook zo over. Maar ik maak dan ook geen foto's met als oogmerk om Mooie Foto's te maken. Voor mij is het meestal belangrijker WAT er op staat, dan HOE. En dan boeit het dus ook niet om foto's te resizen naar on-interessante resoluties, mits relevante teksten / nummers leesbaar blijven natuurlijk. En ja, het is triest en heel erg kinderachtig als iemand nota bene de moeite gaat doen om jouw naam uit een foto te zagen om er zelf mee te pronken. Maar is dat mijn bloeddruk en mijn woede waard? Welnee, trieste figuren hou je tochTim schreef:Wat een discussie, en dat voor "maar" enkele foto's![]()
Persoonlijk heb ik er niets op tegen dat men foto's van mij gebruikt voor op een andere site te plaatsen. Ik zet er zelfs mijn naam niet op (zie foto's TSP rit vorige week). Ik weet het, 't is het principe van het eerst te vragen, maar doet iemand dat niet --> het zij zo![]()
Wellicht ben ik hier de enige van dit principe, maar sorry, als ik mijn foto's op het internet plaats deel ik die met iedereen en ga ik er zeker niet over zagen als iemand die gebruikt, tenslotte zijn het slechts enkele onnozele fototjes

Re: Foto's van veel fotografen zonder toestemming en naam gewist
Inderdaad Fles, zo denk ik er ook over. B-Signal is zelfs helemaal vrij van copyright (akkoord, geen foto's maar het is maar een voorbeeld). Wel verzoek ik om een link. Ook een kwestie van respect.
En ik ben al delen van B-S tegengekomen op internet die waren overgenomen. Vaak zonder link, en al 1* dat er onder stond (c) ... op iemand anders naam.
Kwaad? Neen, dat is het allemaal niet waard. Die mensen lopen ooit wel eens tegen de lamp. Ik trek het mij niet aan.
BDJ
En ik ben al delen van B-S tegengekomen op internet die waren overgenomen. Vaak zonder link, en al 1* dat er onder stond (c) ... op iemand anders naam.
Kwaad? Neen, dat is het allemaal niet waard. Die mensen lopen ooit wel eens tegen de lamp. Ik trek het mij niet aan.
BDJ