Gebrekkige communicatie tussen Infrabel en NMBS ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Adler

Gebrekkige communicatie tussen Infrabel en NMBS ?

Bericht door Adler »

In het station van Heide wordt momenteel gewerkt aan het perron, kant richting Essen.
Hierdoor is de helft van de lengte van het perron niet meer toegankelijk. Dit is voor de TB aangeduid met een wit bord met zwarte letter H.
Blijkbaar is dit niet goed meegedeeld aan de NMBS want gisteravond moest ik uitstappen uit het laatste van 2 motorstellen die zich volledig buiten het perron bevond op de overweg en voor de afsluiting van het station. De reizigers die daar wilden uitstappen moesten halsbrekende toeren uithalen om geen benen te breken.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Wat moeten ze doen? Treinen inkorten? Ook geen oplossing.
Vaak hoor je dan "reizigers met bestemming Essen worden verzocht plaats te nemen in de eerste X rijtuigen" omgeroepen worden door de TBG.
Lijkt me meer dat de TBG dat vergeten is.

BDJ
Bart

Bericht door Bart »

Vroeger reden wij met de IR naar Essen vertrek 18u18 in FN met 3 vierledige moterstellen. (nu gaat die 3de eraf in FN) De laatste vierledige werd dan in FN ontoegankelijk gemaakt voor reizigers door een schakelaar te verdraaien.
(Omdat 12 rijtuigen in Ekeren, Heide & Kalmthout niet aan't perron kunnen staan.)
Door die schakelaar te verdraaien gaan de deuren van het laatste stel niet open of dicht, zodat reizigers in die bepaalde stopplaatsen niet in de balast zouden moeten afstappen.
Nu met die werken in Heide kan de tbg die laatste 800 niet ontoegankelijk maken, wegens de drukte. Zowel in alle station's, als in de trein zou er dan moeten afgeroepen worden, dat de reizigers voor Heide moeten plaatsnemen in de eerste 4 rijtuigen.
Dat dat in de trein onhoorbaar is kan ik nog inkomen, de intercom van vierledige moterstellen laat soms te wensen over, in niet gemoderniseerde groentjes is er zelf geen intercom aanwezig.
Maar dat ze dat in het station niet hebben afgeroepen is idd een communicatie probleem.
Ik zal er vandaag opletten, ik moet de IR Jambes-Essen doen, en als ze het niet omroepen zal ik ervoor bellen.
Adler

Bericht door Adler »

Bart schreef:Vroeger reden wij met de IR naar Essen vertrek 18u18 in FN met 3 vierledige moterstellen. (nu gaat die 3de eraf in FN) De laatste vierledige werd dan in FN ontoegankelijk gemaakt voor reizigers door een schakelaar te verdraaien.
(Omdat 12 rijtuigen in Ekeren, Heide & Kalmthout niet aan't perron kunnen staan.)
Door die schakelaar te verdraaien gaan de deuren van het laatste stel niet open of dicht, zodat reizigers in die bepaalde stopplaatsen niet in de balast zouden moeten afstappen.
Nu met die werken in Heide kan de tbg die laatste 800 niet ontoegankelijk maken, wegens de drukte. Zowel in alle station's, als in de trein zou er dan moeten afgeroepen worden, dat de reizigers voor Heide moeten plaatsnemen in de eerste 4 rijtuigen.
Dat dat in de trein onhoorbaar is kan ik nog inkomen, de intercom van vierledige moterstellen laat soms te wensen over, in niet gemoderniseerde groentjes is er zelf geen intercom aanwezig.
Maar dat ze dat in het station niet hebben afgeroepen is idd een communicatie probleem.
Ik zal er vandaag opletten, ik moet de IR Jambes-Essen doen, en als ze het niet omroepen zal ik ervoor bellen.
Het is mogelijk dat men het heeft omgeroepen in Antwerpen-Centraal maar door het oorverdovende lawaai van de ventilatoren van een HLE 27 was absoluut niets te begrijpen van de mededelingen.
De intercom in de trein werkte wel degelijk want de treinbegeleidster heeft de normale mededelingen gedaan op de 18u18 trein vanuit Antwerpen en zelfs verontschuldigt voor de vertraging.
Dus vermoedelijk was zij niet ingelicht over de werken in Heide.
Hebben de TBG's geen fiche met de speciale afwijkingen van een rit ?
Laatst gewijzigd door Adler op 06 nov 2007, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart

Bericht door Bart »

Adler schreef: Dus vermoedelijk was zij niet ingelicht over de werken in Heide.
Hebben de TBG's geen fiche met de speciale afwijkingen van een rit ?
Bij zowel de treinbestuurders als de treinbegeleiders worden werken aangekondigd in orderboeken.
Het is de bedoeling om bij dienstaanvang deze orderboeken in te kijken, en de eventuele werken + vertraging ten gevolge van die werken op te schrijven op een bepaalde fiche.
Treinbegeleiders worden dus net als ons ook ingelicht over inkortingen van de bepaalde perron's, en ook over tijdsverliezen bij werken op de lijn.
Adler

Bericht door Adler »

Bartjedj schreef:Wat moeten ze doen? Treinen inkorten? Ook geen oplossing.
Vaak hoor je dan "reizigers met bestemming Essen worden verzocht plaats te nemen in de eerste X rijtuigen" omgeroepen worden door de TBG.
Voor de tunnel in gebruik was, bestond de Jambes-Essen 's avonds uit 2 800's + klassiek stel. Omdat iemand eens zijn been heeft gebroken bij het uitstappen in Ekeren, werd vanaf dan het klassiekske (dat normaal vanaf Antwerpen achteraan liep) afgesloten in Antwerpen-Centraal. (Ik heb een TBG eens horen spreken over 'uitkuisen' :) )
Van als de tunnel in gebruik is, bestaat die trein uit 3 800's waarvan de laatste in Antwerpen wordt afgekoppeld. Dan heeft men dus nog 8 rijtuigen die normaal overal passen aan de perrons (als er geen werken zijn zoals nu in Heide).
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Bartjedj schreef:Wat moeten ze doen? Treinen inkorten? Ook geen oplossing.
Van als de tunnel in gebruik is, bestaat die trein uit 3 800's waarvan de laatste in Antwerpen wordt afgekoppeld. Dan heeft men dus nog 8 rijtuigen die normaal overal passen aan de perrons (als er geen werken zijn zoals nu in Heide).
Ik zat gisteren avond in de IR van 19:18 , was 2+4. Tussen Kapellen en Heide werd omgeroepen dat iedereen achteraan in het rijtuig nr. 8xx moest doorschuiven naar voor . Dat lukte dus in het viertje, goed dat tweetje NIET achteraan liep...

Mijn vrouw zat midden in de IR van 17:18 en stond stil OP de overweg van Heide...groot sukses en na bepaalde tijd een alarm (?) iemand deuren geopend met rode knop ???
Adler

Bericht door Adler »

Blijkbaar is de invloed van dit forum groter dan ik dacht :D
Vanavond overvloedige mededelingen in de trein zowel voor als na Antwerpen.
In Heide waren de deuren van het laatste stel vergrendeld.
Niettegenstaande het zeker 5 keer was omgeroepen, waren er toch weer nog reizigers die nog in het achterste stel zaten en wilden uitstappen in Heide maar dus niet konden, totaal onbegrijpelijk, sommige zetten de muziek op hun oortelefoontjes blijkbaar zo luid dat ze niets anders meer horen.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:Blijkbaar is de invloed van dit forum groter dan ik dacht :D
Vanavond overvloedige mededelingen in de trein zowel voor als na Antwerpen.
In Heide waren de deuren van het laatste stel vergrendeld.
Niettegenstaande het zeker 5 keer was omgeroepen, waren er toch weer nog reizigers die nog in het achterste stel zaten en wilden uitstappen in Heide maar dus niet konden, totaal onbegrijpelijk, sommige zetten de muziek op hun oortelefoontjes blijkbaar zo luid dat ze niets anders meer horen.
Meenemen naar Kalmthout, kunnne zij met de stoptrein terug....

NIET naar Essen, dan missen zij hem...
Plaats reactie