Belgische röbeltrein in Folkstone

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bert

Belgische röbeltrein in Folkstone

Bericht door Bert »

Afgelopen zaterdag ben ik naar Londen geweest met een bus. Om de oversteek tussen het vaste continent en Groot Brittannië te maken werd gekozen voor de Shuttle. Niets speciaal onder de zon, ware het niet dat er op het Engelse gedeelte van de 'Eurotunnel' plots een Belgische röbeltrein naast ons stond gekoppeld aan twee HLE 98 van de 'Eurotunnel'.:shock: 8) Ik wist niet dat deze treinen toegelaten waren op vreemde netten, laat staan in de kanaaltunnel.
Hoe komt het eigenlijk dat er daar een Belgische röbeltrein stond en geen van de Franse of Engelse spoorwegen?
nighttrain

Bericht door nighttrain »

De reden is zeer eenvoudig , sind meer dan 5 jaar (exacte data kan ik te weten komen) vervangen we onze rails in de tunnel en op de terminals met de Robel-trein en het personneel van TUC/Transurb.En dit tot ieders grote tevredenheid.We hebben nog Franse(Spie Batignoles) en oostenrijkse geprobeerd.
Dat hij op de Engelse zijde stond had enkel te maken met de organisatie van de werktreinen.

Zaterdag ochtend is hij uit de tunnel gekomen langs de Engelse(na de werken)en stond klaar om zaterdagnacht terug te werken in de tunnel.
Betreft de locs, nieuwe procedures laten toe(sinds 4 jaar) dit soort van interventies te doen met spanning op de bovenleiding. Dus gaan we met 3 werktreinen op hetzelfde moment in de tunnel waarvan 2X2 DE 64(of 1+1X2 DE64 en 1X2 Brush(98xx) . De samenstelling 1X2 Brush noemen wij "back-to-back".
Bert

Bericht door Bert »

We zijn weer een beetje wijzer! :)
Bedankt nighttrain
Plaats reactie