Wafelijzerpolitiek?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
dentheo

Re: Niet alleen Hergenrath, maar ook Diesdele!

Bericht door dentheo »

Trainspotterke schreef:Naast Hergenrath op L37 wordt er ook op L26 (de oostelijke ringlijn rond Brussel, verbindt Halle met Vilvoorde) een nieuwe stopplaats geopend per 9 december! Deze halte krijgt de naam Viviers d'Oie/Diesdele, vlakbij de gelijknamige tunnel!
Hallo, hallo, wat gebeurd er hier ??
Als er stations dicht gaan moet dat altijd netjes in evenwicht zijn.. twee in Wallonie, twee in Vlaanderen.
Hoe zit dat bij het openen ???

Als men zo onevenwichtig blijft, staan er op de duur alleen in Wallonie stations... of kent men daar een reizigersexplosie ??
Steven

Bericht door Steven »

aangezien brussel tweetalig gebied is valt dit niet onder dat evenwicht dacht ik, trouwens om te openen heb ik nooit horen spreken van evenwicht, trouwens ook ni wat sluiten bertreft.
in de jaren 80 zijn er veel meer stations en lijnen gesloten geweest in het zuiden dan het noorden.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat dit een belachelijk systeem is (Kusttram (zelfs ik vind dat), Metro Charleroi, hellend vlak,...)

Dus van zo'n evenwicht is absoluut geen sprake meer.

BDJ
Asterix

Bericht door Asterix »

Bartjedj schreef:Wafelijzerpolitiek is al een paar jaar gedaan, hoor.
Wat een dijenkletser. :lol:

Ik verwijs naar de problemen bij de regeringsvorming waarbij de Franstaligen moeilijk doen over Vlaamse investeringen in het eigen spoor vanwege.... Inderdaad!
dentheo

Bericht door dentheo »

Er zijn genoeg voorbeelden die aantonen dat dit een belachelijk systeem is (Kusttram (zelfs ik vind dat), Metro Charleroi, hellend vlak,...)

BDJ
Kent gij de lijst van de sluitingen de laatste vijf jaar ?? eerst zien en dan geloven. Twee jaar geleden was het nog netjes in evenwicht
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

dentheo schreef:

BDJ
Kent gij de lijst van de sluitingen de laatste vijf jaar ?? eerst zien en dan geloven. Twee jaar geleden was het nog netjes in evenwicht
De laatste vijf jaar zijn er geen stations gesloten! :wink:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

dentheo schreef:

BDJ
Kan zijn, maar vroeger stond ze op papier.
En daarbij, hoe zielig zijn we wéér. Wallonië+BXL krijgen er 2 stopplaatsen bij, en wij gaan klagen dat wij er geen krijgen. De pot verwijt de ketel...

En omdat de Walen weer zo kittelorig doen als normaal, moeten wij dat ook doen? Zielig...

Nog een punt: ik ben niet tegen franstaligen, maar wel tegen (franstalige) politici.

BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 09 nov 2007, 21:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Asterix

Bericht door Asterix »

Je kan beter spreken over 'Franstaligen'. Er is een hemelsbreed verschil tussen Walen en Franstalige Brusselaars!

Het zijn doorgaans de laatsten die zo moeilijk doen!
Steven

Bericht door Steven »

Jeroen schreef:Je kan beter spreken over 'Franstaligen'. Er is een hemelsbreed verschil tussen Walen en Franstalige Brusselaars!

Het zijn doorgaans de laatsten die zo moeilijk doen!
idd dat is een serieus verschil zeker als deze laatste zich vestigen in de rand. dan krijgen die een pretentie om u tegen te zeggen. daarentegen heb ik met waalse landgenoten al heel aangename gesprekken gehad, soms zelfs deels in het NL.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Steven, ik geef u 100% gelijk, maar wat heeft dit nu in hemelsnaam met stopplaatsen te maken? Wie kan het nu iets schelen dat Wallonie een stopplaatsje meer heeft dan Vlaanderen? Stopplaatsen zijn er om mensen van dienst te zijn, niet om communautaire discussies te voeden.

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

mijn opmerking had er niets mee te maken was enkel aanvulling op jeroen zijn opmerking. het kan mij idd weinig schelen dat wallonie een halte meer zou krijgen en vlaanderen geen, als deze halte haar nut bewijst dan is ze met recht en rede opgericht zoniet zal ze zichzelf snel genoeg opheffen zeker?
Steven

Bericht door Steven »

ik heb liever pannenkoekenpolitiek, das lekkerder :lol: :lol: :lol: :lol:
met kinnekessuiker op :lol: :lol: :lol:
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:mijn opmerking had er niets mee te maken was enkel aanvulling op jeroen zijn opmerking. het kan mij idd weinig schelen dat wallonie een halte meer zou krijgen en vlaanderen geen, als deze halte haar nut bewijst dan is ze met recht en rede opgericht zoniet zal ze zichzelf snel genoeg opheffen zeker?
even lijst bekijken van opstappers per halte......dan even in uw haar krabben..
Steven

Bericht door Steven »

daarvoor moet ge wel haar hebben voor ge er in kunt krabben natuurlijk :-)
FLV-FGSP

Re: Niet alleen Hergenrath, maar ook Diesdele!

Bericht door FLV-FGSP »

dentheo schreef: Hallo, hallo, wat gebeurd er hier ??
Als er stations dicht gaan moet dat altijd netjes in evenwicht zijn.. twee in Wallonie, twee in Vlaanderen.
Hoe zit dat bij het openen ???

Als men zo onevenwichtig blijft, staan er op de duur alleen in Wallonie stations... of kent men daar een reizigersexplosie ??
Dit jaar is er wel degelijk een evenwicht: 1 halte in Vlaanderen (Evergem, 10 juni), 1 in Wallonië, 1 in het Brussels Gewest.

Of zo'n evenwicht nodig of wenselijk is, is een andere vraag.
Plaats reactie