Morgenochtend vertrekken we vanuit Lille naar Londen. De tickets worden ter plaatse afgehaald.
Vermits er 1 oorspronkelijke reiziger ziek is, hebben we een vervanger moeten zoeken.
Nu is mijn vraag: kan die nieuwe reiziger gebruik maken van die andere zijn ticket of is het verloren geld en moeten we een nieuw ticket aankopen? Of kunnen we bij afhaling van de tickets nog die naam wijzigen?
dank bij voorbaat.
Eurostar ticket probleem
Re: Eurostar ticket probleem
De tickets zijn normaliter niet op naam. Of soms staat de naam erop van degene die betaald heeft. Het zou dus geen probleem mogen zijn.Seb schreef:Morgenochtend vertrekken we vanuit Lille naar Londen. De tickets worden ter plaatse afgehaald.
Vermits er 1 oorspronkelijke reiziger ziek is, hebben we een vervanger moeten zoeken.
Nu is mijn vraag: kan die nieuwe reiziger gebruik maken van die andere zijn ticket of is het verloren geld en moeten we een nieuw ticket aankopen? Of kunnen we bij afhaling van de tickets nog die naam wijzigen?
Groetjes,
Rian
-
Re: Eurostar ticket probleem
Ik hoop dat Rian gelijk heeft: dat de tickets niet op naam zijn.Seb schreef:Morgenochtend vertrekken we vanuit Lille naar Londen. De tickets worden ter plaatse afgehaald.
dank bij voorbaat.
De voor de reiziger gunstige tarieven bij vooruitboeken hangen in mijn ogen vaak samen met het feit dat de maatschappij regelmatig wat extra verdient bij annuleringen ... een stoel is dan toch al betaald en eventueel reist er nog een ander op mee.
Die ander moet dan vaak wél het volle pond betalen. De maatschappij zal de vrijgekomen stoel gráág opnieuw verkopen, zeker als dat tegen een veel hoger tarief kan.
Zie echter ook het stukje tekst achteraan.
Vervoersvoorwaarden
http://www.eurostar.com/NL/be/leisure/f ... rriage.jsp
C. GEBRUIK VAN DE BILJETTEN
10. U mag uw biljet niet aan derden overdragen
Biljetten die reeds gedeeltelijk zijn gebruikt of zijn afgegeven op de naam van de reiziger zijn niet overdraagbaar en mogen alleen worden gebruikt door de persoon voor wie het biljet is gekocht. Biljetten mogen slechts te koop worden aangeboden door Eurostar U.K. Limited of zijn erkende vertegenwoordigers. Als een biljet wordt doorverkocht of met winst of voor ander commercieel gewin wordt overgedragen, wordt het ongeldig en kan de houder toegang tot de Eurostar-trein worden geweigerd.
E. VERZOEKEN OM TERUGBETALING VAN BILJETTEN
20. Voorwaarden voor terugbetaling
Indien u om een andere reden dan een vertraging of afgelasting van de trein die u van plan was te nemen er vóór het geplande vertrekuur van de trein voor kiest om uw biljet (of deel ervan) niet te gebruiken, dan kan de persoon die voor dat biljet (of deel ervan) heeft betaald een terugbetaling vragen van het biljet (of deel ervan) tegen volledige teruggave ervan. Terugbetaling van dergelijke biljetten (of delen van biljetten) wordt slechts verricht door het verkooppunt waar het biljet is gekocht (of een ander verkooppunt waarnaar wij of onze agenten u hebben doorverwezen) en alleen indien de voorwaarden van het betreffende soort tarief zulks toelaten. Een verzoek tot terugbetaling dient vergezeld te gaan van alle betrokken biljetten - ontvangstbewijzen voor biljetten komen niet in aanmerking voor terugbetaling. Er zal geen terugbetaling worden gedaan in gevallen waar het biljet zo beschadigd of onleesbaar is dat men de vereiste gegevens zoals reistraject, datum, klasse, reserveringsnummer, tarief enz. niet kan lezen.
=============================================================
Onverwacht reizen
(Bron: onbekend, wellicht zelfs dit forum, maar ik weet het niet meer.)
Voor de mensen, die niet vertrouwd zijn met reserveringen op treinen graag volgende anecdote. Terwijl je in België op de gewone treinen niet kan reserveren (behalve voor groepen) is het in Frankrijk op de meeste treinen aanbevolen, op Thalys, TGV en Eurostar is het verplicht!!!
Hoe vroeger je de reisdatum en het uur van je TGV kent, hoe goedkoper je ticket met de reservering uitkomt! Maar het gebeurt ook dat reizigers bijna onverwacht de TGV willen nemen, en dat tegen de goedkoopste tarief wensen te doen… Dan kan je, ook al blijkt er op de trein geen plaats meer te zijn, een “zwevende plaats” bemachtigen. Je mag dus opstappen op de trein, je mag een plaats innemen, maar als een ander reiziger opstapt, en bewijst dat jij op zijn plaats zit, dan kan je naar een nieuwe plaats zoeken. Op die manier reis je wél mee, maar kan je, in het slechtste geval, verschillende keren van plaats veranderen of… op een klapstoeltje doorbrengen!
En da’s niet dom gezien uit oogpunt van de spoorwegen! Het kan immers ook zo zijn dat je onverwachts niet kan meesporen, en dan heeft er toch iemand anders de gelegenheid om je plaats te bemachtigen, en de spoorwegen verdienen er toch wat extra aan!
En zo gebeurde het, dat een papa met zijn kleine meisje, aan het tafeltje naast dat van ons kwam zitten. Zonder vaste reservatie, zo bleek, want deze man heeft enkele keren van plaats moeten wisselen tussen Nice-Ville en Marseille, waar hij uiteindelijk afstapte!
-
De vraag komt vaker aan de orde, en in de Eurostar FAQ staat het formele antwoord bij twee vragen:
Vraag
Kan ik de namen wijzigen op de biljetten die ik geboekt hebt?
Antwoord
Biljetten zijn niet-overdraagbaar.
Als u uw biljetten niet langer nodig hebt, dan kunt u een terugbetaling krijgen afhankelijk van de specifieke tariefvoorwaarden ervan.
Lees uw bevestigings-e-mail voor alle informatie.
Vraag
Wat is het beleid van Eurostar i.v.m. annuleringen en terugbetalingen van treinboekingen?
Antwoord
Gelieve de tariefvoorwaarden op uw ticket na te lezen voor informatie over terugbetalingen en annuleringen.
De details van het ticket dat u gekozen heeft, worden getoond wanneer u uw boeking maakt door de cursor over de tab "details" te bewegen. De voorwaarden en beperkingen van het ticket worden duidelijk gertoond tijdens de boekingsprocedure. U dient ook een vak aan te kruisen waarmee u bevestigt dat u de tariefvoorwaarden gelezen en aanvaard heeft vooralleer u de betaling van uw boeking vervolledigt. U kan ook informatie over de verschillende tariefvoorwaarden nakijken door de link "tarieven" op onze website te volgen.
Om een terugbetaling van een terugbetaalbaar ticket te verkrijgen, dient u contact op te nemen met uw oorspronkelijk verkooppunt. De details hiervan zijn als volgt:
- Indien u uw tickets bij ons per telefoon of in een Eurostarstation heeft geboekt, gelieve ons te telefoneren op +32 (0)2 528 28 28, waar u uw referentienummer dient te citeren.
- Indien u uw tickets op onze website heeft geboekt, dient u ons te contacteren met uw referentienummer op +32 (0)2 400 67 31.
Let wel:
Wij bieden alleen een terugbetaling aan indien de voorwaarden van uw ticket dit toelaten.
Wij kunnen tickets die niet rechtstreeks bij ons geboekt werden niet terugbetalen. In dit geval dient u contact op te nemen met het verkooppunt.
Ik hoop dat de oplossing van Theo werkt.
Vraag
Kan ik de namen wijzigen op de biljetten die ik geboekt hebt?
Antwoord
Biljetten zijn niet-overdraagbaar.
Als u uw biljetten niet langer nodig hebt, dan kunt u een terugbetaling krijgen afhankelijk van de specifieke tariefvoorwaarden ervan.
Lees uw bevestigings-e-mail voor alle informatie.
Vraag
Wat is het beleid van Eurostar i.v.m. annuleringen en terugbetalingen van treinboekingen?
Antwoord
Gelieve de tariefvoorwaarden op uw ticket na te lezen voor informatie over terugbetalingen en annuleringen.
De details van het ticket dat u gekozen heeft, worden getoond wanneer u uw boeking maakt door de cursor over de tab "details" te bewegen. De voorwaarden en beperkingen van het ticket worden duidelijk gertoond tijdens de boekingsprocedure. U dient ook een vak aan te kruisen waarmee u bevestigt dat u de tariefvoorwaarden gelezen en aanvaard heeft vooralleer u de betaling van uw boeking vervolledigt. U kan ook informatie over de verschillende tariefvoorwaarden nakijken door de link "tarieven" op onze website te volgen.
Om een terugbetaling van een terugbetaalbaar ticket te verkrijgen, dient u contact op te nemen met uw oorspronkelijk verkooppunt. De details hiervan zijn als volgt:
- Indien u uw tickets bij ons per telefoon of in een Eurostarstation heeft geboekt, gelieve ons te telefoneren op +32 (0)2 528 28 28, waar u uw referentienummer dient te citeren.
- Indien u uw tickets op onze website heeft geboekt, dient u ons te contacteren met uw referentienummer op +32 (0)2 400 67 31.
Let wel:
Wij bieden alleen een terugbetaling aan indien de voorwaarden van uw ticket dit toelaten.
Wij kunnen tickets die niet rechtstreeks bij ons geboekt werden niet terugbetalen. In dit geval dient u contact op te nemen met het verkooppunt.
Ik hoop dat de oplossing van Theo werkt.
Inderdaad.Patrick schreef:Voor zover dit ondertussen niet gewijzigd is, vraagt de NMBS geen namen bij het boeken. De naam komt er op wanneer je Eurostar Frequent Traveller bent. Dit is toch bij mij het geval.
Ik heb hier thuis ook Eurostar-tickets liggen voor de 14de, en er staat nergens een naam op!