Koeling HLE

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Bericht door Steven »

leuke waarden ze zijn echter niet van toepassing op een belgische loc aangezien er in belgie nergens een trein van dergelijk gewicht met zo een snelheid zal rondrijden laat staan een loc met dergelijk vermogen te vinden is.
Shrek

Bericht door Shrek »

amai serieuze schommelingen :shock:
nighttrain

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:leuke waarden ze zijn echter niet van toepassing op een belgische loc aangezien er in belgie nergens een trein van dergelijk gewicht met zo een snelheid zal rondrijden laat staan een loc met dergelijk vermogen te vinden is.
T was gewoon om aan te tonen wat het belang van ventilatie is. Of dit nu een loc van 8 MW is of 5,2MW zoals de T 13. De verhouding opwarming(vermogen loc) en koeling(débiet) moet gerespecteerd worden om de goede werking te garanderen van de loc. En zeker tijdens stilstanden, wat in feite de startvraag was van de aangever van dit topic. Dus tijdens de normale exploitatie werken ze op +/- 60% van hun capa. Als je kan moet je ze maar eens komen testen. Zowel in automatic als manueel the kick is special..
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:
Steven schreef:leuke waarden ze zijn echter niet van toepassing op een belgische loc aangezien er in belgie nergens een trein van dergelijk gewicht met zo een snelheid zal rondrijden laat staan een loc met dergelijk vermogen te vinden is.
T was gewoon om aan te tonen wat het belang van ventilatie is. Of dit nu een loc van 8 MW is of 5,2MW zoals de T 13. De verhouding opwarming(vermogen loc) en koeling(débiet) moet gerespecteerd worden om de goede werking te garanderen van de loc. En zeker tijdens stilstanden, wat in feite de startvraag was van de aangever van dit topic. Dus tijdens de normale exploitatie werken ze op +/- 60% van hun capa. Als je kan moet je ze maar eens komen testen. Zowel in automatic als manueel the kick is special..
Maar wat ook duidelijk is, na een half uur kan je de ventilatie rustig minder lawaai laten maken, dan is de motor terug op 50 graden. Bij -10 zal dit zijn na 10 minuten....

Wat is de temperatuur in de tunnel ??? Steeds 17 C ? Of warmen jullie die op, net als de metro ?

Ik zal eens moeten googlen op Yves Machefert-Tassin , ik denk dat jullie loks toerentalregeling op de ventilatoren hebben.
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef:
Maar wat ook duidelijk is, na een half uur kan je de ventilatie rustig minder lawaai laten maken, dan is de motor terug op 50 graden. Bij -10 zal dit zijn na 10 minuten....

Wat is de temperatuur in de tunnel ??? Steeds 17 C ? Of warmen jullie die op, net als de metro ?

Ik zal eens moeten googlen op Yves Machefert-Tassin , ik denk dat jullie loks toerentalregeling op de ventilatoren hebben.
maar na die dwell time van 25 Min vertrekt de trein terug. En de stops bij een P trein bij de NMBS zullen veel korter zijn.
De tunnel wordt afgekoeld en heeft ongeveer 20°C met uitzondering van de uiteinden
Morgen heb je meer info op ventilatie gebied.
Geloof het of niet Yves en zijn vrouw(en dochter) hebben van 1992 tot 1996 juist naast ons gewoond in dezelfde flatgebouw en verdieping (onze deuren grensden aan elkaar) ten tijde hij als consultant voor ons werkte dus als raadgever voor de direktie(G-C Chazot).Als test driver heb ik ook nauw met hem samen gewerkt bij het op punt zetten van de locs en ander rollend materieel tijdens de commissioning periode.En daarna bij de upgrading naar 8MW.
dentheo

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:
dentheo schreef: Ik zal eens moeten googlen op Yves Machefert-Tassin , ik denk dat jullie loks toerentalregeling op de ventilatoren hebben.
Als test driver heb ik ook nauw met hem samen gewerkt bij het op punt zetten van de locs en ander rollend materieel tijdens de commissioning periode.En daarna bij de upgrading naar 8MW.
Ik meen dat ik een boek van hem heb en enkele artikels...zal moeten gaan zoeken.
nighttrain

dentheo schreef:
nighttrain schreef:
dentheo schreef: Ik zal eens moeten googlen op Yves Machefert-Tassin , ik denk dat jullie loks toerentalregeling op de ventilatoren hebben.
Als test driver heb ik ook nauw met hem samen gewerkt bij het op punt zetten van de locs en ander rollend materieel tijdens de commissioning periode.En daarna bij de upgrading naar 8MW.
Ik meen dat ik een boek van hem heb en enkele artikels...zal moeten gaan zoeken.
Voor geinteresseerden het is het boek "Channel tunnel trains" geschreven door Peter Semmens en Yves Machefert-Tassin ISBN 1-872009-33-6

Ikzelf heb een 12Min DVD opname van onze test runs in Czech republic van de locs , op het circuit van Cehernice.
Plaats reactie