Vanmorgen kwam de IC-G (antwerpen gent oostende) toe in Gent St Pieters om 07u36.
Om 07u38 stipt vertrokken we uit Gent richting Oostende.
En juist op die helling voor naar de L50A te gaan stonden we voor een rood sein, dat sein komt na enkele minuten open maar M6 stuurstand weigerd nog verder te rijden. Na een kleine 15 tal minutjes hebben ze besloten om terug te keren naar het station Gent St Pieters. Na een 15tal minutjes kregen we te horen dat de locomotief (2743) een technisch probleem had en dat ze een andere loc gingen sturen (dit was een 77/78 die op dat moment ook rangeringen aan het uitvoeren was. Zo rond 08u25 kwam er dan uiteindelijk beweging in het spel en kwamen we toe in Gent om 08u27. Alle reizigers naar spoor 12 om de trein van 08u35 te kunnen nemen naar Oostende. Zo had ik wel geteld 60min vertraging.
Ik heb van de bestuurder gehoord dat de DUR altijd maar afsloeg weet iemand meer over dit probleem???
Wel een dikke proficiat aan de treinbegeleider die ons elke 5 min op de hoogte hield van de stand van zaken.
IC-G 1828 in panne bij uitrit gent st pieters.
idd, den DUR is zoiets als dre hoofdschakelaar in uw huis, maar in dit geval een paar maatjes groter (krijgt dan ook wel meer stroom binnen dan een huis he), als deze niet in dienst te krijgen is kan je rijden wel vergeten. deze hoofdschakelaar kan rechtstreeks (kortsluiting, ...) of onrechtstreeks (door middel van kleinere veiligheden) uitschakelen of weigeren in te schakelen.