Sinds 20.00 uur gisterenavond is er geen spoorverkeer mogelijk tussen Leuven en Aarschot. Dat meldt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen. De onderbreking komt er nadat een vrachtwagen in Rotselaar de bovenleiding heeft kapot gereden. Dat gebeurde net voor 20.00 uur.
De technische ploegen van Infrabel zijn ter plaatse en nemen de schade op, vooraleer aan de herstellingswerken te beginnen. Die zouden nog zeker enige tijd in beslag nemen, maar Infrabel verwacht één spoor in orde te hebben voor de ochtendspits.
In het station van Aarschot en in Holsbeek staan enkele treinen stil, die door de stroomonderbreking niet kunnen verder rijden. Infrabel heeft tussen Leuven en Aarschot vervangbussen ingelegd. Die rijden tot het spoorverkeer hersteld is. (belga/sam)
Weer maar eens bovenleiding afgerukt op L35
Weer maar eens bovenleiding afgerukt op L35
Re: Weer maar eens bovenleiding afgerukt op L35
Krijgen de vrachtwagenchafeur hiervan de rekening gepresenteerd. Herstellingskosten plus kosten voor de vervangbussen plus kosten wegens vertragingen. Kan aardig oplopen.Jeroen schreef:Sinds 20.00 uur gisterenavond is er geen spoorverkeer mogelijk tussen Leuven en Aarschot. Dat meldt Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen. De onderbreking komt er nadat een vrachtwagen in Rotselaar de bovenleiding heeft kapot gereden. Dat gebeurde net voor 20.00 uur.
De technische ploegen van Infrabel zijn ter plaatse en nemen de schade op, vooraleer aan de herstellingswerken te beginnen. Die zouden nog zeker enige tijd in beslag nemen, maar Infrabel verwacht één spoor in orde te hebben voor de ochtendspits.
In het station van Aarschot en in Holsbeek staan enkele treinen stil, die door de stroomonderbreking niet kunnen verder rijden. Infrabel heeft tussen Leuven en Aarschot vervangbussen ingelegd. Die rijden tot het spoorverkeer hersteld is. (belga/sam)
Re: Weer maar eens bovenleiding afgerukt op L35
De verplichte verzekering avn voertuigen betaalt de kosten die gemaakt zijn aan derden he... zoals hier dus.K V B schreef:
Krijgen de vrachtwagenchafeur hiervan de rekening gepresenteerd. Herstellingskosten plus kosten voor de vervangbussen plus kosten wegens vertragingen. Kan aardig oplopen.
Klopt niet. Als de bestuurder zou moeten betalen telkens hij "aantoonbaar in fout is", zou hij geen verzekering nodig hebben, hé.Bartjedj schreef:Zolang ze de kosten niet kunnen verhalen op een andere partij. Als de bestuurder aantoonbaar in fout is, zeggen de verzekeringen njet.
BDJ
Als de bestuurder een onverschoonbare fout heeft gemaakt, kan (maar moet niet) de verzekeraar de kosten terugvorderen. Dan moet het al een zware fout zijn....
Kijk naar het proefproject rond de AHOB in Bilthoven(NL). Zo'n portaal is wat nodig is.Thomas schreef:metalen balken over de baan plaatsen waar ze hun kamion in frieten op rijden voor ze de bovenleiding raken
http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/overweg.html
Maar dit op iedere OW plaatsen lijkt mij onhaalbaar.
BDJ
Hoi,
Op http://www.robnet.be kan je een reportage bekijken over het voorval.De overweg in kwestie is OW 123 en is een drukke overweg gelegen aan de drukke Stationsstraat en aan de Danone fabriek.Vroeger stond aan die overweg het vroegere station van Rotselaar.
In station Leuven werd afgeroepen dat er problemen waren op L35.Zelfs op Radio 2 werd er melding gemaakt van het voorval.
Lukas
Op http://www.robnet.be kan je een reportage bekijken over het voorval.De overweg in kwestie is OW 123 en is een drukke overweg gelegen aan de drukke Stationsstraat en aan de Danone fabriek.Vroeger stond aan die overweg het vroegere station van Rotselaar.
In station Leuven werd afgeroepen dat er problemen waren op L35.Zelfs op Radio 2 werd er melding gemaakt van het voorval.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!