Docu ivm VideoSchouwTrein van ProRail
Docu ivm VideoSchouwTrein van ProRail
http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/
Een nederlander die meer weet over deze uitzending? Gaat het inderdaad (kwijl, kwijl) over een docu ivm de VideoSchouwTrein?
Hopelijk vind ik tegen dan een manier om RTL 7 te bekijken hier.
BDJ
Een nederlander die meer weet over deze uitzending? Gaat het inderdaad (kwijl, kwijl) over een docu ivm de VideoSchouwTrein?
Hopelijk vind ik tegen dan een manier om RTL 7 te bekijken hier.
BDJ
RTL 7 is een serie programma's begonnen over werk aan het spoor. Ik heb zelf helaas de eerste aflevering niet kunnen zien, dus of het wat is weet ik niet, maar meer info staat hier:
http://www.rtl.nl/programma/spanningoph ... /index.xml
http://www.rtl.nl/programma/spanningoph ... /index.xml
geen paniek, de aflevering is hier te (her)bekijken:
http://www.rtl.nl/programma/spanningophetspoor/video/
http://www.rtl.nl/programma/spanningophetspoor/video/
Ja, dat DACHT ik dus ook. Hoopvol stemde ik mijn toestel af... Blijkt dat ze na anderhalf jaar voorbereiden ineens "de ene na de andere onverwachte verrassing tegenkomen".Bartjedj schreef:Misschien een idee voor Infrabel? Informatie is het begin van begrip bij de mensen.

1. Niemand wist hoe zwaar de weg te takelen brug was, een brug die er op leek woog elders 30 ton (nou okee, bouwtekeningen en bestekken van 100 jaar geleden kwijt raken, dat zou nog kunnen. Deze brug bleek trouwens 62 ton te wegen...)
2. Niemand wist dat de brug vastgelast was. "Moeilijk te zien onder een dikke verflaag". Ja dag hoor, die verflaag weghalen misschien, bij de *voorbereidingen*?

3. Bij graafwerkzaamheden kwamen ze ook *ineens* een paar enorme betonnen sokkels van eerder gesloopte bovenleidingmasten tegen

Nee, ik had er echt meer van gehoopt. Ik had serieus gehoopt op inderdaad het kweken van begrip. Maar dit kwam op mij over als "kijk eens hoe wij leuk-leuk-leuk een slag in de rondte aan het klunzen zijn!"

1: Dat ben ik nog tegengekomen. Ook bij het wegtakelen van een draaibrug hier in de buurt zijn ze dat tegengekomen. Je kan dat echt niet op voorhand zeggen. Papieren blijven nu eenmaal geen 100 jaar liggen en dat op voorhand wegen is niet echt mogelijk.
2: Een metalen brug MAG simpelweg niet vastgelast worden. Ik was verstomd toen ik dat hoorde. En uitzetting dan? Logisch dat ze dat niet verwachten.
3: Ik denk niet dat er veel werken al GPR gebruiken. Zoja, dan was Ghislenghien nooit gebeurd, samen met al die andere keren dat je in het nieuws 'gaslek bij werken' hoort. Ok, het zou meer moeten, maar dat kan je ProRail niet kwalijk nemen. Wat de overheid niet aankoopt kunnen ze niet gebruiken.
Ik was er content van. Die programma's geven nu eenmaal altijd de indruk dat ze maar wat improviseren. Als het zo klunzig was, zouden de treinen al lang niet meer rijden.
BDJ
2: Een metalen brug MAG simpelweg niet vastgelast worden. Ik was verstomd toen ik dat hoorde. En uitzetting dan? Logisch dat ze dat niet verwachten.
3: Ik denk niet dat er veel werken al GPR gebruiken. Zoja, dan was Ghislenghien nooit gebeurd, samen met al die andere keren dat je in het nieuws 'gaslek bij werken' hoort. Ok, het zou meer moeten, maar dat kan je ProRail niet kwalijk nemen. Wat de overheid niet aankoopt kunnen ze niet gebruiken.
Ik was er content van. Die programma's geven nu eenmaal altijd de indruk dat ze maar wat improviseren. Als het zo klunzig was, zouden de treinen al lang niet meer rijden.
BDJ
1. Laten we daar dan van leren door papieren WEL 100 jaar te gaan bewarenBartjedj schreef:1: Dat ben ik nog tegengekomen. Ook bij het wegtakelen van een draaibrug hier in de buurt zijn ze dat tegengekomen. Je kan dat echt niet op voorhand zeggen. Papieren blijven nu eenmaal geen 100 jaar liggen en dat op voorhand wegen is niet echt mogelijk.
BDJ

2. Nee, het was niet dat ze het niet verwachten. Ze hebben er naar gekeken, "maar er zat verf voor". Ja, haal dat weg, die brug moet toch in zijn geheel gesloopt worden, korte tijd later.
3. Zo duur of spannend is GPR niet. Voor een paar duizend euro hadden ze kunnen WETEN dat die dingen er zaten. Nou ja, dat scheelt al snel een paar uur werk, voor een paar honderd man, tel uit je winst

1: Laten we daar van leren... Dat kan ik vaak zeggen hoor. En al zeker bij de spoorwegen
2: Ja ok, misschien waar, maar ik blijf het raar vinden dat een stalen brug gelast is.
3: Ik vind eerder dat we daarvan zouden moeten leren van, als we slopen, van dan ineens volledig te zijn, en die sokkels ineens mee afbreken.
BDJ

2: Ja ok, misschien waar, maar ik blijf het raar vinden dat een stalen brug gelast is.
3: Ik vind eerder dat we daarvan zouden moeten leren van, als we slopen, van dan ineens volledig te zijn, en die sokkels ineens mee afbreken.
BDJ
1: okeeBartjedj schreef:1: Laten we daar van leren... Dat kan ik vaak zeggen hoor. En al zeker bij de spoorwegen![]()
BDJ

2: Dat is wel heel opmerkelijk ja, zeker gezien we de voorbije jaren zelfs een aantal ontsporingen agv hitte-expansie gehad hebben (heet zoiets bij jullie ook "kattenruggetje"?)
3: Daar heb je een zeer goed punt. Begreep ik ook niet eigenlijk, des te meer aangezien dat van recenter datum (30-40 jaar gelee) dan die brug zelf geweest zou zijn....