Auto onder goederentrein in Diepenbeek
Het is niet normaal om door het rood te rijden, nooit. Hoeveel slachtoffers moeten er daar nog voor vallenmystery_me schreef:maar in diepenbeek blijve de treinen soms een kwartier achter
dan is het normaal dat je begint over te rijden
maar je ziet amper dat er een trein aankomt
en die volledige slagbomen komen nu ook te laat

Innige deelneming.
Re: :-|
er liggen er 3 op een afstand van een dikke 2 kilometer. Omrijden moet via de steenweg , en dan ben je evenveel tijd kwijt.thomaslj schreef:Kan je niet beter naar een andere overweg rijden als er 1 lang gesloten blijft of hebben blijven alle overwegen in Diepenbeek zo lang gesloten?
Mss dat de goederentreinen wat tijd nemen, maar de ICs zijn vaak snel gepasseerd. Er zijn er wel verschillende na elkaar in een kwartier tijd ofzo.
Er is eerst de ICe (u02),de IR naar A'pen (u09),...
Wat een drama. Mijn diepste medeleven. Dit is niet te vatten....
beste, het is absoluut NIET normaal dat je doorrijdt al komt er in geen uren nog een trein, zeker als je het amper ziet. Mensen moeten dit toch eens leren begrijpen. Mensen zoals u, de nabestaanden of de TB zijn het grootste slachtoffer van zoveel dommigheid....mystery_me schreef:dan is het normaal dat je begint over te rijden
maar je ziet amper dat er een trein aankomt
:-)
Lang geleden in Antwerpen kwam er eens een trein voorbij & de verkeerslichten werkten niet, gelukkig had ik goed gekeken & dat doe ik nu nog altijd, maar weinig weggebruikers die dat doen hoor..Steven schreef:idd het kan nooit als normaal beschouwd worden om zomaar door te rijden, nooit op eigen initiatief. rood rijden is doodrijden en tevens verkeersregels negeren. zelfs als de witte lichten gaan moet je voorzichtig de overweg naderen en overrijden volgens het verkeersreglement.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Ja, maar, een TB kan toch bij bepaalde seinen door rood gaan. Maar voor “Rijden op Zicht” is dan wél ... zicht nodig.
Bij een kruispunt van wegen of straten is dat te overzien.
Bij een spoorweg moet de automobilist onverwachts een beoordeling doen waar hij weinig of geen ervaring mee heeft. Iedereen maakt weleens een fout. Meestal loopt het goed af. Helaas soms niet.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.
Bij een kruispunt van wegen of straten is dat te overzien.
Bij een spoorweg moet de automobilist onverwachts een beoordeling doen waar hij weinig of geen ervaring mee heeft. Iedereen maakt weleens een fout. Meestal loopt het goed af. Helaas soms niet.
Ik wens de nabestaanden veel sterkte toe.
De automobilist heeft hier deze beoordeling niet te maken!!! Rood is rood en aan een overweg betekent dit NOOIT overrijden tenzij onder politie begeleiding....Bordensteker schreef:Ja, maar, een TB kan toch bij bepaalde seinen door rood gaan. Maar voor “Rijden op Zicht” is dan wél ... zicht nodig.
Bij een kruispunt van wegen of straten is dat te overzien.
Bij een spoorweg moet de automobilist onverwachts een beoordeling doen waar hij weinig of geen ervaring mee heeft. Iedereen maakt weleens een fout. Meestal loopt het goed af. Helaas soms niet.
Het vergelijk slaat nergens op...
En dit soort van fouten zijn erg domme fouten...
Ik snap nog steeds niet dat mensen hun leven willen riskeren voor die paar minuten....
Onlangs reed er te zeebrugge op een overweg met lichten maar zonder slagbommen een wagen voor mijn trein voorbij terwijl ik al half op de baan was.... Het was 21u58 en hij moest om 22u00 beginnen....
Persoonlijk kom ik liever 10 minuten te laat dan dat ik nooit meer kom!!!
Peter
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Men kan wel voorschrijven en er dan van uitgaan dat mensen steeds bij een overweg voor een rood licht zullen blijven wachten als het regelmatig gebeurt dat er lange tijd geen trein aankomt.
De praktijk leert dat mensen dan vroeger of later toch de conclusie gaan trekken dat ze wél over kunnen steken.
Wat ik hier nog niet begrijp is dat men dat blijkbaar doet terwijl een naderende trein daar niet goed zichtbaar is.
Het vlak voor een al zichtbare trein nog oversteken, niet omdat een overweg onbegrijpelijk lang dicht blijft, maar gewoon om geen tijd te verliezen, lijkt mij toch een ander probleem, dat helaas veel voorkomt. Ik ben het dan volledig met Trainy eens: dat moet men nooit willen doen. Het risico blijkt veel groter dan mensen denken, men moet het de TB sowieso niet aan willen doen, en men geeft een zeer slecht voorbeeld, want mensen gaan u nadoen.
De praktijk leert dat mensen dan vroeger of later toch de conclusie gaan trekken dat ze wél over kunnen steken.
Wat ik hier nog niet begrijp is dat men dat blijkbaar doet terwijl een naderende trein daar niet goed zichtbaar is.
Het vlak voor een al zichtbare trein nog oversteken, niet omdat een overweg onbegrijpelijk lang dicht blijft, maar gewoon om geen tijd te verliezen, lijkt mij toch een ander probleem, dat helaas veel voorkomt. Ik ben het dan volledig met Trainy eens: dat moet men nooit willen doen. Het risico blijkt veel groter dan mensen denken, men moet het de TB sowieso niet aan willen doen, en men geeft een zeer slecht voorbeeld, want mensen gaan u nadoen.
Re: :-)
Hoeveel tijd/afstand op voorhand treden de slagbomen en lichten in werking?thomaslj schreef:Lang geleden in Antwerpen kwam er eens een trein voorbij & de verkeerslichten werkten niet, gelukkig had ik goed gekeken & dat doe ik nu nog altijd, maar weinig weggebruikers die dat doen hoor..Steven schreef:idd het kan nooit als normaal beschouwd worden om zomaar door te rijden, nooit op eigen initiatief. rood rijden is doodrijden en tevens verkeersregels negeren. zelfs als de witte lichten gaan moet je voorzichtig de overweg naderen en overrijden volgens het verkeersreglement.
Gisteren reed ik over één van die overwegen in Diepenbeek, met nog geen rode lichten en op een paar honderd (?) meter zag ik de ICe al afkomen...
overwegen sluiten zich in functie van de max toegelaten snelheid van de lijn
zodat een trein die op die plaats aan max toegelaten snelheid aan het rijden is de overweg zal overrijden nadat deze ongeveer een 15-20 seconden gesloten is. de sluiting zelf gebeurd gewoon door contacten die de wielen bedienen op de juist ingesteld afstand tov de overweg.
zodat een trein die op die plaats aan max toegelaten snelheid aan het rijden is de overweg zal overrijden nadat deze ongeveer een 15-20 seconden gesloten is. de sluiting zelf gebeurd gewoon door contacten die de wielen bedienen op de juist ingesteld afstand tov de overweg.