Verlichting achteraan goederentrein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dit is omdat een M5 niet kan rijden zonder Bx bij gebrek aan omvormer :wink:

Foto is vermoedelijk een overbrenging.

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik denk dat ik toch al eens foto heb gezien van een M5-ram in dienst met de stuurstand vooraan achter de loc (en dus op het laatste rijtuig voorzien van een lantaarn). Waarschijnlijk enorm uitzonderlijk.
Steven

Bericht door Steven »

er zijn een aantal treinen elke dag zo voorzien, dit omdat de tb in kwestie geen opleiding heeft gekregen van deze rijtuigen en dus zetten ze de loc gewoon rond er tegen. andere reden kan zijn storing aan de stuuringricht van het stuurrijtuig.
Beesty

Bericht door Beesty »

Kan de 20 serie ook M5 duwen, of enkel slepen?
Shrek

Bericht door Shrek »

een 20 heeft geen enkele kabel om hem aan te sturen, dus tenzij het draadloos gebeurd gok ik van niet :P
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:een 20 heeft geen enkele kabel om hem aan te sturen, dus tenzij het draadloos gebeurd gok ik van niet :P
idd enkel slepen dus voor een reeks 20
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Enkele P-treinen Brussel - Huy zijn samengesteld uit een locomotief reeks 20 en een M5-rijtuigen. Aangezien deze locomotieven niet met deze rijtuigen (en ook niet met andere) in trek/duw kunnen rijden, hangt de locomotief voor het stuurrijtuig.
Beesty

Bericht door Beesty »

Trainspotterke schreef:Enkele P-treinen Brussel - Huy zijn samengesteld uit een locomotief reeks 20 en een M5-rijtuigen. Aangezien deze locomotieven niet met deze rijtuigen (en ook niet met andere) in trek/duw kunnen rijden, hangt de locomotief voor het stuurrijtuig.
Klopt, twas die samenstelling die ik gezien heb. Vandaar men vraag.
Plaats reactie