De politie in Amsterdam treedt nu wel heel hard op tegen de stakende scholieren. En de oproep van die staatssecretaris is ook belachelijk.
Hard optreden tegen scholieren??? Over mediageilheid gesproken
Een mooi voorbeeld om aan te tonen hoeveel respect jongeren tegenwoordig nog voor de medemens en andermans bezittingen hebben... We gaan een geweldige tijd tegemoet, hopelijk zien ze later hun idiotisme in en voeden ze hun kinderen beter op...
DAT is dus het antwoord dat ik verwachtte.
OK, er zitten rotte appels tussen, zoals overal, maar moet de Politie daarom op iedereen en alleman gaan spuiten met een waterstraal (en die doet serieus zeer) en zitten slagen met wapenstokken?
Het was vandaag trouwens een staking in Gent voor het hoger onderwijs tegen de ideeën van Vandenbroucke... van bij ons in Aalst is er geloof ik niemand geweest.
Bartjedj schreef:DAT is dus het antwoord dat ik verwachtte.
OK, er zitten rotte appels tussen, zoals overal, maar moet de Politie daarom op iedereen en alleman gaan spuiten met een waterstraal (en die doet serieus zeer) en zitten slagen met wapenstokken?
Dat ruikt me meer naar een politiestaat.
BDJ
dat is de enige taal die een bepaald soort jeugd enkel nog wil verstaan, vatbaarheid voor normale reden is bij vele zoek. alles kan en mag en noem maar op. loop is een dagje rond in openbare gebouwen en kijk gewoon rond wat anderen doen.
Geloof mij, merendeel weet waar ze voor staken.
1040 uren per jaar, dat is 34 uur per week minimum.
Kunnen we ineens terug gaan naar het onderwijssysteem van de jaren 30.
Bartjedj schreef:Geloof mij, merendeel weet waar ze voor staken.
1040 uren per jaar, dat is 34 uur per dag minimum.
Kunnen we ineens terug gaan naar het onderwijssysteem van de jaren 30.
lol 34u/dag?? das 10 u meer dan dat er in een dag zitten
effe ter info meegeven dat in vlaanderen een min van 680 u bestaat maar dat de meeste scholen in vlaanderen vlotjes de 1040 halen, zoals deze week in de krant stond.
In Nederland willen ze boetes uitschrijven aan scholen die de 1040-norm niet halen. En dat is een beetje belachelijk als je weet dat het merendeel van de scholen dat niet eens *kunnen* halen. Dus worden leerlingen in studiezalen gepropt of krijgen ze Nederlands van een bioloog.
En Steven, zeggen dat dat de enige taal is die de jongeren van vandaag verstaan is vrij veralgemeend. Veel jongeren gaan echt buiten om te staken tegen de norm en gaan niet om rellen te stoken.
Als de Politie zich echter laat doen door de groep die uit zijn op rellen, dan vind ik dat ze zich laten intimideren als kleine kinderen. Groep jongeren daagt politie uit => Politie chargeert => Groep Jongeren dagen nog meer uit => Politie gebruikt waterkanon.
Als de politie de eerste betoging in de hand had gehouden had niemand eraan gedacht om vandalisme te plegen en waren we nooit zover gekomen. Het komt van 2 kanten, en het is aan de politie om niet aan geweld toe te geven. En dat hebben ze wel gedaan.
Men heeft die regel versoepeld en die extra lessen enkel ingericht voor "zij die het nodig hebben" en toch wordt er nog gestaakt. Enfin, dat is mijn eerste indruk. Ken de situatie natuurlijk niet 100%.
Denk dat wij ook wel reden hebben voor te staken dan, bij ons is er dit jaar enorm veel veranderd wat betreft de BZL-uren (begeleid zelfstandig leren) waardoor wij met gemak 8 uren per week meer verplicht zijn te komen en op de koop toe niet eens deftige lessen krijgen. Lang leve sommige Vlaamse hogescholen. Gelukkig ben ik er binnen een maand vanaf.
Enkele weken moesten we een project maken, een video over de richting. Maandag moesten we komen om de opdracht te ontvangen en voor uitleg en om op te splitsen in groepjes, en voor de rest lieten ze ons volledig vrij om onze eigen planning te maken. Natuurlijk volgden ze het wel op, en waren ze altijd beschikbaar voor hulp...
Ik vond het alleszinds een zaligheid . Hier bij ons moet je enkel op labo's (elektronica, digitale systemen) verplicht aanwezig te zijn. Bij de andere lessen durft men ook soms wel eens aanwezigheden op te nemen, maar dat is dan als permanente evaluatie...
Wij (prof. bac. toegepaste informatica) hebben geen onderscheid tussen hoorcolleges en werkcolleges (labo), met als gevolg dat je voor de vakken met PE je in feite constant aanwezig hoort te zijn. Geen probleem ware het niet dat de lessen soms echt "om te bleiten" zijn. Beetje beschamend als ze je dan op een sollicitatie vragen wat je op school allemaal concreet gedaan hebt. In mijn geval compenseert mijn eigen werk dat wel goed, maar kom.
Da's ook één van de redenen waarom ik een overstap ga wagen naar de VUB (computerwetenschappen).
Ik heb met mijn school ook gestaakt, ik heb zelf géén geweldplegingen gedaan, sterker nog: Ik was daar zwaar op tegen!
Bij ons was bij een wilde staking een container opgeblazen en daar was het (gelukkig...) bij gebleven. Vandaag hebben we met heel de school "1040 NEE" op het sportveld gevormd en dit op de voorpagina van de krant gezet.
Ik sta ergens bij de eerste 0 van 1040.
die fimkes zijn maar een klein stukje van de realiteit
een betoging is bedoeld voor RUSTIG je mening te zeggen en niet rellen te schoppen zoals de jongeren doen, ga je die dan laten doen?
Het is gewoon grotesk dat hier in Vlaanderen gestaakt wordt uiit solidariteit met de Nederlandse jeugd. Toen ik vandaag in de klas vroeg waarom ze eventueel zouden willen staken, kreeg ik als antwoord o.m. omdat "ze" het aantal vakantiedagen wilden verminderden. Ik vroeg toen wat dat concreet kon inhouden. Daar wist niemand nog een antwoord op. Blijkbaar hadden ze iets gehoord uit Nederland, en was dat voldoende om hier ook te staken.
Spijtig genoeg hebben ze dat niet gedaan. Voor de meeste leerkrachten is het in deze dagen voor de examens zaak om het programma afgewerkt te krijgen, en dat gaat natuurlijk erg vlot zonder leerlingen in de klas.
Maar alle gekheid op een stokje: in Vlaanderen halen we die 1040 u waar de Nederlanders nu tegen staken moeiteloos; ze hebben wel een punt waar ze stellen dat ze kwaliteitsonderwijs willen, want Nederlanders in een Vlaamse klas zijn meestal wel vlotte praters, maar daarmee is ook alles gezegd, tenzij ze lang genoeg bij ons gezeten hebben, natuurlijk, want dom zijn ze meestal niet.