Dagkaart?
Dus bv met een campuskaart Diepenbeek-Gent mag zowel:Wover schreef:En inderdaad, als je een traject Antwerpen - Brussel invult gaan ze waarschijnlijk niet moeilijk doen als je een andere trein neemt op dat traject, je moet gewoon zien dat je geen grote omwegen maaktBartjedj schreef:Je mag alle treinen pakken die één van de toegelaten trajecten volgen. Ik doe dat af en toe: als ik de IC mis naar Brussel, neem ik de L. En geen enkele TBG heeft daar al iets op gezegd.
BDJ.
Diepenbeek-AntwerpenBerchem-Gent als Diepenbeek-Brussel-Gent ?
Mja, ik ben op zich best bereid dat te gelovengroentje schreef:In realiteit doen de conducteurs niet erg moeilijk, hoor, zolang niet duidelijk is dat je bijvoorbeeld ergens bent uitgestapt, daar de halve dag hebt doorgebracht en dan terug bent doorgereden.
Tenminste, dat is mijn ervaring.

-
dagkaart voor 37.50 euro
als je trouwens echt wil kan je wel een dagkaart voor 37.50 euro kopen!!!
(koop een abbo voor een week (75€) en vraag dan de terugbetaling aan die dag - je krijgt dan 50% van de prijs terug - dus dan kost het 37.50 voor 1 dag)
alleen denk ik dat nog niemand daar gebruik van gemaakt heeft
(koop een abbo voor een week (75€) en vraag dan de terugbetaling aan die dag - je krijgt dan 50% van de prijs terug - dus dan kost het 37.50 voor 1 dag)
alleen denk ik dat nog niemand daar gebruik van gemaakt heeft

-
Re: ;-)
ge kunt geen GO PASS via internet kopen hé.thomaslj schreef:Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
en met een gewoon biljet moogt ge altijd een reisonderbreking doen (ook als ge het in het station koopt)

Re: ;-)
De 2 laatste bijdragen doen me de wenkbrauwen fronsen. Het eerste is een duidelijk voorbeeld van grijsrijden.treinbruno schreef:ge kunt geen GO PASS via internet kopen hé.thomaslj schreef:Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
en met een gewoon biljet moogt ge altijd een reisonderbreking doen (ook als ge het in het station koopt)
En in de 2de staat een pertinente onwaarheid. Alleen met een via-biljet mag je je reis 1 keer onderbreken. Zo'n via-biljet kun je zowel op internet, als in de andere gewone verkooppunten aankopen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
oei sorry.overweg13 schreef:De 2 laatste bijdragen doen me de wenkbrauwen fronsen. Het eerste is een duidelijk voorbeeld van grijsrijden.treinbruno schreef:ge kunt geen GO PASS via internet kopen hé.thomaslj schreef:Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
En in de 2de staat een pertinente onwaarheid. Alleen met een via-biljet mag je je reis 1 keer onderbreken. Zo'n via-biljet kun je zowel op internet, als in de andere gewone verkooppunten aankopen.
ik dacht dat je met een gewoon vervoersbewijs ook de reis mocht onderbreken!
maar nu heb ik het eens nagelezen op de NMBS site en het is dus enkel met treinkaarten dat je je reis mag onderbreken op elk station op de reisweg gelegen. (uitgezonder campus en railflex)

Ik dacht altijd dat je uw reis kon onderbreken met eender welk vervoersbewijs. Je kan toch gewoon uitstappen waar je wilt, men kan u toch niet verplichten te blijven zitten tot in uw eindstation? Alleen als je aan halte van onderbreking terug wilt opstappen heb je een nieuw vervoersbewijs nodig, met die halte als vertrek.
Dit uitgezonderd bij een via-biljet natuurlijk.
Dat is dan ook geen reisonderbreking, maar het afzien van een gedeelte van de reis. Het is trouwens nog wel wat ingewikkelder: stel dat je via een alternatieve, snellere reisweg rijdt. Dan mag je theoretisch de reis niet stoppen in een station op de alternatieve reisweg.Dietrich schreef:Ik dacht altijd dat je uw reis kon onderbreken met eender welk vervoersbewijs. Je kan toch gewoon uitstappen waar je wilt, men kan u toch niet verplichten te blijven zitten tot in uw eindstation? Alleen als je aan halte van onderbreking terug wilt opstappen heb je een nieuw vervoersbewijs nodig, met die halte als vertrek.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ik vind het zelf ronduit vreemd dat je in België met een heleboel vervoersbewijzen je reis niet (tijdelijk) mag onderbreken.
Als ik dus naar Luxembourg zou willen met een EC, dan ben ik dus VERPLICHT om twee tickets te kopen, Nederland-Brussel en Brussel-Luxemburg omdat je de snelste verbinding moet nemen, dat in dit geval de IC is...
Kijken tbg's hier vaak naar?

Als ik dus naar Luxembourg zou willen met een EC, dan ben ik dus VERPLICHT om twee tickets te kopen, Nederland-Brussel en Brussel-Luxemburg omdat je de snelste verbinding moet nemen, dat in dit geval de IC is...
Kijken tbg's hier vaak naar?